Kolumbia

Dzsungeltúra az Elveszett Városba, koloniális városok, karibi lazítás.

Kiscsoportos utazás törzsutasoknak!
Ellátogatnál a sejtelmes hegyvidéki városokba, felfedeznéd a dzsungel titokzatos romvárosát, Ciudad Perdida-t? Szívesen sétálnál a színes, koloniális házak közt macskaköves utcákon, 16. századi kis tereken? Buliznál a lüktető trópusi hangulatban latin ritmusrokra finomabbnál finomabb koktélokat szürcsölve? Vagy csak elheverdnél a fehér homokos karibi tengerpartokon? Gyere velünk Kolumbiába!

Nyitásként a nyüzsgő Bogotába érkezünk, aztán egy négynapos dzsungeltúra során eljutunk a wiwa és kogui törzsek ősi, szent városába, az erdő mélyén rejlő Ciudad Perdida-ba, majd ejtőzünk egyet az egyedi fekvésű, csodás Cartagena-ban. És ha mindez nem lenne elég, megnézzük a lenyűgöző zipaquirá-i sókatedrálist, a Tayrona nemzeti parkot és teszteljük a koktélokat a Karib-tenger legszebb strandjain. Dél-Amerika egyik legszebb, legváltozatosabb országa éveken át a bandaháborúkról, törzsi villongásokról volt hírhedt. Politikai és gazdasági helyzete stabilizálódott az évek során, mostanra az egyik legkívánatosabb célpontja lett a különleges természeti szépségekre, autentikus törzsi kultúrákra nyitott utazóknak. Irány Kolumbia, irány az "Elveszett város"!
Indulás-érkezés*
Telítettség
Jelentkezési határidő
2018. március 04. -
2018. március 18.
2018. március 03. -
2018. március 19.
Már csak néhány hely maradt!
2018. január 07.

Bogota

Repülővel érkezünk Bogotába, Kolumbia 2600 méteren fekvő fővárosába. Miután elfoglaltuk a szállást, sétálni indulunk a majd 7 milliós város utcáin. Szállás: szállodában, 2-3 ágyas szobákban. Ezen a szállásunkon három éjszakát töltünk.

Reggel városnéző sétára indulunk. Először irány a város történelmi magja, ahol megcsodálhatjuk a La Catedral Primera és a Capitolio Nacional épületét, belekóstolhatunk a jellegzetes kolumbiai falatokba: masszív levesek, pikádák, hústálak és persze rizs, bab, kukorica minden mennyiségben. Délután feltúrázunk a város egyik leghíresebb kilátópontjára, Montserratra, és rápillantunk az alattunk elterülő fővárosra. A kilátóra felvonóval is fel lehet suhanni. Ezután visszatérünk a városközpontba, és megtartjuk ismerkedési estünket. Szállás: szálloda, ellátás: reggeli.

Bogota, Zipaquirá, Villa de Leyva, Bogota

A mai napon buszunkkal egynapos kirándulásra indulunk az elbűvölő Villa de Leyva-ba. Útközben megállunk, hogy megtekintsük Kolumbia egyik leglátványosabb szakrális épületét, a zipaquirá-i sókatedrálist. A majd húszméter belmagasságú, beláthatatlan területű földalatti templomot a bányamunkások számára építették a 20. század közepén. Az egyedülálló katedrális megtekintés után folytatjuk utunkat Villa de Leyva irányában. A hangulatos kisvárosban található Kolumbia egyik legtágasabb főtere és az izgalmas, organikus Casa Terracota épületegyüttes. Elkanyarodunk a félig elsivatagosodott táj irányába, majd visszabuszozunk a fővárosba. Szállás: szálloda, ellátás: reggeli.

Bogota, Santa Marta, El Zaino

Ma reggel kimegyünk a reptérre, hogy Észak-Kolumbia felé vegyük az irányt. Miután landolunk Santa Martában, a Tayrona Nemzeti Park szomszédságában található hangulatos dzsungelszállásunkra utazunk. Elfoglaljuk szállásunkat, és sétára indulunk, megkezdjük a lelki és testi felkészülést a négynapos Ciudad Perdida-túrára. Szállás egy hangulatos hosztel, 2-3-4 ágyas szobáiban, ellátás: reggeli. Ezen a szálláson két éjszakát töltünk.

Tayrona Nemzeti Park, Cabo San Juan

Egy gyönyörű strandtúrával melegítjük be városnézésben megdermedt tagjainkat, hogy felkészüljünk a Ciudad Perdida-túrára. A Tayrona Nemzeti Park legszebb részeit fedezzük fel, elutazunk a park bejáratához, ahonnan mikorbusszal visznek minket a túra kiindulópontjához. Gondosan kiépített ösvényeken sétálunk, menet közben lehetőségünk lesz megkóstolni a helyi ceviche-t, csokit vagy guava-t. Mivel strandtúráról van szó, a fürdés sem maradhat el, megcsobbanunk a Piscina-ban, és ha kitikkadnánk, frissen csavart narancslevet iszunk, miközben gyönyörködünk Észak-Kolumbia egyik legszebb partszakaszában. Ezután visszatérünk a szállásra. Mivel következő napjainkat hegyvidéki környezetben fogjuk tölteni, este elköltjük utolsó civilizált vacsinkat, hogy másnap nekivágjunk az Elveszett város felfedezésének. A csomagunk nagy részét a szálláson hagyjuk, csak a legszükségesebb holmikat visszük magunkkal.

