Jordánia (aktív)

Wadi Rum: Jabal Addami csúcstúra, szurdoktúrák, Petra. Még több természet, még aktívabban!

Részletek: https://konzuliszolgalat.kormany.hu/azsia?jordania
Jordánia aktívan! Klasszikus Jordánia körutazásunk őszi, frissített változatában ugyanúgy végigjárjuk az ország ikonikus látnivalóit, csak kicsit másképp! A hangsúlyt az olyan természetközeli, igazán ütős kalandprogramokra helyeztük, melyek minden bizonnyal lenyűgözik majd mindazokat, akik tényleg unják az ipari turizmust! ;) Mi sem természetesebb, mint hogy megmásszuk a szaud-arábiai határvidéken emelkedő 1854 m magas Jabal Addamit, Jordánia legmagasabb hegycsúcsát, ahol a csúcsélményen túl az extra nap a Wadi Rum mesés szépségű sivatagában olyan eldugott részekre is eljuttat, ahova a Wadi Rumba látogató utazók töredéke jut csak el. De Petra lélegzetelállító szépségű romvárosában is két teljes napot töltünk, hogy a Kincstár - Kolostor kötelező útvonalon túl a legjobb napnyugtanéző kilátókba is felkapaszkodhassunk a fotósok nagy örömére. A Holt-tenger vidéken pedig olyan elképesztő kanyontúrákat kínálunk, hogy garantáltan leesik majd az állad! És igen, lesz lebegés a Holt-tengerben, túrázás Kis-Petrában az eldugott ösvényeken, kitekintünk a Nébó-hegyről, megnézzük Jordánia leghíresebb mozaikját, sőt a fantasztikus vörös-tengeri sznorkelezés sem maradhat el. Még több természetközeli élmény és kaland = Jordánia kicsit még aktívabban! Mi más? ;)

Kiemelt látnivalók utunk során:

Petra: két teljes nap a Nabateusok világhíres fővárosában (UNESCO Világörökség)

- Wadi al Ghwair: izgalmas kanyontúra színes sziklafalak, függőkertek között
- Wadi Rum: kalandozás a Közel-Kelet egyik legszebb sivatagi ökoszisztémájában, alvás beduin sátrakban a csillagos ég alatt
- Jabal Addami: hegyitúra Jordánia legmagasabb csúcsára a Szaud-Arábia-i határon
- Aqabai-öböl: merülés korallok és színes halak között a Vörös-tengerben
- Holt-tenger: lebegés a világ legismertebb sós tavában, Földünk legmélyebb szárazföldi pontja
- Wadi al Mujib: egy fantasztikus, vízben gázolós, (k)úszós-mászós kanyontúra
Nébó-hegy: ahonnan Mózes meglátta az Ígéret Földjét
Madaba: a Szentföld legszebb mozaiktérképe, Bizánc korabeli bazilikák és emlékek.
Telítettség
Jelentkezési határidő
2022. szeptember 20. -
2022. szeptember 27.
Még tudsz jelentkezni
2022. július 17.

Amman reptér, Wadi Musa

Megérkezünk Ammanba, utunk a repülőtérről indul. Innen az ország középső részére, Wadi Musa településére utazunk, amely Petra felfedezésének és a Petra környéki kirándulásoknak a központja. Elfoglaljuk szállásunkat egy színvonalas szállodában, ahol három éjszakát töltünk. A következő napokban innen járjuk be a környéket. Szállás: szálloda.

Wadi Musa, Petra (UNESCO Világörökség)

Jordánia fő kulturális látványosságát, Petrát fedezzük fel a mai napon. Az arab eredetű, nomád nabateusok fővárosa volt itt eredetileg, akik a karavánutak adóiból gazdagodtak meg és egy pezsgő, 20 ezer fős város emlékeit hagyták hátra a modern kori utazónak. A csodálatos, sokszínű kőformációk köré, a Wadi Musa (Mózes-völgye) kanyon vonalán épült város még ma is elgondolkodtatja a látogatót. Petrai napunkon először a híres Siq-en, a városba vezető kanyonon áthaladva csodáljuk meg a Kincstár sokat fényképezett homlokzatát, ahol egy remek kilátópontra is felkapaszkodhatunk. Ma Petra "elülső" részét fedezzük fel alaposabban, így a színház, az oszlopokkal szegélyezett utcák és a királysírok mellett elhaladva egy hosszú kaptató végén egy másik kilátópontra is felmászunk, magasan a Kincstár fölé. Innen visszaereszkedve aztán a szemközti oldal remek kilátópontjait szintén felfedezzük. Az Áldozati hegy tetején, az obeliszkeknél, Petra e különleges szegletén várjuk be a napnyugta fényeit. Szállás: szálloda, ellátás: reggeli.

