Peru, Bolívia: Inka-ösvény (Salar de Uyuni)

Az Andok hegyei közt az Inka-ösvényen keresztül Machu Picchuig és a Titicaca-tóig. La Pazból a Salar de Uyuni színes lagúnáihoz. Peru és Bolívia legjava!

Teréz

Remekül!
A csúcs a Nádszigeti szülinap volt, amit az irodának is köszönök,de a fő érdem ott is Gáboré!

Anita

Életre szóló élmény. Már az út közben is javasoltam a barátaimnak, hogy ezt látniuk kell!

Bálint

Eletem utazasa volt, amire 25 eve vartam. Minden momentuma varakozason feluli elmenyeket hozott. Ez nagy mertekben koszonheto a szervezesnek es a turavezeto szemelyenek.

Dezső

"A cél nyilvánvalóan az volt, hogy ebből a földrajzi térségből az utazó egy „reprezentatív mintát” vehessen. Ez megítélésem szerint – figyelembe véve az időkorlátokat is – optimálisan sikerült.  A határátkelések kötelező adminisztrációját is hozzá számítva várakozási veszteség nem volt.  A felkészítés a procedúrákra a túravezető rutinját dicséri. A Bolivia-Chile opció szerencsés választás volt. Garai Gábor egy kitűnő személyiség. Segítőkészsége az első pillanattól kezdődően egyértelműen jól érzékelhető volt. Helyismerete, történelmi tájékozottsága tökéletesen meggyőző. Nagy készséggel koordinálta a különböző igényeket. Más túrán is szívesen utaznék Vele. Az út minden tekintetben maradandó élmény. Ennek megfelelően megfelelt az elvárásaimnak."

Gábor

"Nekem minden nagyon tetszett, néha kicsit soknak tűntek a programok, de mindig volt idő regenerálódni. Garai Gáborról azt tudom elmondani, hogy nagyon felkészült, Perut és Dél-Amerikát alaposan ismerő túravezető, aki nagyon jó kapcsolatban van a helyi emberekkel, munkatársakkal. Segítőkész, toleráns, akinél az első szempont az, hogy a csoport jól érezze magát, és mindent megtesz ezért. Néha egy kicsit elfárad, de ez a csoportért viselt felelősség-érzete miatt van. Részemről csak pozitívan tudok nyilatkozni róla. Vegyesek az érzéseim ezen utazás után. Egyrészt boldog vagyok, hogy eljuthattam Dél Amerikába, láthattam csodálatos helyeket (Machu Picchu, Titicaca tó, Atacama sivatag, és még hosszú a lista), megtapasztalhattam ezt a kontinenst is, másrészt nem éreztem magam komfortosan ezekben az országokban. Ez elsősorban a közbiztonság, illetve annak hiánya miatt lehetett, de szerencsére nem ért minket semmilyen atrocitás az út során. Nekem az út csúcspontja az Ica város melletti sivatag illetve oázis volt. Ami nagy csalódást okozott, az a Nazca vonalak, illetve a repülőút felettük. Ha megkérdeznék, hogy visszamennék-e, a válaszom: NEM. Hogy ajánlanám-e ezt az utat másnak, a válaszom: IGEN, mindenképpen! Részemről köszönöm a lehetőséget!"

"Eddig magamnak és barátaimnak szerveztem többhetes túrákat, így pontosan tudom mennyi felkészülést, és a túravezetőtől milyen sok erőfeszítést kíván egy ilyen utazás. Kíváncsian vártam, milyen lesz kívülről figyelni az eseményeket, csak utasnak lenni (elég kritikus tudok lenni…), de nagyon jól éreztem magam. Azt hiszem a lehető legtöbbet kihoztátok a rendelkezésre álló időkeretből: hegyek, sivatag, tengerpart, inka kultúra. Nincs hiányérzetem, talán előhosszabításnak pár nap Iquitos-i esőerdő látogatást belevennék a programba. Mi tuti mentünk volna. Sokat túrázom, így maga a túra nekem nem volt megerőltető. Kellemes séták, szép helyeken. Ennyi pont elég volt, többre nem vágytam, ha már az ember eljut ilyen messzire, akkor inkább minél több dolgot szeretne megnézni, nem egy helyben koptatni a lábát. Garai Gábor nagyon jól vezette a túrát! Maximálisan elégedett vagyok vele, szervezettség, kommunikáció, helyismeret, találékonyság, segítőkészség terén is a toppon volt. Az ő személye miatt fontolóra vettem, hogy jövőre – a már régen tervezett Afrika helyett – az általa vezetett patagóniai utazásotokra menjek. "Ha unod az ipari turizmust”?! Ehhez a szlogenhez én sokkal színvonaltalanabb szállásokat kapcsoltam, meglepett milyen jó helyeken laktunk. Színvonal tekintetében külön kiemelném az oázist és Cuscot, különlegességében és élményben a Nap-szigetet, illetve a nád szigetet. Örülök, hogy nem nekem kellett megszerveznem, illetve küzdenem a helyiekkel és mégis az elvárt élménnyel gazdagodhattam."

