Svájc

Látványos trekkingtúrák az Alpok országában

Négyezer méter fölé emelkedő, hósapkás alpesi csúcsok, méregzöld alpesi rétek, középkori hangulatot árasztó városok: ez az Alpok országa, az ezerarcú Svájc. Itt emelkedik az Eiger híres-hírhedt északi fala, és a hegyek hegye, az Alpok legmerészebb csúcsa, a Matterhorn, de itt nyújtózik az Alpok leghosszabb gleccsere is, a 23 km hosszú Aletsch-gleccser is. Itt születnek Európa nagy folyói, a Rajna, Rhone és az Inn, és az idelátogató 1484 tóban válogathat. Csatlakozz Svájc főleg természeti látnivalóira koncentráló aktív, kis csoportos utazásunkhoz, amelyet követően garantáltan már nem csak a bankszektor, csoki és luxusórák jutnak majd eszedbe az ország nevének hallatán!

Kiemelt látnivalók a program során:
- Lauterbrunnen kettős gleccservölgye
- Staubbach- és Trümmelbach-vízesés
- túra az Eiger (3970m), Mönch (4099m) és Jungfrau (4158m) hármasával uralt tájon
- túra Svájc egyik legszebb fekvésű tavához (Oeschinensee)
- Rhone-gleccser jégvilága
- Zermatt – Matterhorn Glacier Paradise (Európa legmagasabban fekvő hegyi állomása)
- Aletsch-gleccser, az Alpok leghosszabb jégfolyama

• 2024. augusztus 10 → 18.
A kempinges szállás helyett utazásunk elérhető hoteles opcióval is. A jó minőségű, 2-3 csillagos szállodákban 2 ágyas, jól felszerepelt szobák találhatóak külön fürdőszobákkal, melyekhez bőséges reggeli is jár.

A hoteles opció felára szobánként 70.000 Ft/éjszaka, amennyiben két fő tartózkodik egy szobában, akkor 35.000.- Ft/fő/éjszaka. Azaz, összesen egy szoba, két fő részére, a 8 éjszakára: 560.000.- Ft, tehát 280.000 Ft/fő/éjszaka, utastárssal.

Amennyiben a szállásra vonatkozó igények alapján a társítás nem megoldható, a teljes szoba árát, azaz 560.000,-Ft összeget szükséges kifizetni.
  • 1. nap Budapest, Interlaken

Találkozó: 04:45-kor. Kisbuszunk 5:00-kor indul a XI ker. Pázmány Péter sétány és a Magyar Tudósok krt. sarkán levő parkolótól (az ELTE új épületei mellett, a Petőfi-híd, budai hídfőtől 5 percre az A38 hajóval szemben). Egész nap utazunk rövid megállókkal Ausztrián és Németországon keresztül. az esti órákban érjük el Interlaken településen található kempingünket, ahol egymás után 4 éjszakát fogunk tölteni. Sátraink felállítása után folytatjuk a csapattársainkkal utazás közben tartott ismerkedést. Szállás: kemping.
  • 2. nap Interlaken, Staubbachfall, Trümmelbachfälle

A Lauterbrunnen-völgy minden bizonnyal a világ egyik legszebb kettős gleccservölgye, nem hiába választottuk következő napi túráink kiindulópontjának a völgyre rálátást nyújtó kempingünket Interlakenben. Reggelit követően a mai napon kisebb sétákkal és a völgyet szegélyező 500-800 méter magas falakról lezúduló vízesések felfedezésével hangolódunk a nagyobb túrákra. Először a Staubbach-vízesést közelítjük egy ösvényen, majd pedig Európa egyetlen igazi gleccser-vízesésének, a Trümmelbach-vízesésnek a felfedezésére indulunk, amely az Eiger (3970 m), Mönch (4099 m) és Jungfrau (4158 m) gleccsereiből táplálkozó másodpercenkénti 20 ezer literes vízhozamával nagyon szép spirális vájatokat hozott létre a sziklákban. A zegzugos barlangszerű szurdokvölgyön a belépők megváltása után kiépített pallókon lépdelve csodálhatjuk az itt található zuhatagokat. Délután élelmiszerkészleteink feltöltésére is szánunk időt, hiszen a következő napok egész napos túrákat ígérnek. Szállás: kemping.
  • 3. nap Interlaken, Wengen, Männlichen (2345 m), Kleine Scheidegg (2061 m), Allmend

