Japán (cseresznyevirágzás)

Utunk a messzi keletre, Japánba vezet, amely az év bármely részében gyönyörű, ahol a világ talán legegyedibb kultúrájával találkozhatunk. Földünk legmodernebb és egyben egyik legkontrasztosabb országa, ahol természetes látvány a száguldó sinkanszen mellett a tradicionális öltözék, az ősi templomok és szentélyek sokasága. A kevés lakható területen a népsűrűség az egyik legmagasabb a világon, ahol gigantikus metropoliszokban élnek az emberek, míg a városokon kívül csodálatos hegyek, erdők várják az utazót. A technikai fejlődés és a tradíciók békés egymás mellett élése, a városok elképesztő népsűrűsége és nyüzsgése, a természet időtlen nyugalma és szépsége felejthetetlen és egyedi hangulatot kölcsönöz ennek a páratlan országnak.

Kiemelt látnivalók utazásunk során:
- Tokió, Japán nyüzsgő fővárosa
- Nikko templomai és szentélyei (UNESCO világörökség)
- Fudzsi. Japán egyik szimbóluma és szent helye (UNESCO világörökség)
- Takajama, a Japán Alpok lábánál fekvő tradicionális kisváros
- az ősi Kiotó történelmi emlékei (UNESCO világörökség)
- Oszaka 21. századi metropolisza
- Icukusima szentély Mijadzsima szigetén (UNESCO világörökség)
- a hirosimai Béke Emlékmű (UNESCO világörökség)

• 2024. március 28
    → április 09.
  • 2024. április 11 → 23.
Kedves Érdeklődő! Utazásunk időpontja a csúcsszezonra esik, ezért a szállások jó előre - akár hónapokkal előbb - megtelnek. Ha érdekel ez a program, s már most tudod, hogy jönni szeretnél velünk, kérünk, mindenképpen jelezd ezt irodánk felé, hogy az általunk az úthoz tervezett szállásokat biztosítani tudjuk! A szállások csúcsszezonban való telítettsége miatt előfordulhat, hogy egyes napokon nem a program szerinti városban tudunk megszállni, hanem csak annak közelében. Ebben az esetben olyan szállást választunk, amelyről minél hatékonyabban tudjuk teljesíteni a programot. A rendkívül fejlett és hatékony japán vonat- és egyéb tömegközlekedésnek köszönhetően ez nem fog fennakadást okozni. Megértéseteket köszönjük!
  • 1. nap Tokió

Hosszú repülést követően érkezünk Japán fővárosába, Tokióba, legkésőbb délután négy óráig. A repülőtérről vonattal utazunk az elképesztő méretű tokiói főpályaudvarra, majd tömegközlekedéssel a szállásunkra. A repülősi menetrend(ek)től függően, ahogy időnk engedi, rövid városnézésre indulunk. Megkezdjük ismerkedésünket a japán tömegközlekedéssel, amely az egyik legjobban szervezett és leghatékonyabb a világon. Elmetrózunk a Sinndzsuku kerületbe, ahol a tokiói városháza monumentális, kettős tornyú épületéből, 202 méter magasból felejthetetlen kilátás nyílik az egész fővárosra. Miután kigyönyörködtük magunkat a kilátásban, a nem kevésbé látványos Sindzsuku kerületet látogatjuk meg. Ez Tokió kereskedelmi és adminisztrációs központja, és itt található a világ legforgalmasabb pályaudvara. Üzletházak, elektronikai üzletek, bárok, éttermek sokasága van itt, továbbá itt található Kabukicsó, Tokió vörös lámpás negyede. Késő este érünk vissza szállásunkra. Szállás apartmanban vagy szállodában, ahol négy éjszakát fogunk eltölteni.
  • 2. nap Tokió, Nikko, Tokió

