Kuba (ez is régi)

Régóta szeretnél eljutni Kubába? Tényleg tele vannak még az utcák ’40-es évekbeli old timerekkel? És a fülledt bárokból salsa szól és száll a szivarfüst és ragyog a nap a fehér, homokos tengerparton? Tényleg létezik még Castro édes-bús, érzéki birodalma? Bizony létezik! Ha még látni akarod, minél hamarabb röppenj velünk Kubába, ne maradj le egyetlen pillanatról sem! A Havanna-Trinidad-Vinales háromszögben csodás koloniális városok, fehér homokos strandok és dzsungellel borított tájak várnak ránk, hogy koktélokat kortyolva, lágy salsaritmusokkal a háttérben páratlanul kedves kubaiak társaságában éljük át Kubában kicsit az időtlenség érzetét... A programból nem maradhatnak el persze a zöldellő dohányföldek, a szivarmanufaktúrák és a csillogó autómatuzsálemek sem! Mindezt kényelmesen, belső repülés nélkül, autentikus magánszállásokon (casa particular), hogy még közelebb kerüljünk Kubához! Ne késlekedj, nyomj a JELENTKEZEM gombra most!

Kiemelt látnivalók utazásunk során:

- Havanna óvárosi része (UNESCO világörökség)
- Trinidad (UNESCO világörökség)
- Playa Ancón meseszép, fehér homokos tengerpartja
- túra a Topes de Collantes vízeséseihez
- Che Guevara múzeum és mauzóleum

- a Vinales-völgy mészkőkúpjai (UNESCO világörökség)
„karibi - kubai életérzés” a trópusi álomszigeten, Cayo Levisa-n
  • 1. nap Havanna

Miután átrepültünk az Atlanti-óceán felett, a térség talán legszebb koloniális fővárosában, Havannában landolunk. Az öreg, romos házairól ismert Habana La Vieja és a hozzá kapcsolódó Habana Centro nyüzsgő, élő múzeumként tárul elénk fantasztikus tereivel, emlékműveivel, palotáival és templomaival. A fennmaradását többek között annak is köszönheti, hogy elkerülték a háborúk és természeti katasztrófák pusztításai. A forradalmat követő évek állagmegőrző munkálatait, majd az 1982-es esztendő után lassan megkezdődő felújító munkák követték, mikor a városrészt az UNESCO Világörökség részévé nyilvánították. Szállásunk elfoglalása után egy közeli étteremben tartunk ismerkedési vacsorát, ahol természetesen belekóstolunk a világhírű kubai rumokba is. Szállás: családi ház (casa particular), két-háromágyas szobákban, ahol három éjszakát töltünk.
  • 2. nap Havanna

Mai napunkat az egész amerikai kontinens legpazarabb gyarmati stílusú városának megismerésével töltjük. A főváros megtekintése során érintjük a modern és régi Havannát. A Malecón tengerparti sétányán jutunk be a történelmi óvárosba, ahol megismerkedünk a nevezetes terekkel (Plaza de la Catedral, Plaza de Armas, Plaza de San Francisco és Plaza Vieja), valamint szebbnél szebb épületekkel. Itt található az El Floridita bár, amit Ernest Hemingway is előszeretettel látogatott. Városnézésünket a Központi Parkban (Parque Central) és a washingtoni mintára épült Nemzeti Kapitólium (Capitolio Nacional) megtekintésével folytatjuk. Közvetlenül az Angliáról elnevezett szálló (Hotel Inglaterra) szomszédságában találjuk a gyönyörű neobarokk stílusú Nagyszínház épületét. Délután szabadprogram következik. Szállás: családi ház (casa particular), két-háromágyas szobákban. Ellátás: reggeli.
  • 3. nap Havanna

Ezt a napot szabadprogram formájában töltjük el. Beülhetünk egy veteránautós városnéző túrára, vagy ellátogathatunk a kubai forradalom teljes történetét feldolgozó Forradalmi Múzeumba (Museo de la Revolución), esetleg megtekinthetjük a közeli szivargyárat. Megnézhetjük John Lennon-szobrát, megtekinthetjük Hemingway kubai házát, felfedezhetjük a város egyik legegyedibb utcáját a Callejon de Hamel utcáját vagy csak sétálhatunk egy nagyot Habana Vieja-ban. Este a vállalkozó kedvűekkel ellátogatunk a Casa de la Músicába, ahol nagy valószínűséggel hallhatunk autentikus és briliáns kubai zenekarokat, táncosokat. Szállás: családi ház (casa particular), két-háromágyas szobákban. Ellátás: reggeli.
  • 4. nap Havanna, El Nicho, Trinidad