Wadi Musa, Kis Petra (Siq al-Barid), Petra

Ma reggel folytatjuk Petra alaposabb felfedezését, kicsit másképp! Először a Petra „elővárosaként” is ismert, nabateus karavánok pihenőhelyéül szolgált Kis-Petra szurdokával (Siq al-Barid), az ottani sziklatemplomokkal ismerkedünk, majd egy kevéssé ismert ösvényen haladva elindulunk Petra másik legfontosabb látnivalója, a Kolostor irányába. Jó két óra túrázás után bukkanunk ki a Kolostor fényképekről már jól ismert épületénél, ahol a környék több remek kilátópontját is felkeressük. A Kolostornál található étteremnél megpihenünk, friss gyümölcslevekkel frissítjük fel magunkat, majd egy keskeny szurdokon keresztül leereszkedünk a tegnapról már ismerős központ részre, a királysírokhoz, melyeket most a napnyugta fényeiben tudunk megcsodálni. A Kincstár érintésével, a Siq szűk szurdokán át haladva hagyjuk el a romváros területét. Most már valóban mindent láttunk, amit Petrában érdemes. De akinek még ez sem volt elég, az este újra visszatérhet: a Petra by night fakultatív program keretében lehetőség lesz a mécsesekkel megvilágított Siq-en át a kivilágított Kincstárhoz újra elzarándokolni és egy kulturális műsort megtekinteni. Szállás: szálloda, ellátás: reggeli.

Petra, Wadi Al Ghwair szurdoktúra, Wadi Rum

Reggeli után összepakolunk, elhagyjuk Wadi Musát és megindulunk Jordánia további természeit csodáit felfedezni. Mai fő úticélunk a Wadi al Ghwair kanyon. A kanyonba leereszkedve először a Petrából már ismert Siq-hez hasonló díszletek, meredek, összeszűkült sziklafalak között haladunk, csodáljuk az ámulatba ejtő sziklaformációkat. A középső szakaszon egyre inkább kiszélesedik a kanyon és a meredek sziklafalak oldalában egyre több zöldet, a fény felé törő pálmafákat láthatunk. Varázslatos vidék! A látvány sokszor annyira lenyűgöző, hogy időérzékünket teljesen elveszítve haladunk az évmilliók és az esős évszakban lezúduló víz által simára csiszolt sziklák között. Nagyjából 3 óra elteltével pihenőt tartunk, teázunk, majd továbbhaladunk, míg végül kiérünk egy kopár, de lenyűgöző hegyvidéki tájba. Innen folytatjuk utunkat a nap másik különleges úticéljához, Wadi Rumba, mely kétségtelenül a legszebb sivatagi táj Jordániában. Izgalmas kőformációk, völgyek, hegyek teszik változatossá a homokos-sivatagos tájat, és teszik népszerű desztinációvá a kalandozó kedvű utazóknak, sziklamászóknak, túrázóknak, tevegelni vágyóknak, akik a háborítatlan csendben, a természet ölén, csillagos égbolt alatt, egy beduin sátorban szeretnék tölteni az éjszakát. Arábiai Lawrence legendás felfedező mondta erről a helyről, hogy aki volt itt, annak életszemléletében változás lesz. Tényleg ritka adomány a világtól távoli, örök csendben tölteni az éjszakát. Napnyugtára érünk ide, egy kilátópontba felkapaszkodva várjuk be, ahogy a napkorong a horizont alá süllyed. Táborunkban egy különleges helyi vacsora és hangulatos beduin est vár ránk, élményteli napunkat pedig tábortűzzel, csillaglessel és csillagfotózással zárhatjuk. (Wadi al Ghwair túra - táv: 18 km, szint: 200 m le, menetidő: 6-7 óra) Szállás: beduin sátor, ellátás: reggeli, ebédcsomag, vacsora.

Wadi Rum, Jabal Addami (1854 m)

Reggeli után újra nekivágunk a sivatagnak, hogy további elképesztő tájakat és sziklaformátumokat csodáljunk meg. Utunk először a szaud-arábiai határhoz vezet, ahol Jordánia legmagasabb csúcsára, az 1854 m magas Jabal Um Addamira fogunk felmászni. Az odafele úton még megállunk, hogy az elképesztő színekben és formákban elénk táruló holdbéli tájat megcsodáljuk és a sziklákra felmásszunk. Miután elkészítettük fotóinkat, tovább haladunk a túra kiindulópontjához. A csúcsot a hegyoldalban egyre meredekebben kanyargó ösvényen nagyjából egy órás kapaszkodás után érjük el. Az út nagyobb része hétköznapi gyalogtúra nehéz, sziklás terepen, de egy-két helyen azért kitett szakaszokra is számítsunk! A csúcson lobogó jordán zászlót megpillantva tényleg úgy érezzük, hogy meghódítottuk a sivatagot és nem győzünk gyönyörködni az elénk táruló hegyvonulatokban, kicsit átkukkantunk Szaud-Arábiába is, ahol egyszer talán újabb kalandok elé nézhetünk... A csúcsfotók után már könnyedén ereszkedünk vissza, hogy elköltsük ebédcsomagunkat. Kis szieszta után aztán újra terepjárókra pattanunk, hogy felderítsük fel a Wadi Rum újabb kanyonjait, a vörös dűnéket, a híd kőformátumot és egyéb látványosságokat.. A naplementét újra hangulatos díszletek között nézhetjük meg. A táborba visszaérve még utoljára élvezhetjük a civilizációtól távoli este nyugalmát és vendéglátóink kedvességét, a millió csillaggal teli égboltot, tábortűz mellett. (Jabal Um Addami túra - táv: 5 km, szint: 300 m fel, 300 m le, menetidő: 2 óra) Szállás: beduin sátor, ellátás: reggeli, ebédcsomag, vacsora.

