Spanyolország (Kantábria, Asztúria, Baszkföld)

Spanyolország északi részének csodálatos nemzeti parkjai, hegycsúcsai és vadregényes tengerpartjai

Részletek: https://konzuliszolgalat.kormany.hu/europa-utazasi-tanacsok?spanyolorszag
Hogy mi vár rád Észak-Spanyolországban? A zöldellő hegyek, kopár sziklák, a vad tengerpartok, és a végtelen óceán. A változatos hegyi és óceánparti túrák egyvelege, a különleges helyi ételek, tenger gyümölcsei, tapasok, az almabor-Sidra, hangulatos kisvárosok, és nyüzsgő nagyvárosok forgataga, lenyűgöző építészeti emlékek kavalkádja. Különleges kalandtúra a Reconquista őshazájában, Asztúriától Kantábrián át Baszkföldig.

Kiemelt látnivalók az út során:
- klasszikus csúcstúrák a Picos de Europa Nemzeti Park 2000 méter fölé magasodó hegycsúcsai között,
- a világhírű Cares-szurdok hatalmas méretei,
- Potes hangulatos kisvárosa a hegyek lábánál,
- a meseszép Covadonga-tavak,
- az egyik legszebb tengerparti város, San Vicente de la Barquera és a melletti fekvő homokos tengerpartok,
- az UNESCO világörökségi listáján is szereplő Altamira-barlang a benne rejtőző barlang rajzokkal,
- Bilbao, Spanyolország egyik legizgalmasabb, legdinamikusabban fejlővő nagyvárosa,
- gyönyörű túrák az Urkiola Természetvédelmi Területen.
Telítettség
Jelentkezési határidő
2022. július 09. -
2022. július 16.
Sajnos nincs több helyünk, de vezetünk várólistát!
2022. június 06.

Bilbao, Potes

Érkezés Bilbao nemzetközi repülőterére, ahonnan programunk indul. A reptérről transzfer a Picos de Europa Nemzeti Park déli részén fekvő bájos Potes településére. Itteni szállásunkon három éjszakát töltünk. Szállás: szálló/apartman.

Potes, Picos de Europa Nemzeti Park, Fuente Dé (1126 m), El Cable (1853 m), Peña Vieja csúcs (2614 m), Potes

Potesben, a Picos de Europa Nemzeti Park délkeleti kapujánál ér minket a reggel. A mai napunkon rögtön bakancsokat húzunk, hogy egy gyönyörű csúcstúrára induljunk a nemzeti park déli gerincén. Először kisbuszunkkal közelítjük meg Fuente Dé-t, amely az általunk használt felvonó alsó állomása. A felvonó egészen 1853 méterig fog minket repíteni, hogy alig néhány perc alatt a csupasz hegyek csipkézett csúcsai között legyünk. Ennyivel természetesen nem elégszünk meg, és egy klasszikus, 2600 méter feletti csúccsal tesszük emlékezetessé ezt a napunkat. A nem túl nehéz, ám kitartást igénylő csúcstúrán szinte végig fenséges panorámában tárul elénk a Picos de Europa legnagyobb része. A nemzeti park lenyűgöző kulisszáit a csúcsról aztán még inkább kiélvezhetjük, hiszen szép idő esetén a panorámától el fog állni a szavunk. A fotók és némi pihenés után először visszatérünk a felvonó felső állomásához, majd az utolsó felvonók egyikével elhagyjuk a hegyek világát, hogy nem sokkal később már Potesben fogyasszuk el spanyol vacsoránkat. Túratáv: 11 km, szint: 770 m fel/le, menetidő: 4-5 óra. Szállás: szálló/apartman.

Potes, Picos de Europa Nemzeti Park, Cares-szurdok, Potes

A mai napot ismét Spanyolország egyik legjelentősebb nemzeti parkjában töltjük. Szállásunkról a reggeli órákban indulunk a park és az ország legismertebb szurdokába, a Cares-szurdokba. Caín településtől indulunk a szurdok meghódítására. Poncebos felé haladva utunkat a Cares folyó szegélyezi mélyen a lábuk alatt, néhol alagutak egész sora segíti továbbhaladásunkat a szurdok felett. A szurdok mentén átkelünk Leon tartományba, hogy utunk félidejében Poncebos településén fogyaszthassuk el a magunkkal hozott elemózsiánkat, megfáradt lábainkat pedig a patak hűs vizében pihentethetjük meg. Buszunkhoz az ismert útvonalon túrázunk vissza, miközben végig függőleges sziklafalak figyelik utunkat. Túratáv: 22 km, szint: fel 700 m, le: 700 m, menetidő: 7-8 óra. Szállás: szálló/apartman.

