Izland kvintesszenciája

Az igazi körutazás az északi sarkkörnél

Zoltán

Remek az út, rengeteg mindet láttunk, tényleg Izland kvintesszenciáját. Megfelelően változatos volt, jók voltak az arányok a túrázás és egyéb tevékenységek között. Számomra a csúcspont a gleccserek és a jéghegyek voltak, de nem hagynék ki semmit, mert így volt jó, ahogy volt. Jó szívvel ajánlom majd bárkinek.

Andrea

Szívesen ajánlom a barátaimnak, egészen különleges élmény volt, rengeteg helyre eljutottunk. Legjobban Landmannalaugur tetszett, nem hagynék ki semmit

Éva

Életem egyik legnagyobb út élménye volt ez az izlandi utazás, már vannak családtagjaim, akik a következő nyári útra már most beneveznének!

Ádám

Az út bőven felülmúlta a várakozásaimat. A rengeteg élményből fakadóan úgy éreztem, mintha több hétre szakadtam volna ki a mindennapokból. Számomra a három hosszabb túra volt a csúcspont, melyek során egészen egyedi természeti jelenségeket figyelhettünk meg ember által alig érintett területeken. A Dyrhólaey-sziklákon és a fekete homokos tengerparton eltöltött idő volt számomra a legfelejthetőbb, részben a tömegturizmus általi érintettség miatt.

Amarilla

"Nagyon szuper út volt, gyönyörű helyeken jártunk, jó volt az idő, láttunk lundát és bálnát, minden nap új élmény volt, különösen az aktív területek a kigőzölgésekkel és iszapfortyogókkal, a hajókázás jéghegyek között, a bálnales a horgászattal, a vulkánok - itt még egy vulkánkitörés hiányzott a programból :).agyon felkészültek voltak a túravezetők, rengeteg érdekes dolgot megtudtunk az országról és a geológiai folyamatokról! Semmit nem akarok elfelejteni, így tetszett minden, ahogy volt. Barátaimnak már ajánlottam!"

Judit

Jártam már Izlandon 2003-ban, és beleszerettem. Ez az út volt az, ami elvitt olyan helyekre, amiket akkor nem láttam, de látni szerettem volna. Azt kaptam, amit vártam, minden percét élveztem.

Eszter

Az út fantasztikus volt, tele élménnyel, jókedvvel. Mind a csoport, mind a túravezetők nagyon jók voltak. Komolyabb elvárásaim nem voltak, minden teljesen rendben volt! Egy csúcspontot nem tudnék kiemelni, minden napra jutott valami hihetetlen élmény/látnivaló. Hétfő óta boldog-boldogtalannak javaslom, hogy menjen, mert fantasztikus! :) Már a márciusi Izland túrán is voltam, és így még nagyobb élmény volt a kontraszt miatt… Nagy-nagy köszönet Péternek, amiért összeállította ezt a szűk két hetes programot.

Mónika

"Nekem ez volt az első utam az Eupolisszal. Részemről minden elvárás teljesült, remek ízelítőt kaptunk Izlandból. Az „Istenek Földje” életem eddigi legszebb túra útvonala volt, és a bálna les valami elképesztően jó volt. Nekem ez a két program volt a legszebb, de a többi is nagyon szuper élmény volt. A túrázást tekintve voltak megerőltetőbb, „Istenek Földje” és kevésbé erős részek, de meg lehetett csinálni. Abszolút profi túravezetést kaptunk."

Erika

Teljesültek az elvárások, maximálisan. :) Legnagyobb élmény: hú, hát több is, Eyjafjallajökull, a túrák mindenképp, a bálnales, és hát sorban az összes többi. Az utazás ritmusa miatt én nem tudok olyan programot mondani, amit ki kellene hagyni belőle.. A Myvatn-tónál a pszeudo krátereknél kevés volt az idő, ott lett volna két sétaútvonal is, amire érdemes lett volna 3 órát szánni a madárvilág miatt, ott sajnáltam, hogy csak 1 órácskát töltöttünk.

Gábor

Izland látnivalókban olyan gazdag ország, hogy az utat tervező kénytelen kissé túlzsúfolt programot készíteni, de ez nem baj, mert az utas, ha szükségesnek látja, az igényeitől függően ki tud hagyni egyet-mást. De ehhez alapos itthoni felkészülés szükséges, hogy az utas tudjon választani, ha szükségesnek tartja. Vagyis az út zsúfolt volt, de nem túlzsúfolt. Kicsit több szabadidő jó lett volna, mert az önellátás miatt sok időt kellett a bevásárlásra és a reggeli-ebéd-vacsora (elő)készítésére fordítani. A bálnanéző kirándulást nem tenném késő délutánra-estére-éjszakára. Igaz, hogy nálam a fotózási szempontok nagyon fontosak. Mivel minden programpont megvalósult, teljesen elégedett vagyok. Néhány helyet még szívesen megnéznék Izlandon, de tudom, egy útba nem lehet mindent belezsúfolni. Talán majd legközelebb. A látnivalók mindegyike csodás volt, különösen azok, amikhez hasonlót máshol nem lehet látni. Semmi olyasmi nem történt, amire nem szívesen emlékeznék, jó volt a csapat, a túravezetők, jól megértettük egymást.

Ágnes

Az elején kicsit sűrűnek tűnt a program, loholtunk helyszínről helyszínre, kevés idő volt befogadni egy-egy nagyszerű látványt. Ezt persze nehéz jól eltalálni, valaki minél több helyet látni akar, valaki pedig ücsörögne, nézelődne... A negyedik naptól lazult a program, nem volt feszített a tempó, de nem éreztem, hogy kevesebbet látnánk vagy lemaradnánk valamiről, szóval onnantól élveztem igazán az utat. Opimális volt a túrák tempója, a távok és a szintkülönbség is. Rendkívül felkészült volt a két túravezető, alaposak voltak de nem terheltek túl infóval, tényszerű száraz tudnivalókkal. Hangulatosak voltak a szállások a maguk vadromanikus módján. A komfortzónámnak kihívás volt végigcsinálni ilyen körülmények között a túrát, de ez nem vesz el az utazás öröméből/értékéből. Azért külön köszönet, hogy bár fapados jellegűek voltak a szobák/zuhanyzók/WCk, mindenhol tisztagás volt és a szállások pazar környezetben helyezkedtek el, úgy éreztem, hogy okosan voltak megválogatva. Remekül éreztem magam, elvarázsolt a hely, a friss levegő, a káprázatos színek, a sziget ezerarcúsága. Godaland, a bálnák, a fóka, a jéghegyek pompája és a fekete tengerpart voltak a csúcsélmények számomra. Felejthetőek voltak a kaják és az amerikai jellegű lötty kávéjuk, de erről nem az Eupolisz tehet...:) Jó szívvel ajánlom minden nyitott szellemiségű, kalandvágyó barátomnak az utat.