Korán reggel indulunk, mai úti célunk a Tokiótól nem messze fekvő Nikko, mely hatalmas fenyők között megbúvó templomairól és szentélyeiről híres. Ma először, de nem utoljára igénybe vesszük a japán szuper-expresszt, a sinkanszent. Háromnegyed órás utazást követően „földi” tempóra váltunk és egy normál sebességű vonaton érkezünk meg Nikkóba. A három hegy között fekvő város az évszázadok során a sinto, majd a buddhizmus szent helyévé vált. Többek között megcsodáljuk Tokugava Iejaszu és unokája, Iemitsu sógunok mauzóleumait, a Futarasan szentélyt és más látnivalókat. Csodálatos környezetben, évszázados fenyők között fekvő, gyönyörű állapotban megőrzött épületek között ismerkedünk az egykori Japán építészetével, vallási életének szentélyeivel. Késői ebédet követően térünk vissza Tokióba, de a napnak még nincs vége. A főváros egyik híres kerületét, Ginzát nézzük meg esti programként. Ginza Tokió válasza a new yorki 5. sugárútra, vagy a londoni Oxford Streetre, és egyike a világ legfényűzőbb vásárló negyedeinek. Minden magára valamit adó luxusmárka képviselteti magát Ginza utcáin, és itt találhatók a város legexkluzívabb szórakozóhelyei. A Meidzsi restauráció idején ez a kerület volt a modernizáció modellje, többek között itt építettek Japánban először tégla épületeket, és itt volt először közvilágítás. Rövid séta után visszatérünk szállásunkra, hogy kipihenjük a hosszú nap fáradalmait. Szállás apartmanban vagy szállodában.
  • 3. nap Tokió, Fudzsi, Tokió

Ma ismét elhagyjuk Tokiót, és japán legismertebb szimbólumát, egyik legszentebb helyét, a Fudzsit keressük fel. Nem megyünk fel az emblematikus vulkán csúcsára, de a lehető legközelebbről csodálhatjuk meg a világ talán legismertebb hegyét. Ismét vonattal utazunk egy, a Kavagucsi-tó partján fekvő kisvárosba, ahonnan jó idő esetén szinte karnyújtásnyira érezhetjük a festői látványt nyújtó Fudzsit. A tó partján fekvő hegyek egyikére fel lehet menni felvonóval, hogy még csodálatosabb kilátásban gyönyörködhessünk. Lehet egy rövid sétát tenni a város fölé magasodó hegyen fekvő erdőben, majd a Kavagucsi-tó környékét fedezzük fel, mely felejthetetlen látványt nyújt a vízben tükröződő Fudzsi képével. Tokióba megint csak sötétedés után érkezünk, és a főváros egy másik nevezetes kerületét, Sibuját keressük fel. Itt található a híres Hacsiko kutya szobra, aki hosszú éveken át nap mint nap várta elhunyt gazdáját a Shibuya pályudvaron, és Japánban a szeretet és a feltétel nélküli hűség szimbólumává vált. Átsétálunk a több filmben is megörökített kereszteződésen, ahol átlósan vezet át az egyik gyalogátkelő, majd elveszünk az éttermek, boltok forgatagában. Késő este érünk vissza szállásunkra. Szállás apartmanban vagy szállodában.
  • 4. nap Tokió, Kamakura, Tokió

Ismét korai indulással kezdjük a napot. Reggeli célunk egy halpiac, ahol szinte bármit meg lehet kapni, ami ehető és tengerben él. Sügér, rák, polip, tonhal, kagyló, tengeri sün, tintahal - szinte minden kapható, és itt garantáltan friss sushit kapunk reggelire. Miután kinézelődtük magunkat és megreggeliztünk, ismét elhagyjuk a fővárost. Célunk Kamakura, ahol megtekintjük a világ egyik legnagyobb, 13 méter magas Buddha szobrát, majd rövid túrát teszünk a természetben. Mintegy 3 km hosszú gyaloglás vár ránk a gyönyörű színekben pompázó erdőben, több kisebb templommal és szentéllyel túránk útvonalán. Kitakamakurában ér véget túránk, ahonnan a két kisváros házai között sétálva bepillantást nyerhetünk a vidéki Japán életébe, amíg visszaérünk kirándulásunk kiindulópontjához. Ismét vonattal térünk vissza Tokióba a kora esti órákban. Aki még bírja szusszal, azokkal esti programként a főváros egy másik ismert kerületét, Akihabarát látogatjuk meg. A második világháború után kapta meg ez a városrész az "Akihabara Elektromos Város" becenevet, amikor a háztartási elektromos cikkek terjedelmes bevásárlóközpontjává nőtte ki magát. Napjainkban az úgynevezett otakuk (animék, mangák rajongói) kulturális központja, bevásárló negyede a számítástechnikai eszközöknek, animéknek, mangáknak, videojátékoknak. Miután kicsodálkoztuk magunkat a színes kavalkádban, visszamegyünk szállásunkra, és felkészülünk, hogy másnap elbúcsúzzunk Tokiótól. Szállás apartmanban vagy szállodában.
  • 5. nap Tokió, Takajama