Éva

"Nagyon jó volt a program összeállítása, a pihenőnapok nagyon jól voltak időzítve.  Az egyes programokról is csak jót tudok mondani. A túrázások is nagyon jók voltak. Sok volt köztük a fakultatív, ami azért volt jó mert azok számára, akik tudták magukról, hogy nem bírják fizikailag a nagyobb túrákat, volt alternatív program. Így nem hátráltatták azokat, akik a túrázást választották. Szerintem megfelelőek voltak a távolságok és a szintkülönbségek. Garai Gábor túravezetővel nagyon meg voltam elégedve. Talpraesett, jó helyismerettel rendelkezik, a bonyolult szituációkat nagyon jól kezeli. Utunk során belefutottunk egy blokádba, amin végül nem sikerült túljutnunk aznap este. Emiatt hirtelen kellett megfelelő szállást találnia 17 főre, az éjszaka közepén. Körülbelül 10 perc alatt lett mindenkinek szállodai szobája. Rengeteg információt kaptunk a látnivalókról, mindig mindenről időben tájékoztatott minket, és a történeteivel vidám hangulatot teremtett. Legközelebb is szívesen utaznék vele és másnak is ajánlom, mert nagyon jó túravezető. A szállás mindenhol jó volt. Az elvárásaimnak tökéletesen megfelelt. Voltak kiemelkedően jók: Oázis, Cusco. Nagyon jól éreztem magam. A táj lenyűgöző, a programok fantasztikusak voltak.  A társaság is jó volt, mindenki betartotta az időpontokat (indulás, gyülekező, stb.), nem voltak nézeteltérések. Nehéz lenne egy legnagyobb élményt kiemelni. Nekem legalább 6 legnagyobb élményem van. Nap-szigeten a naplemente, Machupicchu, Homokdeszkázás és Buggyizás a sivatagban, a gyönyörű vulkánok, fürdés a Csendes-óceánban, Nád-sziget és még sorolhatnám. Szívesen ajánlom bárkinek ezt az utazást."

Ági

"Lassan már két hete, hogy visszajöttünk Peruból. Rám -- és az emailekből ítélve a többiekre is -- igaz, ami a Gárdonyi sírján olvasható: csak a teste! Mert lélekben még mindig az Andokban kalandozom, a csodás helyeket idézem fel, és egyáltalán: folyton eszembe jutnak képek, helyek, élmények. Nem sietek visszazökkenni a mindennapokba. :-) Szeretném Nektek megköszönni a remek szervezést és a kiváló programot. Folyton úton voltunk, rengeteget láttunk, sok-sok élménnyel gazdagodtunk és fantasztikus 15 napot töltöttünk Peruban. Ehhez nagyban hozzájárult Gábor is, aki kiváló szervező, nagyszerű túravezető, és aki szívvel-lélekkel gondoskodott arról, hogy minden zökkenőmentesen menjen, minél többet megismerjünk az országból, a kultúrából és remekül érezzük magunkat!"

Szeki

"Ennek a 3 hét csodának most sokáig erőt kell adnia a hétköznapokhoz! Au út bővítése a chilei Nemzeti Parkkal telitalálat volt! Feltétlenül a legkiemelkedőbb élmények közé tartozott és tovább növelte az út sokszínűségét. Az előttem írók felsorolását a legszebb pillanatokat illetően nem akarom megismételni. Nem feltétlenül a legjobban várt úticélok voltak a legmeghatóbbak számomra. Az útvonal összeállítása szerintem nagyon szerencsés volt ( a magasság fokozatos emelkedése miatt is), de nekem az is tetszett, hogy a Machu Picchu-ra nem kellett sokáig várni! A Lima-Cusco repülőút az Andok csúcsaival karnyújtásnyira szintén nem-mindennapi élmény volt. Areqipa-ban a kicsit több szabadidőt élveztem nagyon, amit kihasználtam egy 3 órás nagyon érdekes város körüli kirándulásra. Láttam például egy Eiffel tervezte elképesztően hosszú /és keskeny/ völgyhidat is az 1860-as évekből. Cuscóban viszont hiányzott még minimum 1/2 nap, mivel az is egy szuper hangulatot árasztó város. Mindez azért sikerült szerintem ilyen tökéletesen, mert a János alapos és körültekintő szervezőmunkát végzett, mi utasok mindannyian lelkesen egyet akartunk, plusz szerencsénk is volt."

