Gösseck (2214 m) - Grüner See

Túra az Eisenerzi-Alpok legmagasabb csúcsára

A Hochschwab-csoportban magasodó az Eisenerzi Alpok rendkívül látványos: a hatalmas mészkőszirtek, csipkézett gerinceket patakos völgyek és tengerszemek teszik változatossá. Közepes nehézségű túránk a varázslatos körpanorámát adó Gößeck-csúcsára vezet, melyet varázslatos flórája miatt virághegynek (Blumenberg) is neveznek.
Indulás és érkezés helye: Budapest
Szállás, ellátás: falusi apartman, önellátó
Mikropolisz :)
Avagy minden szombaton túraprogram, garantált indulással, kis létszámmal.
A Mikropolisz kategóriába tartozó túráink mind olyan egynapos programok, ahol a maximális létszám 8 fő, a minimális 1 fő, tehát ha jelentkezel, akkor mindenképpen indulsz. Az évek alatt már sokszor bejárt tájak mellett ebben a projektben olyan célpontokat keresünk, ahová eddig a nagybuszokkal nem igazán volt lehetőség eljutni. Fontos az indulási helyszín, mert nem pont onnan indulunk, mint a nagyobb túrák esetén, sőt, Budapest mellett gyakran vidéki városokból indul a túra. A túrák természetesen a túravezetés mellett az oda- és visszaút költségét is tartalmazzák, Volkswagen kisbuszunkkal utazunk. Ha szombat, akkor túra! Egész évben.
  • 1. nap Budapest, Trofaiach, Gößeck

Találkozó 06:00-kor a XI ker. Szent Gellért tér és Műegyetem rakpart sarkán levő parkolónál (az M4-es metró állomása mellett). Egy fehér Volkswagen kisbuszt keressetek, Eupolisz logókkal. Rövid pihenőkkel utazunk Stájerországba, végcélunk és a szombati túránk célpontja az Eisenerzi-Alpok legmagasabb csúcsa, a Gößeck lesz. A Zeller parasztgazdaság melletti parkolóba 10 óra környékén érkezünk meg. Innét indulunk neki egész napos túránkra. A Reiting hegycsoport jellemzője a csodás flórája: több mint 70 kosborféle, rengeteg különleges enciánfajta, medve kankalin nő itt. De persze nem szabad elfelejtkezni a hegyi kecskékről sem: kedvelt legelő helyeik a mészkő falak alatt megbújó hegyi rétek, így biztosan találkozhatunk majd utunk során velük is. Persze a szépségért egy kis nehézség is jár, mert, bár túránk nem hosszú, de a hegy meredeksége kitartást igényel. Az ösvény utolsó szakasza már törpefenyők között, majd gyephavasi réteken át kanyarog a csúcsra, ahol a jól megérdemelt, meseszép kilátás vár minket. Amikor kiélveztük a csodás panorámát, kényelmesen visszaindulunk kisbuszunkhoz. A parkolóból rövid utazást követően érkezünk meg a Trofaiach városkájában található hangulatos szállásunkra.
    Kirándulás Gößeck csúcsára táv: 11,9 km, szint: 1200 m fel és le.
  • 2. nap Grüner See, Budapest

A Grüner See nevét kristálytiszta vizéről kapta, amely a fénytörésnek köszönhetően smaragdzölden ragyog. A tó tavasszal mutatja a legszebb, smaragdzöld színét. A reggeli után egy gyönyörködő, fotósétát teszünk a tó körül, majd még a délelőtt folyamán hazaindulunk Budapestre, ahova a kora délutáni órákban érkezünk meg.

az utazást kisbusszal, a szervezést, a szállást és a magyar nyelvű túravezetést.

étkezést és a biztosítást

Kisbusszal.

1-8 fő. Az utat minimum 1 fő befizetése esetén indítjuk el.

Panzióban, kétágyas szobákban. A szobáknak közös fürdőszobája van. A szálláson konya található.

Változékony időjárásra kell felkészülni! A jó időt reméljük, de tavaszal akár még hűvösebb, esősebb napot is kifoghatunk.

Bakancs feltétlenül szükséges, kis hátizsák a víznek és elemózsiának, esőkabát.

Érdemes némi készépnz eurót magatokkal hozzni kisebb költésekre.

Személyi igazolvány vagy útlevél szükséges.

Szeretnénk figyelmedet felhívni arra, hogy a részvétel feltétele az út teljes időtartamára érvényes utasbiztosítás. Érvényes biztosítás hiányában a túrán való részvételt megtagadjuk.
Irodánkban az Európai Utazási Biztosító (EUB) kedvezményes biztosításainak megkötésére van lehetőség, legkésőbb az indulás előtti napig.

Nívo: 900 Ft/fő
Top: 1.180 Ft/fő
Top extra: 1.880 Ft/fő

Lehetőséged van Utazásképtelenségre vonatkozó biztosítás (azaz stornóbiztosítás) megkötésére:

Storno Basic: 1.465 Ft/fő (önállóan is köthető)
Storno Kombi: 1.172 Ft/fő (önrész: 0-10%) csak utasbiztosítással együtt köthető.

Bővebben a biztosító szolgáltatásairól a honlapjukon olvashatsz: www.eub.hu

József

"Az erdő kellős közepén egy felújított régi házban voltunk, ami mindennel fel volt szerelve. Az elvárásomat felül múlta. A túravezető mindenben segítőkész, barátságos a felmerülő gondokat jól megoldotta. A térségről mindent ami elvárható- és még azon felül is elmondott. 100% biztonságba éreztem magam. Szívesen utaznák vele a következő általa szervezett túrán."

Lívia

“A túravezetés, és a túravezető személye kimagaslóan korrekt, és emberséges volt. Pont megfelelő érdekes információkkal ellátott minket az út során, felmérte az emberek különböző erőnlétét, és annak megfelelően hozta meg a döntéseket. Soha nem volt siettetve senki és semmi, maximálisan elégedett voltam a személyével!(Pedig már túráztam, utaztam pár irodával, és ez nem mindig mondható el a kísérőkről!!)”

Katalin

“Nagyon látványos útvonal, gyönyörű hegyek. Még az eleinte esősnek induló időjárás is megjavult a kedvünkért. A tempó is rendben volt, együtt haladt a csoport, a gyorsabbaknak is megfelelt, a lassabban haladók számára is volt elég pihenő - nekem teljesen jó volt.  A másnapi levezető program is látványos volt. A túravezető végig odafigyelt mindenkire, segített mindenkinek, összetartotta a társaságot, figyelt, hogy megfelelő mennyiségű pihenő legyen. Rengeteget mesélt, a sok információ mellett a hangulatot is megalapozta. Jó beszélgetések alakultak ki. A nehezebb szakaszokon mindenkinek segített, elmondta mit hogyan csináljunk. Ahol elbizonytalanodott valaki, inkább egyesével átkísérte, hogy véletlenül se legyen gond.  Jó kezekben voltunk. Korábban is utaztam már a túravezetővel és bármikor szívesen utaznék vele következő túrán is. Összességében jól éreztem magam. Szívesen visszajövök későbbiekben akár ugyanide (pl másik évszakban). Javasolnám barátoknak is.”