Reggeli után tömegközlekedéssel jutunk el a tokiói pályaudvarra, hogy megint csak a sinkanszennel utazzunk Nagojába. A 350 km hosszú utat kb. 1,5 - 2 óra alatt tesszük meg. Itt átszállunk egy „normál” vonatra és pár órás utazást követően, a kora délutáni órákban érkezünk meg a Japán Alpok lábánál fekvő Takajamába. Taxival utazunk szállásunkra, amely egy tradicionális ryokan lesz. Itt tatamin alszunk, meleg vizes forrásból táplált közös fürdőben tisztálkodunk, és a ház bejáratánál le kell venni a cipőt. Érkezésünk után megebédelünk, majd sétára indulunk a régi városrészben. A város évszázadok óta híres asztalosairól, akik közül sokan dolgoztak az egykori császárváros, Kiotó csodálatos épületeinek születésénél. A hegyek általi viszonylagos elzártságnak köszönhetően Takajama viszonylag önállóan fejlődött hosszú időn keresztül. Barangolásunk után visszatérünk szállásunkra, hogy kipróbáljunk egy hamisítatlan japán fürdőt. Mivel az ország szeizmikusan aktív területen fekszik, Japán gazdag a természetes forrásokból táplálkozó fürdőkben. Miután kellemesen ellazultunk, jól fog esni a pihenés a tatamira terített matracokon. Szállás: ryokan (tradícionális japán stílusú szállás), ahol egy éjszakát fogunk tölteni.

• 6. nap Takajama, Oszaka

Korán kelünk, hogy megnézzük a reggeli piacot, ahol a környékbeli farmerek, vállalkozók kínálják portékáikat. Legkülönfélébb élelmiszereket, ajándékokat, friss és tartósított gyümölcsöket, zöldségeket kóstolhatunk, vásárolhatunk itt meg. Miután kinézelődtük magunkat a piacon, még barangolunk az óváros gyönyörűen karbantartott fa épületei között. Ha kedvünk van, meglátogathatunk egy sake főzdét, kóstolóval kiegészítve, mielőtt megebédelünk és elindulunk Oszakába. Vonattal utazunk, majd tömegközlekedéssel érjük el szállásunkat, ahova az esti órákban érkezünk meg. Ellátás reggeli. Szállás szállóban vagy apartmanban, ahol hét éjszakát fogunk eltölteni.
  • 7. nap Oszaka, Kiotó, Oszaka

Ma az egész napot Kiotóban töltjük. Sinkanszennel gyorsan elérjük célunkat, a kyotoi főpályaudvart, majd előszőr a Kinkaudzsi, vagyis Aranypavilon templomot látogatjuk meg. A zen buddhizmus egyik szektájához tartozó templomkomplexum főépülete az Aranypavilon. Az eredetileg nyaralónak, majd palotának szánt épületeket a 14. században alakították át templommá. A csodálatosan festői környezetben álló épületek nem hiába japán egyik legnépszerűbb turista látványosságai. Ehhez fogható látványt nehéz még elképzelni is. Következő megálló a Nidzso kastély. Ezt a hatalmas területen fekvő épületkomplexumot a 17. században építették Tokugava Ijeszu, a Tokugawa sógunátus alapítójának parancsára. Több védelmi vonallal, vizesárkokkal, gyönyörű kertekkel övezett épületek közül a 3300 m2 területű Ninomaru kastély talán a legszebb, az aprólékosan kidolgozott fal és mennyezet díszítő festményekkel. Végigsétálva a kastélyokon, kerteken némi elképzelést alkothatunk a középkori japán uralkodóinak életéről, ahol a padlódeszkák direkt nyikorognak, hogy figyelmeztessenek, ha valaki közeledik. Miután felderítettük a Nidzso kastélyt, ha időnk engedi, még meglátogatjuk a Szandzsuszangen-do buddhista templomot, ahol ezer Buddha szobrot tekinthetünk meg. Este térünk vissza Oszakába. Szállás szállóban vagy apartmanban.
  • 8. nap Oszaka, Kiotó, Oszaka