Wadi Rum, Aqaba

Kora reggel egy látványos napkeltenézéssel indítjuk a napot, majd egy bőséges reggeli után összepakolunk, s terepjárókra pattanva, életre szóló élményekkel gazdagodva hagyjuk el ezt az elképesztő sivatagi tájat. Rum faluban a terepjárókról újra buszunkra váltunk és elindulunk Aqaba felé, hogy Petra hegyvidéki tájai és a Wadi Rum varázslatos világa után már jellegű élmények után nézzünk: irány a Vörös-tenger! Déltájban meg is érkezünk Aqaba városába és a Vörös-tenger Aqabai-öböl nyúlványához, mely csak egy lépésre van Szaúd-Arábiától és Izraeltől is. Aki szeretne, azokkal rögtön az egyik közeli privát partszakaszra igyekszünk, s máris csobbanhatunk egyet a Vörös-tenger hullámai közt, ahol remek sznorkelezési lehetőség kínálkozik: a partvonaltól alig 5-10 méterre már kezdődnek a korallzátonyok. Szerencsés esetben akár teknőssel, tűzhallal is találkozhatunk. Napnyugtáig maradunk e remek helyen, majd a városba visszatérve elfoglaljuk szállásunkat. Az este folyamán még körbesétálhatunk Aqaba városában, felderíthetjük a piacot, a bazársort, s egy helyi étteremben költhetjük el közösen vacsoránkat, jordán specialitásokat kóstolva. Szállás: szálloda, ellátás: reggeli.

Aqaba, Vörös-tenger

Reggeli után összepakolunk, elhagyjuk Aqabát és megindulunk vissza északra, a Holt-tenger irányába. A Holt-tenger a Jordán árokban, 400 méterrel a tengerszint alatt helyezkedik el. A világ legalacsonyabb pontján járunk, ahol természetesen mi is megmártózunk ebben a különleges élményt nyújtó sós esszenciában. Először egy kilátópontnál ereszkedünk le a vízpartra, ahol a víz kristálytiszta és a fantasztikus sókirakódások kápráztatják a szemünket. Innen szállásunkra utazunk, egy Holt-tengerhez közeli szállodába, amelyik saját stranddal rendelezik. A sok-sok túrázós nap után jól esik majd kényeztetni magunkat a szálloda medencéiben, de természetesen lemegyünk a Holt-tenger partjára is, ahol iszappakolást vehetünk és végre azt is kipróbáljuk, milyen a vízen lebegni. E különleges szépségű helyen várjuk meg a naplementét, majd szállodánkba visszatérve egy bőséges büfévacsorával zárhatjuk a napunkat. Szállás: szálloda, ellátás: reggeli, vacsora.

Wadi Mujib szurdoktúra, Nebó-hegy, Madaba, Amman reptér

Eljött ugyan a hazautazás napja, de mivel a repülőnk előreláthatólag csak az esti órákban indul vissza Amman repteréről, amennyiben lesz rá időnk, a mai napot is aktívan töltjük, sőt: következik a hab a tortán! :) Ma reggel Jordánia méltán leghíresebb kanyonjába, a Wadi Mujib-hoz látogatunk. A legtöbb jordániai kanyontúra inkább egy sétához hasonló a szűk sziklafalak között, kisebb-nagyobb vízben caplatva. Nos, a Wadi Mujib nem ilyen! Ez egy igazi vizes túra, ahol az égbetörő sziklafalak alatt gyorsan térdig, majd derékig érő vízben találjuk magunkat, s rögzített kötelek segítségével kapaszkodunk előre, (k)úszunk feljebb, mászunk fel a sziklákon, kis vízesések mentén. Egy igazi adrenalinlöketes kaland a végére! A túra után buszra szállunk és Madaba városába utazunk. Útközben rövid megállót tartunk a Nébó-hegynél, ahonnan Mózes meglátta az ígéret földjét, Jerichót és Kánaánt. A bibliai helyszínről ma is remek kilátás nyílik Palesztina irányába. Madabába érve először közösen elmegyünk a Szent György bizánci korban épült ortodox templomhoz, ahol a Közel-Kelet térképét ábrázoló híres mozaikot nézhetjük meg. A város templomai és múzeumai további csodás mozaikokat rejtenek, akit érdekel, az a délutáni szabadprogram keretében ezeket is felkeresheti. De eltölthetjük az időt a bazárban alkudozva is. A kora esti órákban, egy könnyű vacsora után aztán Amman repterére indulunk, ahonnan a késő esti órákban megkezdjük hazautazásunkat. (Wadi Mujib szurdoktúra - táv: 4 km, szint: 20 m fel, 20 m le, menetidő: 2-3 óra) Ellátás: reggeli.

Az oldalon látható képeket Pál Máté és Szabó Szilveszter készítette.