Fülöp-szigetek, északi rész - 2017 szilveszter

Aktív szilveszter, vulkánok és tengerek között a Csendes-óceán melléki szigetvilágban

A Fülöp-szigetek Földünk második legnagyobb szigetvilága, több mint hétezer trópusi szigettel. Utunk a szigetvilág északi részére kalauzol: tenger felett hegyek, vulkánok, rizsteraszok, pálmák övezte fehér homokos tengerpartok, fantasztikus formájú sziklák, barlangokkal, föld alatti folyók, rejtőzködő lagúnák. A tenger alatt pedig korallzátonyokat láthatunk csodálatosan színes és változatos  élővilággal. Mindezt megláthatja az utazó, aki vállalkozik arra, hogy felkeresse ezt a Dél-kínai-tengeren elterülő, egyedülálló természeti szépségekben bővelkedő országot. A természeti látnivalókon kívül megismerkedhetünk a helyiek sajátos, semmihez sem hasonlítható kultúrájával, mentalitásával, melyet a Fülöp-szigetek délkelet-ázsiai elhelyezkedése, a különböző népcsoportok sokaságának tradíciói és a történelem több nagyhatalmának gyarmati uralma alakított évszázadokon keresztül. A jelenlegi politikai helyzet ellenére az ide érkező turisták teljes biztonságban élvezhetik az ország fantasztikus természetei és kulturális adottságait, így ha egy aktív és felejthetetlen szilveszterre vágysz, akkor ezt az utat Neked találtuk ki!

Kiemelt látnivalók utazásunk során:

- Manila nyüzsgő metropolisza
- a Mt Pinatubo (1450 m) vulkáni krátere
- a Szent Pál barlangi folyó Palawanon (UNESCO Világörökség)
- a Bacuit szigetvilág fantasztikus formájú sziklái, fehér homokos tengerpartjai
- a Fülöp-szigetek egyik leghosszabb és legszebb homokos standja, a Nacpan Beach
- színpompás trópusi korallok és hihetetlen gazdag víz alatti élővilág
- három napos felejthetetlen hajókirándulás saját hajóval
- Coron Island lenyűgöző természeti értékei
Még tudsz jelentkezni.
2017. szeptember 24.

Manila

Érkezés Manilába. A szállás elfoglalása és a becsekkolás után, amennyiben időnk engedi, rövid városnézésre indulunk. Elsétálhatunk Manila legnagyobb parkjába, a Rizal parkba, ahol hatalmas területen, füves nyitott területek, fás, bokros részek, és a Fülöp-szigetek szinte összes híres történelmi személyiségének szobrai várják a manilaiakat. Minden nap több száz filippínó jön ki a parkba, sportolni, zenélni, piknikezni, vagy csak kipihenni a nagyvárosi nyüzsgést, a kaotikus forgalmat, dugókat. A parktól nem messze található Intramuros a következő célunk. Manila történelmi magja, a város legrégebbi negyede. A XVI. század második felében a spanyol hódítók által emelt falak között eredetileg a gyarmatosító Spanyolország itteni képviselői éltek. Az épületeken mindenhol a régi spanyol korszak befolyását láthatjuk. Megnézhetjük a Santiago erődöt, a Manila katedrálist, majd egy XIX. századi spanyol koloniális házat, ahol bepillantást nyerhetünk a korabeli spanyol építészetbe. Miután eleget kóboroltunk a kis utcákon, lesétálhatunk a tengerpart mellet futó Roxas sétányra, hogy megtekinthessük a Manila-öböl felett lenyugvó napot. Napnyugta után szállásunk környékén keresünk egy hangulatos vendéglőt, hogy megvacsorázzunk, és erőt gyűjtsünk a másnapi korai keléshez. Szállás szállóban.

Manila, Mt Pinatubo (1450 m), Puerto Princesa

Egyik legizgalmasabb napunk nagyon korán fog kezdődni. Kisbuszainkkal egészen korán indulunk Manilából Angeles városába, majd egy gyors járműcsere után a hajnali órákban már jeepekkel tartunk a Mt. Pinatubo vulkán lábához. A vulkán neve ismerősen csenghet sokaknak, 1991. június 15-én a Pinatubo vulkán egy elképesztő erejű robbanás során több száz év szunnyadás után kitört, hatalmas károkat okozva a környéken. A vulkán mára ismét nem mutat aktivitást, így a kitörés óta a túrázók egyik legkedveltebb célpontja lett. Miután kizötykölődtük magunkat a jeepeken, egy jó 2-3 órás kemény túra vár ránk, amíg a reggeli fényekben felkapaszkodunk a kráter peremére, ám jutalmunk a türkizkék színű krátertó és holdbéli táj pazar látványa lesz. Ha lesz lehetőségünk és az időjárás is kegyes lesz hozzánk, akkor akár meg is mártózhatunk a kellemesen hűvös vízben. A délután folyamán aztán kisbuszainkkal visszatérünk fővárosi szállásunkra, majd még aznap átrepülünk Palawan szigetének fővárosába, Puerto Princesába. Szállás: hotelben.