A mai nap ismét Kiotóról szól, hiszen még bőven maradt látnivaló. Reggel a Fusimi Inari-nagyszentélyben kezdünk. Kyoto mellet az Inari-hegy lábánál épült a 8. században az egyik legnagyobb sintó szentély, amely a japánban található több ezer Inarinak, gabonaistennek ajánlott szentély központja. A hegyen található imacsarnokhoz vezető két út összesen kb. 10.000 darab torii, vagyis szentélykapu alatt halad el. A kapuk vörös színe csodálatos látványt nyújt a környező erdő zöldjével. Folytatás a Kijomizudera, vagyis "tiszta víz templomban". A 8. században - vagyis régebben, mint Kiotó - alapított templomból gyönyörű kilátás nyílik a városra. A templom mögött fekvő hegyről lefolyó vizet egy folyó táplálja, melynek vize három sugárra oszlik. Mindegyik vízsugár saját jótékony hatással rendelkezik. Az egyik a hosszú élet, másik a sikeres tanulás, a harmadik a boldog szerelem vize, de mindháromból inni kapzsiságnak számít! :) Innen Kiotó talán legszebb részén sétálunk tradicionális fa házak között, amíg elérjük Gion-negyedet, amely a középkori várost idézi, és ahol némi szerencsével még gésákkal is találkozhatunk. A Gion-negyed után még megtekintjük a Ginkakudzsi, vagyis Ezüstpavilon templomát, melynek díszkertje az egyik legszebb Japánban, majd sétálunk a filozófusok sétányán, mielőtt megnéznénk Kyoto egyik leghangulatosabb utcáját a Gion-negyedben. Este érünk vissza Oszakába. Szállás szállóban vagy apartmanban.
  • 9. nap Oszaka, Kiso-völgy, Oszaka

Az előző napok városlátogatásai után ma megnézzük a vidéki Japánt, és túrázunk egyet a természetben. A megszokott shinkansen, vonat kombinációval indulunk északi irányba, ismét a Japán-Alpok lábához, ezúttal a Kiso-völgybe. A vonatról leszállva busszal folytatjuk utunkat, amíg a kora délelőtti órákban megérkezünk túránk kiinduló pontjához, Magoméba. Ez az egykori posta falu gyönyörű állapotban megőrzött házaival örvendezteti meg az utazót. Innen gyalog folytatjuk utunkat az Edo korban kialakult, Tokiót és Kyotot összekötő egykori kereskedelmi útvonal nyomain. Miután magunk mögött hagyjuk Magomét, csak kisebb egy-két, max. öt házból álló falvakat fogunk látni kirándulásunk során. A túraútvonal helyenként kiépített, néhol csupán jól kitaposott földút. Kisebb patakok, zúgók, erdők, mezők, és a környező hegyek színpompás látványa kísér utunkon. A nagyjából 9 km hosszú túra végén egy nem kevésbé szép állapotban megőrzött falu, Tsumago jelenti mai kirándulásunk végpontját. Sétálunk, megpihentetjük tagjainkat, eszünk valamit, mielőtt ismét buszra szállnánk, hogy utána visszavonatozzunk Oszakába, szállásunkra. Aki nem szeretne túrázni, az busszal is el tud jutni egyik faluból a másikba, és ott be tudja várni a csoportot. Szállás szállóban vagy apartmanban. Túratáv: 9 km. Szint: 200 m fel, 300 m le.
  • 10. nap Oszaka, Arashiyama, Kiotó, Oszaka

Ismét shinkaszennel utazunk Kiotóba, majd kivonatozunk a város nyugati részén fekvő Arashiyama negyedbe, ahol felejthetetlen látnivalókban lesz részünk. Itt rövid gyalogos sétát teszünk. Felsétálunk egy parkban található kilátóba, ahonnan csodálatos kilátás nyílik a cseresznyefák tarkította zöldellő erdővel övezett Hozu folyóra. Meglátogatjuk az Okochi Sanso villát, melynek területét egy filmrendező vette meg a 20. század első felében, és épített ide gyönyörű kerteket, régi stílusú japán házakkal. Miután kigyönyörködtük magunkat a látványban, nem kevésbé érdekes hely következik. Ez a mágikus hangulatú bambusz erdő. Innen tovább sétálunk a környék hangulatos utcácskáin, majd visszatérünk a kiotói vasútállomásra, és megtekintjük annak egyedülállóan érdekes architektúrájú épületét, melynek tetejéről felűről vethetünk egy pillantást az egykori császárvárosra. Innen ismét kb. negyed óra alatt érjük el Oszaka városát, ahova a kora délutáni órákban érkezünk meg. Következő célunk a XVI. században épült oszakai kastély, mely Japán egyik leghíresebbje. Mielőtt szállásunkra visszatérnénk, még teszünk egy sétát a kastélyt körülvevő gyönyörű parkban, majd kipihenhetjük magunkat a következő napok hosszú, egész napos programjai előtt. Szállás szállóban vagy apartmanban.
  • 11. nap Oszaka, Nara, Oszaka