Zsuzsa és Árpi

"Az első megdöbbentő élményem - ha figyelmen kivül hagyjuk, hogy Cuzco nagyon tetszett - a Machu Picchu, majd az, hogy ezt az élményt még lehetett fokozni azzal, hogy felmásztunk a Vaina Picchu-ra és onnan néztünk le a romvárosra, meg az alattunk rohanó, fentről már cérnavékony, néma folyóra. Hihetetlen, sokkolóan fennséges látvány volt!!  Lenyűgöző volt annak az egyetlen pánsípnak a dallama, ami belengte a Pisac feletti romokat, még most is megborzongok, ha rágondolok! Azt hiszem, ez egy szokásos keddi perui napon volt!  Szintén nagy élményem a Titicaca-tó, az úszó szigetekkel, a szállásunk a nap szigetén, ahol a teraszon teázgatva gusztustalan giccses naplementét kellett végignézni. Nagyon élveztem a másnapi túránkat is végig a sziget gerincén.Szédületes volt az egész, fent csak egy-két példát ragadtam ki,...aki megengedheti magának..menjen el!!...MINDENKÉPP!!"

Anna

"Ki kalandra és változatosságra vágyik, annak mindenképpen ajánlom. Unalom és egyhangúság biztos, hogy nem fenyeget senkit. Életem legnagyobb élménye volt mikor fent ültünk a Wayna Pichun és lenéztem a Machu Picchu napsütötte romjaira. Soha nem látott gyümölcsök kavalkádja várt minket Cuzco-ban és Arica-ban. Bár ugy indultunk neki, hogy a többség nem ismerte egymást, mire leszálltunk Limában már egy összeszokott szuper csapat várta a nagy kalandot."

József

"1. Szervezés: Az időben megkapott tájékoztatás volt a jellemző. Jó, hogy volt választási lehetőség a repülési lehetőségek közül. Az e-mailban kapott információk fontosak és lényegretörőek voltak. A honlap is pontos képet festett a várható szépségekről de az esetlegesen felmerülő nehézségekről is.
 2. Útvonal, program: Bőséges, gazdag, különleges ........ Jó volt, hogy a "szokványos" látványosságok mellett sokszor bepillantattunk az ottélők mindennapjaiba. János elbeszélései áltai is pontosabbak lettek ismereteink a helyi viszonyokról és a helyiek életéről. A gyalogtúrák nagyon tetszettek. A termálfürdő és a huacachinero-i oázis a sivatagi autózással és a "sandboard"-ozással különös színfolt volt számomra.
 3. Vezetés: János helyismerete kiváló. János és Zsolt türelme és problémamegoldó képessége több felmerülő nehézségen átsegítette a társaságot. A fakultatív programok árait talán pontosabban és részletesebben kellene elmondani, különösen olyan esetekben amikor több részből tevődik össze a költség (pl.: útiköltség + túravezetési díj + belépő ára + helyi adó).
 4. Szállások: Jók voltak. (Igazság szerint én rosszabbakra számítottam!)
 5. Csoport: Nagyon jól éreztük magunkat! Köszönjük!!!"

Nóra

"Az ember gyakran álmodozik arról, milyen jó lenne visszacsöppenni a múltba, s látni, hogyan éltek egy-egy távoli ország népei. Ezért egészen különös érzés, amikor egy kis úszó szigeten az álom valóra válhat a kecsuák földjén, Latin-Amerikában. Színes népviseletbe öltöztetve, eredeti indián ételt kóstolunk, s a tábortűz mellett együtt daloljuk az ajmarai és kecsuán lányokkal a magyar illetve az összetartozásunkat szimbolizáló nemzetközi nótákat. Nádsátakrakban alszunk, s másnap halászunk, vadászunk. Aztán az inkák nyomán felkapaszkodunk Macchu Picchura és Wayna Picchura, hogy a lélegzetelállító panorámát csodáljuk remegő lábbal az Öreg- illetve a Fiatal-hegy tetejéről. Utazunk vonaton, hajón, motorcsónakon, kis repülőn, hogy bejárjuk az inka birodalom máig is rejtélyes maradványait. Megcsodáljuk a Nasca-vonalakat, s a világ egyetlen vörös homokos tengerpartját. Rácsodálkozunk a híres chílei hegy havas csúcsának tövében élő vizikacsákra, ellátogatunk picike falvakba, fővárosokba, megismerkedünk számunkra idegen kultúrákka, láthatunk lámákat, alpakkákat és vikunyákat. Versenyt futhatunk a széllel homokdűnéken, s napozhatunk a sivatag oázisának fürdőmedencéjében. Három hét színes és változatos, rendkívül gazdag programját kínálja az EUPOLISZ. Velük igazán valóra válik, amit mi megálmodtunk. Köszönjük."

Magdi

"Hajrá EUPOLISZ, az élethez! A jó kalandozáshoz szerencse is szükséges (nekünk ez sok tekintetben megvolt a túra során). További sikereket! Köszönöm a kalandokat, amelyek életre szólóak!"