Puerto Princesa, Sabang, Szent Pál barlangi folyó (UNESCO Világörökség)

Puerto Princesában ébredünk, ahol akár egy frissítő úszással is indíthatjuk a napot szállodánk medencéjében. Reggeli után bérelt kisbusszal indulunk tovább az egy órára fekvő tengerparti Sabang városa felé, hiszen mai napunk fő célja a Szent Pál barlangi folyó megtekintése. Előtte azonban rövid csónak kirándulásra indulunk egy közeli mangrove mocsárban. Vezetőnk megismertet a mangrove fák világával és a Fülöp-szigeteken folytatott visszatelepítési programmal. Ha figyelmesek vagyunk varánuszokat, kígyókat és színes madarakat is láthatunk, az élénkpiros apró rákocskákról nem is beszélve. Ebéd után kisétálunk a kikötőbe, ahol sorban jönnek a hajók, hogy a türelmesen várakozó turistákat a Szent Pál föld alatti folyó bejáratához vigye. Itt aztán néhány száz méter gyaloglás után kisebb csónakokba szállunk és helyi vezetőnk segítségével ismerjük meg a cseppkő képződmények és hatalmas földalatti csarnokok világát, míg a folyón a 60 méter magas, Katedrálisnak nevezett belső pontig jutunk. Hajóval visszatérünk Sabangba, majd egy estébe nyúló fürdőzés után térünk vissza Puerto Princesába. Szállás: hotelben.

Puerto Princesa, El Nido

Reggelink után bérelt járműveinkbe szállunk, hiszen egy 4-5 órás buszozás vár ránk a Palawan északi részé fekvő El Nidoba. A szállásunknak otthont adó kis falu egy csodálatos kis fehér homokos öbölben fekszik, a tengerből és a földből kinövő tipikus délkelet-ázsiai mészkőhegyek között. A mai napon aztán a bevállalós utastársakkal az El Nido fölé magasodó sziklák egyikére mászunk fel egy csodás panorámáért, majd naplementére a közeli Los Cabanos strandra utazunk át motoros taxik segítségével. Szállás: szállóban.

El Nido, Nacpan Beach - szilveszter

A késői reggeli után sétálunk a faluban, felderítjük utcáit, vendéglőit, kipihenjük az idevezető hosszú utat. Délelőtt aztán két jellegzetes helyi járművet, a motoros triciklit, bátrabbakkal pedig saját motorjainkat vesszük igénybe. A motoros tricikli tulajdonképpen egy oldalkocsis motorkerékpár, látványos, áramvonalas „karosszériával”. Elhagyjuk El Nido városkát, és körülbelül másfél órás motorozás után jutunk el egy felejthetetlen partszakaszra, a Nacpan Beachre. A tíz-húsz, pálmafák alatt hűsölő turista, és helyi halász szinte fel se tűnik a sok száz méteres fehér homokos parton. Pár perces sétával teljesen elhagyatott partszakaszokat fedezhetünk fel, ahol senkivel sem kell megosztani a strandolás örömeit. Egy tengerpari kisvendéglőben megvacsorázunk, majd szürkület környékén indulunk vissza El Nidoba, ahol pedig kezdetét veszi 2017 utolsó bulija, természetesen mezitláb, a homokos tengerparton. Szállás: szállóban.

El Nido - hajókirándulás

A következő napon ismét felejthetetlen élményben lesz részünk, melyen egy hajókiránduláson veszünk részt. Első ránézésre gyanúsan keskeny lélekvesztőnek kinéző vízi járművel indulunk el, de elég hely van mindennek, és a hajó két oldalán stabilizáló rudak segítenek a  hullámok leküzdésében. Ennek köszönhetően minimális a tengeribetegség esélye. Felpakolva ivóvízzel, élelmiszerrel és sznorkel felszereléssel kihajózunk a Bacuit-szigetvilág felfedezésére. Délkelet-Ázsia talán legszebb, de mindenképp egyik leglátványosabb szigetcsoportja vár minket. A kristálytiszta vízben magasodnak a méregzöld trópusi növényzettel borított mészkősziklák, szigetek, melyek mélye felderítésre váró lagúnákat, strandokat rejt, a körülöttük lévő víz alatt pedig korallok és a köztük élő halak színes és nyüzsgő világa várja az utazót. Az egyik lagúnához hajónk be se tud menni, térdig érő vízben gázolva jutunk el a függőleges sziklákkal bekerített rejtett vízi világhoz. Másik helyen víz alá bukva kell átbújni egy hatalmas sziklafal mögé, hogy élvezhessük a világtól elzárt homokos partot. Ebédünket egy sziklafal árnyékában fogyasztjuk el, majd lazítunk a parton. Természetesen szigetről szigetre hajózva szakítunk elegendő időt, hogy búvármaszkban és légzőcsővel felszerelkezve gyönyörködhessünk a tarka, színpompás trópusi korallokban, halakban. Szállás: szállóban, ellátás: ebéd.