El Zaino, Mamey, Adan-tábor

Reggel dzsipekkel jönnek értünk, hogy a túra kiindulópontjához szállítsanak minket. A Mamey-közösség központjától gyalog megyünk tovább, a mai napon bemelegítő hét kilométeres túra vár ránk, ismerkedünk a tereppel, meg a hátizsákjainkkal. Célunk az Adan-tábor. Miután elfoglaltuk szállásunkat, vacsorázunk és elvonolunk aludni, mert elég korán kezdődik a következő napunk. Szállás: erdei tábor, ellátás: reggeli, ebédcsomag, vacsora.

Adan-tábor, Rio Buritaca, Paraiso

Kora reggel indulunk, lassan elhagyjuk a termőföldeket, majd egy kaptató után megérkezünk a Matacafe-pontra. Utunk során a Wiwa és a Kogui törzsek területére érkezünk, az ő közösségüknél ebédelünk, fáradt lábunkat pedig a Buritaca folyó vizébe mártva frissíthetjük fel. Ebéd után bő öt óra gyaloglás vár ránk, elhaladunk a Kogui házak mellett, bepillantást nyerhetünk a helyi őslakosok életébe. Végül megérkezünk Paraísoba, ahol szusszanunk egy nagyot. Az erdő és a hegyvidék most már otthonos közeg, izgatottan várjuk a következő napot, hiszen megpillantjuk Ciudad Perdida-t, az Elveszett várost! Szállás: erdei tábor, ellátás: reggeli, ebédcsomag, vacsora.

Paraíso, Ciudad Perdida, Paraíso, Wiwa cabanas

A nagy táskákat a táborban hagyjuk és csak a legfontosabb dolgainkat visszük magunkkal. Kora reggel indulunk és nekirugaszkodunk az utolsó leküzdendő távnak, hogy ma végre elérjük túránk végcélját, az erdő mélyén megbúvó város romjait. A koguik mind a mai napig szakrális térként tekintenek a városra, bő négy óránk van arra, hogy körüljárjuk Ciudad Perdida-t, és ha szerencsénk van, még a fiatalság forrásában is megmerítkezhetünk. Dél körül indulunk vissza Paraíso-ba, hogy megebédeljünk. Innen bő három és félóra ereszkedés után érjük el a Wiwa cabanas-t, ahol letáborozunk és megvacsorázunk. Szállás: erdei tábor, ellátás: reggeli, ebéd, vacsora.

Wiwa cabanas, Adan tábor, Mamey, El Palomino

Kora reggel indulunk, hogy a már megismert úton, folyamatos ereszkedéssel, pihenőkkel megérkezzünk az Adan-táborba, majd onnan a Mamey közösséghez. Menet közben nem hagyjuk ki a lehetőséget egy-egy frissítő csobbanásra a folyókban, patakokban. A túra végeztével egy transzferrel a korábbi szállásunkra utazunk, ahol újra találkozhatunk a csomagjainkkal, majd Palomino és a Karib-tengre felé vesszük az irányt. Este alapos vacsorával és a tenger habjaival ünnepeljük meg a sikeres túrát. Szállás: szálló, ellátás: reggeli, ebéd.

Palomino

A négy napos Ciudad Perdida túra után jöhet a jól megérdemelt, intenzív pihenés. A recept egyszerű: fehér homokos tengerpart, pálmafák, kéklő tenger, koktélok, finomságok, főlöttünk pedig a ragyogó égbolt.

Palomino, Cartagena

Reggel hosszú buszút vár ránk, 300 km-t utazunk Észak-Kolumbia legszebb városába, Cartagenaba. Elfoglaljuk szállásunkat és délután már sétálhatunk is a koloniális házak közt, az egészen egyedi hangulatú, tengerparti város utcácskáin. Szállás: panzióban, 2-3 ágyas szobákban. Ezen a szállásunkon három éjszakát töltünk.

Cartagena

Cartagena a Karib-térség egyik legszebb fekvésű városa, színes házak közt macskaköves kis tereken sétálunk, itt egyszerre érvényesül a 16. századi gazdag spanyol építészet és a modern városkép. Először a város La Popa nevű magasabb régiójába utazunk, megnézzük a 17. századi kolostort és a San Felipe de Barajas erődöt. No meg innen bontakozik ki a legszebb panoráma az alattunk elterülő városra. Izgalmas színfoltja Cartagenanak a 19. századi eklektikus épületek sora. Leereszkedünk az óváros irányába, hogy ezúttal nappali fényben is végigjárjuk a 16.-17. századi utcákat. Éttermek, kávéházak sora vár minket, hogy beüljünk egy sütire, finom ebédre, elmerüljünk a páratlan szépségű város zsibongó mindennapjaiban.

Cartagena / Rosario-szigetek

Szabadprogram Cartagenában. De aki inkább a tengerhez vágyik, azokkal fakultatív hajókázásra indulhatunk a gazdag korallzátonyairól híres Rosario-szigetekre. Hogy elkerüljük a tömött turistahajókat, csendesebb, eldugodtabb partszakaszokra hajózunk, és alaposan kipihenjük magunkat a hazautazás előtt. A Karib-tenger fehér homokos strandjai biztosítják számunkra a gondtalan kikapcsolódást. A nap végén visszahajózunk Cartagena-ba.

Cartagena, Bogota

A mai napon újra repülőre szállunk, hogy visszatérjünk a fővárosba, Bogotába. Este még egy búcsúséta, búcsúvacsora Dél-Amerika egyik legszebb, legsokoldalúbb országának fővárosában. Szállás: szálloda, ellátás: reggeli.

Bogota

Elbúcsúzunk Kolumbiától. A repülőgép indulásának függvényében kiutazunk a reptérre, hogy hazarepüljünk.