Messnerin

A Grüner Seet meghatározó csúcs

A Semmering, Hochschwab és Eisenerzi-Alpok területét felölelő Felső-Stájerország rengeteg szép látnivalót kínál, melyek közül ezen a túrán a búvárok körében legismertebb gyöngyszem, a Grüner See smaragdzöld tavát és a benne tükröződő Messnerin-csúcsot keressük fel.
Indulás és érkezés helye: Budapest
Szállás, ellátás: családi panzió, reggeli
Mikropolisz :)

Avagy minden szombaton túraprogram, garantált indulással, kis létszámmal.

A Mikropolisz kategóriába tartozó túráink mind olyan egynapos programok, ahol a maximális létszám 8 fő, a minimális 1 fő, tehát ha jelentkezel, akkor mindenképpen indulsz. Az évek alatt már sokszor bejárt tájak mellett ebben a projektben olyan célpontokat keresünk, ahová eddig a nagybuszokkal nem igazán volt lehetőség eljutni. Fontos az indulási helyszín, mert nem pont onnan indulunk, mint a nagyobb túrák esetén, sőt, Budapest mellett gyakran vidéki városokból indul a túra. A túrák természetesen a túravezetés mellett az oda- és visszaút költségét is tartalmazzák, Volkswagen kisbuszunkkal utazunk. Ha szombat, akkor túra! Egész évben.
  • 1.. nap Budapest, Tragöss, Messnerin

Találkozó 06:00-kor a XI ker. Szent Gellért tér és Műegyetem rakpart sarkán levő parkolónál (az M4-es metró állomása mellett). Egy fehér Volkswagen kisbuszt keressetek, Eupolisz logókkal. Rövid pihenőkkel utazunk Stájerországba, végcélunk Tragöss hangulatos falucskája lesz.
    A település melletti parkolóba 10 óra környékén érkezünk meg. Innét indulunk neki egész napos túránkra. Túránk közepes nehézségű, de az út fáradalmait nehezen veszi észre az ember itt. Újabb és újabb fotópontok veszik el az ember figyelmét a fogyó energiáról: hol a völgyre nyílik ablak és szalad el a tekintet a Mura völgyéig, hol a Hochschwab csoport csúcsai integetnek vissza, hol a Grüner See csillámlik fel, hol hegyikecskék játéka varázsolja el a túrázót. Így sok-sok élménnyel ér már el a csúcsig is az erre bóklászó. A csúcsról a teljes Hochschwab gerinc belátható. Amikor megteltünk a panorámával és beírtuk magunkat a csúcsfüzetbe, kényelmesen visszaindulunk kisbuszunkhoz. A parkolótól pár saroknyira található a vendégházunk, ahol túránk fáradalmait, a közeli Gössben (ma Leoben városrésze) készített Gösser sörrel, majd kiadós alvással feledjük.
    Kirándulás Messnerin csúcsára táv: 13,7 km, szint: 1019 m fel és le.
  • 2.. nap Tragöss, Grüner See, Budapest

Az ORF 9 Plätze – 9 Schätze (9 hely - 9 gyöngyszem) című tévéműsorában az osztrákok 2014-ben a Grüner See választották Ausztria legszebb helyének. A Grüner See nevét kristálytiszta vizéről kapta, amely a fénytörésnek köszönhetően smaragdzölden ragyog. A tó tavasszal mutatja a legszebb, smaragdzöld színét. A reggeli után egy gyönyörködő, fotósétát teszünk a tó körül, majd még a délelőtt folyamán hazaindulunk Budapestre, ahova a kora délutáni órákban érkezünk meg.

az utazást kisbusszal, a szervezést, a szállást, a reggelit és a magyar nyelvű túravezetést.

a reggelin felüli étkezést és a biztosítást.

Kisbusszal.

1-8 fő.

Családi panzióban.

Változékony időjárásra kell felkészülni! A jó időt reméljük, de tavaszal akár még hűvösebb, esősebb napot is kifoghatunk.

Bakancs feltétlenül szükséges, kis hátizsák a víznek és elemózsiának, esőkabát.

Érdemes némi készépnz eurót magatokkal hozzni kisebb költésekre.

Személyi igazolvány vagy útlevél szükséges.

Szeretnénk figyelmedet felhívni arra, hogy a részvétel feltétele az út teljes időtartamára érvényes utasbiztosítás. Érvényes biztosítás hiányában a túrán való részvételt megtagadjuk.
Irodánkban az Európai Utazási Biztosító (EUB) kedvezményes biztosításainak megkötésére van lehetőség, legkésőbb az indulás előtti napig.

Nívo: 900 Ft/fő
Top: 1.180 Ft/fő
Top extra: 1.880 Ft/fő

Lehetőséged van Utazásképtelenségre vonatkozó biztosítás (azaz stornóbiztosítás) megkötésére:

Storno Basic: 1.465 Ft/fő (önállóan is köthető)
Storno Kombi: 1.172 Ft/fő (önrész: 0-10%) csak utasbiztosítással együtt köthető.

Bővebben a biztosító szolgáltatásairól a honlapjukon olvashatsz: www.eub.hu

Barbara

“Kemény túra volt, de a sűrűn álltunk meg pihenni, így tök jól bírtam. Zsófi szuper kedves volt. Sztorizott útközben, mint idegenvezető és mint világutazó is. Talpraesett, tökéletesen beszélt németül, érezhető volt, hogy ha bármi probléma adódna tud intézkedni. Kellemes társaság. Ügyesen kezelte a csapatot meg külön-külön az embereket is. Nagyon korrekt volt a szállás, tiszta, rendes, isteni a reggeli. A környék meg lenyűgöző.”

Éva

“Nagyon jó volt a program! Fentről és lentről is gyönyörű volt a Grün-see! Jó volt a szobati nagyobb túra után a vasárnapi lazaság, tényleg gyönyörű hely, alig bírtunk elszakadni tőle. Jó volt a közös vacsora is. Mindkét túravezetőről csak jókat tudok írni, eddig egyiküket sem ismertem. Azon túl, hogy jól csinálják a feladatukat, nagyon kedves, barátságos emberek. Ráadásul Zsófi idegenvezetőként is nagyon jó: pl. sok érdekességet mondott útközben is a buszban. Igazán jól éreztem magam! Nagyon jó volt a hangulat! Mostanában elmaradtam a túrákról egészségi és egyéb problémák miatt. Igaz lasabban haladtam, de azért így is elég sokat felmentem. Ez felbátorít, hogy újabbakat megpróbáljak! “