El Nido - Linapacan

2018 első napjait egy életre szóló kalanddal indítjuk, El Nidoból ugyanis Coron szigetére hajózunk át. A menetrend szerinti 7-8 órás hajóút helyett azonban megtapasztalhatjuk, hogy milyen érzés a turizmus előtt szinte teljesen érintetlen, részben lakatlan szigeteken partra szállni. Privát hajónkkal a reggeli órákban futunk ki Palawan szigetének egyik északi kikötőjéből, majd kisebb nagyobb megszakításokkal a kora délutáni órákban érkezünk meg a Linapacan-szigetvilág világtól eldugott szegletébe. Hol kedvünk szerint sznorkellezünk egyet, hol pedig a parton lesünk bele a helyiek életébe. A szárazföldön szokásunkhoz híven egy-egy túrával színesítjük majd a napot, de az aktív kikapcsolódás részeként akár röplabdázhatunk vagy tengeri kajakozhatunk is egyet a kristálytiszta vizű öblök egyikében. Szállásunk a szigeten sátrakban, vagy a homokos tengerparton a csillagos ég alatt lesz.

Linapacan-szigetek

Folytatódnak vadregényes napjaink a Linapacan-szigeteken, ahol az előző napon felfedezett részek mellett újabb eldugott szigeteket és öblöket fedezünk fel saját hajónkkal. A helyiek úgy tartják, hogy Linapacan-szigetek környékén a víz olyan tiszta, mint sehol máshol a világon. Természetesen ennek utánajárva merülünk mi is minél többször a víz alá, hogy hatalmas, érintetlen korallmezők között élvezzük ki a tengeri élővilág csodáit. Napunk vége felé aztán visszatérünk szállásunkra. Szállás: sátorban, teljes ellátással.

Linapacan, Busuanga Island

A kora délelőtt órákban érkezik meg hajónk Coron városba, ahol aztán az előző két napi izgalmakat mindenki más formában pihenheti ki. A Busuanga-sziget paradicsomi környezetében több opció közül is válaszhatunk. A bevállalós útitársakkal szabadprogram keretében motortúrára indulunk, ahol napunk első felében a sziget nyugati felén teszünk egy körutat, többször is megállva eldugott strandoknál és gyönyörű kilátópontoknál, illetve igény esetén tengeri kajakozhatunk is a Butong falujához közeli mangrove erdők általán szabdalt öblökben. Napunk második felére pedig a keleti részen fekvő Mt Tapyas csúcsára is felkapaszkodhatunk, igaz a túra megerőltető, ám a panoráma és a naplemente mindenkit kárpótolni fog. A motorozáson kívül lehetőség van még az El Nidoból már ismert hajókirándulásokon is részt venni, illetve a búvároknak különösen ajánlatos lehet a mai napot a II. világháború alatt elsüllyedt japán hadihajók roncsaihoz tartó búvártúrákra szánni. Szállás: szállóban.

Coron Town, Coron Island

A mai napon a Busuanga-szigeten fekvő Coron Town-tól egy jó fél órányi hajóútra található azonos nevű sziget, Coron felé vesszük az irányt. A sziget már önmagában is rendkívül különleges, hiszen a tűéles mészkőcsipkék formálta tájon úgy érezhetjük magunkat, mintha egy másik bolygón lennénk. A vad táj azonban megannyi szépséget rejt, melyekért csupán egy néhány tízperces ám annál meredekebb túrát kell megcsinálnunk. Az első kilátópontunkból a kristálytiszta vizű, a kék és a zöld valószínűtlenül sok árnyalatában pompázó Kayangan-tavat csodálhatjuk meg, amelyben aztán később természetesen meg is fürödhetünk. A további programok során megnézzük még a hasonló fekvésű Barracuda-tavat, strandolunk a Banol Beach-en illetve sznorkellezünk a Twin Lagoons korallszirtjei között. Naplementére pedig már visszatérünk Coron Town-i szállásunkra. Szállás: szállóban.

Coron Town, Manila

A mai napunkon először visszarepülünk Manilába, majd igény esetén kisebb kirándulásokra indulunk a Manilától délre fekvő vulkánok egyikén. A szabadprogram keretében eltöltött napunk végén még egy éjszakára visszatérünk manilai szállásunkra. Szállás: szállóban.

Manila

Nemzetközi járatunk indulásának függvényében transzfer a reptérre, majd megkezdjük hazautunkat Budapest felé.

Az oldalon látható képeket Pál Máté és Bodon Pál készítették.