Reggel korán kelünk, és elsőként fogaskerekű vasúttal jutunk fel a völgy meredek sziklafalának tetején épült Wengen településre, ahova autóút nem vezet. A Männlichen-csúcs közelítésére és további közel 1000 m szint leküzdésére egy felvonót hívunk segítségül, tesszük mindezt azért, hogy minél több időt tölthessünk az Eiger (3970 m), Mönch (4099 m) és Jungfrau (4158 m) hármasával uralt tájon. A felvonó felső állomásánál kiszállva az UNESCO ösvényen haladunk a Männlichen 2345 m magas csúcsa felé, ahonnan szenzációs panoráma nyílik a környező tájra, nem hiába kapta meg a világörökségi státuszt. Ez mai túránk legmagasabb pontja, innen a Panoráma-ösvény kényelmes gyalogútján jutunk a Kleine Scheidegg (2061 m) megállónkhoz egyre közelebb túrázva az Eiger, Mönch és Jungfrau hármasához. Innen a fogaskerekű nyomvonalát követve folyamatosan tovább ereszkedünk Wengernalp érintésével Allmend állomásig, ahonnan fogaskerekű segítségével jutunk vissza a völgybe. (Táv: 14 kilométer, szint: 100 méter felfelé, 1000 méter lefelé, menetidő: 5-6 óra) Szállás: kemping, opcionálisan: szálloda.
  • 4. nap Interlaken, Kandersteg, Oeschinensee (1578 m)

Mai napon Svájc talán egyik legszebb tavához, az 1578 m magasan fekvő, 56 m mély Oeschinensee-hez kirándulunk, mely 2007-től a Jungfrau-Aletsch-Bietschhorn természeti világörökség kibővített részévé vált. Kb. 1 óra buszozás után Kandersteg nevű településen parkolunk le, ahonnan több túraútvonalon és drótkötélpályás felvonóval is megközelíthető a 3000 m feletti hegyek közé zárt tó. A túrán ezúttal csak lábainkra próbálunk hagyatkozni és eltekintünk a felvonó használatától, így is késleltetve a látványtól ránk váró sokkot. Erdős- legelős úton 400 m-t emelkedünk kb. 1 órás gyaloglással, mikor először kápráztat el bennünk a tó látványa. Innen egy 6 km-es látványos körtúrát teszünk, mely nem hiába került be Svájc legszebb 15 túraútvonala közé. Különböző szögből és magasságból is szemügyre vehetjük a tavat, utunk során több fogadó és menedékház segíti a svájci franktól duzzadó zsebeink apadását, igény szerint. A tavon egyébként csónakázásra és horgászásra is van lehetőség, de az itt élő különböző pisztrángok és sügérek állományának utóbbi módon való csökkentésére ezúttal nem vállalkozunk. Egy alternatív útvonalon ereszkedünk vissza kisbuszunkhoz, majd újabb nagyszerű túraélményekkel gazdagodva visszatérünk szállásunkra. (Táv: 14 kilométer, szint: 950 méter fel/le, menetidő: 6-7 óra) Szállás: kemping.
  • 5. nap Interlaken, Furka-hágó, Rhone-gleccser (2300 m)

Ma egy kényelmesebb, lazítósabb, de további látványosságokban bővelkedő napnak nézünk elébe. Reggel összepakoljuk sátrainkat, hogy székhelyünket áttegyük a Zermatt-völgy utolsó autóval megközelíthető településének kempingjébe és a hátralévő napokon innen tegyünk remek csillagtúrákat. Útközben az apróbb fotószünetek mellett hosszabb megállót a Furka-hágó térségében fekvő Gletsch falu fölötti Rhone-gleccsernél tartunk, hiszen Európában sehol nem lehet ennél közelebb autóúton gleccsert megközelíteni. A Rhone folyó forrásának számító gleccser mintegy 1300 métert húzódott vissza az elmúlt 120 évben, az utóbbi években nyaranta különleges fényvisszaverő fehér takarókkal vonják be, mely az olvadást akár 70%- kal lassíthatja. A felszínen mormotákra „vadászunk”, majd a gleccserbe fúrt alagútban tett sétánk során különleges fehéres-kékes jégvilágba (Rhone Glacier Ice Grotto) csöppenünk. A kék ezer árnyalatában tett „fürdőnk” után folytatjuk utunkat Täsch apró településének kempingjéig, ahol a kora délutáni órákban igyekszünk tábort verni. Szállás: kemping.
  • 6. nap Täsch, Zermatt, Furi, Klein Matterhorn – Matterhorn Glacier Paradise (3883 m)