A mai napot Narában töltjük, Japán első fővárosában, mely funkciót a 8. században töltötte be. Rövid vonatozás után érkezünk meg a pályaudvarra, a modern városrészbe, ahonnan rövid sétával érünk el egy parkot, ahol már messziről láthatók a városban élő szarvasok, melyek a helyi legenda szerint a város és az ország őrzői. Egyáltalán nem tartanak az emberektől, sőt élelmet koldulnak mindenkitől, ezért vigyázzunk az ennivalóval, jól rejtsük el. A parkban megnézzük az öt szintes pagodát, majd folytatjuk sétánkat a Todai-dzsi templomhoz, a világ legnagyobb bronz Buddha szobrával. Az egész napot a városban töltjük, megnézünk több, a világörökség részét képező szentélyt és templomot, többek között a Kashuga Taisha szentélyt, Gango templomot, és más látnivalókat. Vonattal térünk vissza Oszakába, ahova a kora esti órákban érkezünk meg, így még van időnk felfedezni Japán második legnagyobb városát, egyik legfontosabb kereskedelmi és ipari központját. Első célunk az Umeda Sky Building, melynek futurisztikus külseje messziről feltűnik. A tetején található kilátóból lélegzet elállító a látvány, ameddig ellátunk, mindenhol az ember által épített beton, üveg, acél dzsungel tárul a szemünk elé. Innen Oszaka méltán híres Dotombori utcáját célozzuk meg, ahol a boltok, bárok, éttermek kavalkádját villogó neon fények világítják meg. Szállás szállóban vagy apartmanban.
  • 12. nap Oszaka, Miyajima, Hirosima, Oszaka

Korán reggel indulunk ismét a szuper-expresszel Hirosimába. Pár óra utazás után Hiroshimából egy „normál” vonattal közelítjük meg első célunkat, a Hirosima-öbölben fekvő Mijadzsima, más néven Icukusima-szigetet, ahova komppal kelünk át. Japán egyik legszentebb szigete, melyen meglátogatjuk az Icukusima-szentélyt, mely a tengerben álló óriási torii-ról (sinto kapu) híres. Miután megtekintettük a szentélyt, sétálunk a környékbeli kis utcácskákon, amíg elérjük a sziget legmagasabb hegyén haladó felvonót. Megcélozzuk a sziget legmagasabb pontját, amelyet a felvonó végállomásától pár kilométeres gyaloglással érünk el, némi emelkedőt leküzdve. Az elénk táruló látvány mindenképp megéri a fáradságot, jó időben még Hirosimáig is elláthatunk. Miután kigyönyörködtük magunkat a látványban, visszakompozunk, vonatozunk Hirosimába, ahol villamossal közelítjük a város központját. Itt található az Atombomba-dóm (Genbaku dome), mely épület gyakorlatilag az atombomba robbanásának epicentruma alatt állt, de nem omlott teljesen össze. A félig lerombolt épületet a robbanás utáni állapotában őrizték meg, emlékeztetőül az atomfegyver borzalmaira. Sétálunk a Béke parkban, többek között megkongathatjuk a Béke harangját, megtekintjük a Béke lángját, melyet csak akkor oltanak el, ha a föld összes nukleáris fegyvere megsemmisül. A park után ha időnk engedi, még sétálunk Hirosima nyüzsgő, kozmopolita szellemű belvárosában, majd a pályaudvarról visszavonatozunk Oszakába. Szállás szállóban vagy apartmanban.
  • 13. nap Oszaka

A repülőgép indulásának függvényében hagyjuk el szállásunkat, kivonatozunk az oszakai nemzetközi repülőtérre, és megkezdjük hazautazásunkat.
Az oldalon látható képeket Bodon Pál készítette.