Potes, Lagos de Covadonga (1037 m), Pico Porra de Enol (1275 m), San Vicente de la Barquera

Elhagyjuk Potes városkáját, megkerüljük északról a Picos de Europa Nemzeti Parkot, célunk pedig Asztúria egyik legszebb túrája a Covadonga-tavaknál. A parkolóból egy nagyjából 10 km-es túra várk ránk, ahol a 1000 méter körül fekvő tavakat először közelről szemléljük meg, majd a közeli csúcsokra felkapaszkodva madártávlatból is megcsodálhatjuk Lago de Enol és a Lago de la Ercina kristálytiszta víztükrét. A túránk végén visszaszállunk járművünkbe és a tengerpart felé vesszük az irányt. Késő délután már San Vicente de la Barquera gyönyörű fekvésű városában leszünk közvetlenül a Kantábriai-tenger partján. Túratáv: 9,4 km, szint: 510 méter fel/le, menetidő: 3-4 óra. Szállás: szálló/apartman.

San Vicente de la Barquera, Oyambre Natural Park

A mai napot a tengerparton, illetve annak közvetlen közelében töltjük. Természetesen lehetőség lesz a pihenésre, hiszen a környék legszebb strandjait tudjuk elérni városunkból, viszont aki egy tengerparti túrára vágyna, azokkal egy több mint 8 km-es túrára indulunk. Az Oyambre Natural Park egyik parkolójában rakjuk le a buszunkat, hogy először a Playa De Gerra homokos partja mentén, mezítláb kezdjük meg sétánkat a Mirador Playa Gerra kilátójáig. A félsziget északi csúcsán, a sziklás partszakaszon aztán szükség lesz a cipőkre, innen újabb kilátópontok várnak ránk, amíg vissza nem érünk a keleti oldalon fekvő Playa de Oyambre hosszan elnyúló, aranysárga homokos strandjáig. A délután további részét aztán itt töltjük, hullámfürdőzhetünk, vagy épp kipróbálhatunk egy helyi szörfiskolát is. Beülve a partmenti éttermek egyikébe, csak este felé térünk vissza buszunkhoz, amely pár perc alatt visszavisz minket szállásunkra. Túratáv: 8,4 km, szint: 230 m fel/le, menetidő: 2-3 óra. Szállás: szálló, apartman.

San Vicente de la Barquera, Comillas, Santillana del Mar, Altamira-barlang (UNESCO Világörökség), El Castillo-barlang, Bilbao

A tengerparttól egy időre elbúcsúzva reggel elindulunk, hogy ezen a napon bájos kisvárosokat és egy igazán egyedi történelmi emléket is megtekintsünk.  Napunk első harmadában először a közeli Comillasban állunk meg, ahol többek közt felkeressük az egyetlen, nem Barcelonában található Gaudi-házat, innen pedig a spanyol földön híres sidrát (helyi almabor) készítő Santillana del Mar kisvárosában időzünk egyet. Kantábria egyik legismertebb régi településén sétálunk az ódon épületek között, majd ebéd és egy jó kávézás után már indulunk is tovább. Következő megállónk Kantábria tartomány egyik legjelentősebb történelmi látnivalója, a barlangfestészet Sixtusi-kápolnája, a világhírű Altamira–barlang. A helyi múzeumban kialakított barlangban megcsodálhatjuk az eredetivel megegyező több ezer éves ló, bölény, szarvasfigurákat, állatfestményeket. Ezen felül már csak hab lesz a tortán, hogy felkeressük a El Castillo-barlangot is, ahol ezúttal az eredeti barlangrajzokat és kézlenyomatokat is megtekinthetjük. Az Altamira- és El Castillo-barlangok után már meg sem állunk Bilbao városáig, ahová csak az esti órákban érkezünk majd meg. Szállás: szálló/apartman.

Bilbao, Urkiola Parke Naturala, Larrano Puntea (981 m)

Utolsó, ám annál teljesebb napunkra indulunk, ezúttal már Baszkföldön. Délelőttünket Bilbao felfedezésével töltjük. A város jelképe a Nervion-folyó partján található világhírű Guggenheim Múzeum a híres pókkal, Mamannal. Óvárosi csavargásunk után a világhírű spanyol építész, Calatrava által tervezett Fehér-hídon juthatunk át a modern városrészben található múzeumig. A város feletti kilátópontra a helyi sikló segítségével juthatunk fel, hogy felülről csodálkozzunk rá a zöld dombok karéjában elterülő városra. A délután szabadprogram a városban, viszont fakultatív módon az alig 45 percre fekvő Urkiola Természetvédelmi Terület felé vegyük az irányt. A névadó településen hagyjuk buszunkat, hogy egy rövid túrára induljunk a Larrano Puntea 981 méteres csúcsára. A környék további csúcsai és a tenger felé tartó Nap sugarai fenséges látványt nyújtanak majd egy spanyol vörösbor társaságában. A túránk végén visszatérünk kisbuszunhoz, majd búcsúvacsoránkra is sort kerítünk Bilbao egyik hangulatos éttermében. Túratáv: 7,6 km, szint: 550 m fel/le, menetidő: 2-3 óra. Szállás: szálló/apartman.

Bilbao

Repülőnk indulásának függvényében hazautazás Budapestre, a mai napon szervezett programunk már nincs.