Kempingünkből reggel a közeli állomásra megyünk, ahonnan fogaskerekű vonatra pattanva közelítjük a Matterhorn északi lábánál 1600 m tengerszint feletti magasságban elterülő Zermatt idilli kisvárosát, mely Svájc leghíresebb üdülőhelye és síparadicsoma is egyben. Zermatt utcáin csak elektromos meghajtású járművek közlekedhetnek a biciklisek és gyalogosok mellett. A mellékutcák 16-18. századból való pajtákat, gabonatárolókat, régi faházakat rejtenek, de a világszínvonalú fürdők, ötcsillagos szállodák, a fényűző kirakatokkal hívogató exkluzív vásárlási lehetőségek, a nemzetközi konyha felső fokát képviselő éttermek is szerves részei a városnak. Az állomásról gyalogosan indulunk Zermatt felfedezésére magunkba szívni a fentiekben leírt hangulatot, majd Furinál egy 3 km-es körséta keretében egy újabb látványos, 100 m hosszú függőhídon kelhetünk át. Délután folyamán szabadprogram, ahol egyik lehetőségként felvonók segítségét igénybe véve kb. 40 perc alatt testközelbe kerülhetünk az alpesi 4000-esek világával. A 3883 m magas Klein Matterhorn csúcson található Európa legmagasabban fekvő felvonóállomása, ahonnan 38 db 4000 m feletti csúcs és 14 gleccser vehető szemügyre tiszta időben és ahonnan időjárási és hóviszonyoktól függően a Breithorn (4164 m) irányába haladva mi is könnyen 4000 m felett találhatjuk magunkat, még ha a technikai biztosítást igénylő csúcsélmény ezúttal el is marad. Akik pedig kihagynák a borsos árú utazást a jeges világba, tovább ismerkedhetnek a világ egyik legexkluzívabb sí- és turistaközpontjával. Mivel a vonatok késő estig kb. 20 percenként közlekednek Zermatt-Täsch között, mindenki egyénileg eldöntheti, hogy mikor tér vissza kempingünkbe. (Táv: 10 kilométer, szint: 400 méter fel/le) Szállás: kemping.
  • 7. nap Täsch, Fiesch, Eggishorn (2926 m), Aletsch-gleccser

A mai napon a Matterhorn méltóságteljes piramisának lenyűgöző látványát egy kicsit pihentetve kb. 1 órás autózással Fiesch településre utazunk, ahonnan felvonóra szállva pár perc alatt közel 1200 m szintet emelkedünk az Eggishorn csúcsáig, felvonóval. Innen vehető a legjobban szemügyre az Alpok leghosszabb jégfolyama, a 23 km hosszú Aletsch-gleccser. A lenyűgöző panorámából felocsúdva némi pihenő után a Märjela-völgyön keresztül le is ereszkedünk, hogy közelebbről is szemügyre vegyük a gleccser töredezett jégtömbjeit. Egy menedékház érintésével egy hosszú alagúton is áthaladva, alternatív útvonalon térünk vissza Fiescheralp állomásra, hogy a felvonó kabinjaiból élvezzük a további ereszkedést. (Táv: 15 kilométer, szint: 900 méter fel/le, menetidő: 7-8 óra) Szállás: kemping.
  • 8. nap Zermatt, Sunegga Paradise (2288 m), 5 Seenweg, Panoramaweg

A mai napon visszatérünk Zermattba, hogy egy lenyűgöző panorámatúrával zárjuk a hegyek országában tett aktív látogatásunkat. Túránk kiindulópontja Sunnegga Paradise nevű felvonóállomás, ahonnan az 5-tó séta (5 Seenweg/5 Lakes walk) keretében, ahogy neve is elárulja, 5 tavat érintve látunk rá Zermatt völgyére, és ahol szélcsendes időben a tavak vízfelületén tükröződve is láthatjuk a tájat folyamatosan uraló Matterhorn csúcspiramisát. Ahogy tapasztalni fogjuk, az érintett 5 tó (Stellisee, Grindjisee, Grünsee, Moosjisee és Leisee) mindegyike különböző színben, méretben, alakban és karakterben. A Leisee-ben akár meg is mártózhatnak a bátrabbak, a Grindjisee partján különböző virágfajokat fotózhatunk, de némelyik partjáról elrugaszkodva fel is ugorhatunk a Matterhornhoz (lsd. kép). Blauherd állomásról a Rothorn oldalában is sokszor fotószünetet kell tartanunk, így továbbra is kényelmes tempóban igyekszünk feldolgozni a mai etap nyújtotta „panoráma-orgazmust”. Este sátraink mellett üldögélve kerítünk sort egy hangulatos búcsúestre, ahol ki-ki fogadalmat tehet egy svájci visszatérésre, mert Svájcot nem elég egyszer látni! (Táv: 16 kilométer, szint: 700 méter fel/le, menetidő: 7-8 óra) Szállás: kemping.
  • 9. nap Täsch, Budapest

Reggel sátrat bontunk, s megkezdjük az utazást Magyarország felé, és várhatóan a késő esti órákban érkezünk meg Budapestre.
Az oldalon látható képeket Kovács Zsolt és Szabó Szilveszter készítette.