Reggel buszra szállunk, elhagyjuk Havannát, hogy Közép-Kuba legszebb városába utazzunk, az elbűvölő fekvésű Trinidadba. Útközben egy hosszabb megállót tartunk az Escambray-hegységben található vízesések legszebbjének tartott El Nicho vízesésnél. A  túraösvény mentén számos apró és hatalmas vízesést láthatunk, a bátrabbak akár meg is fürödhetnek az egyik vízesés melletti természetes medencében. Trinidadba a késő délutáni órákba érkezünk és szállásaink elfoglalása után a bámulatos szépségű, gyarmati város felfedezésére indulunk a naplementében. Az óváros koloniális épületei, hangulatos terei, kedélyes helyiek között sétálhatunk, vagy felmehetünk a Brunet Palota tetejére, ahonnan rálátni a városka távoli pontjaira is. Estére megelevenednek az éttermek, bárok, helyiek által látogatott kis kocsmák, magányos zenészek és kisebb zenekarok töltik meg telített ritmusokkal a trinidadi éjszakát. A 7 éves kubai rumok, az autentikus salsázás, vagy egy merengve elszívott szivar mind feledhetetlenné varázsolják éjszakánkat Kuba egyik legszebb városában. Szállás: családi ház (casa particular), két-háromágyas szobákban, ahol négy éjszakát töltünk. Ellátás: reggeli.
  • 5. nap Trinidad, Playa Ancón, Trinidad

Ezen a napon Trinidad egyik legszebb tengerparti szakaszán, a Playa Ancónon pihenünk, ahova autómatuzsálemekkel taxizunk le. A javarészt 1950-es években készült járgányok felidézik Kuba Amerikához fűződő aranykorát, bár Havannában is belekóstolhattunk az oldtimer autózás örömeibe, igazán egy fehér homokos tengeri partszakaszon érvényesülnek ezek a járműcsodák. Akiben még mindig dúl az energia és aktívabb kikapcsolódásra vágyna, bérelt biciklivel járhatja be a környéket, de akár a 10 kilométerre lévő Playa Ancón strandra is legördülhet. A többiek pedig a strandon koktélozva, heverészve tölthetik ezt a napot, vagy sétálhatnak egy nagyot a trinidadi utcákon. Strandolás után pedig belevethetjük magunkat a trinidadi forgatagba, forró éjszaka, koktélok, tánc, ragyogó, csillagos ég. Szállás: családi ház (casa particular), két-háromágyas szobákban. Ellátás: reggeli.
  • 6. nap Trinidad, Topes de Collantes, Trinidad

Ma egy kiadós házi reggelivel indítjuk a napot, aztán buszra szállunk, és felkanyargunk a Topes de Collantes-ba, ahonnan egy dzsungeltúra során leereszkedünk a Salto de Caburní vízeséshez, menet közben változatos mészkőformákra csodálkozhatunk rá, a mimózafák árnyékában kávéültetvényekre látunk. A vízesés alján kristálytiszta természetes medencében csobbanhatunk, majd ha kipihentük magunkat, nekivágunk a mászásnak, felkapaszkodunk a túra kiindulópontjához, ahonnan visszabuszozunk Trinidadba. Akinek kedve van a kubai partizáshoz, azokkal megnézzük, hogy mit nyújt a Casa de la Música vagy az egyedi hangulatú Las Cuevas diszkó, ami egy csodálatos cseppkőbarlangban található. Szállás: családi ház (casa particular), két-háromágyas szobákban. Táv: 2,5 km/ irány; Szint 480 méter/ irány.Ellátás: reggeli.
  • 7. nap Trinidad, Playa Ancón, Trinidad

Még egy nap Trinidadban. Sétálhatunk egyet a belvárosban, vagy visszatérhetünk Playa Ancón csodás partszakaszára. A mészkőből kialakult vakítóan fehér homokos stranddal nem lehet betelni, homárt, rákokat, tengeri herkentyűket ebédelhetünk a bárban, vagy kihajózhatunk a közeli korallzátonyhoz, hogy sznorkelezés közben fedezzük fel a tengeri élőlényeket, a színes víz alatti élővilágot. A napnyugta fényeit vagy itt a strandon, vagy pedig a főtér harangtornyából érdemes megcsodálni. Szállás: családi ház (casa particular), két-háromágyas szobákban. Ellátás: reggeli.
  • 8. nap Trinidad, Santa Clara, Vinales

Reggel elhagyjuk Trinidadot, hogy a dohányföldjeiről híres Vinales felé utazzunk. Menet közben megállunk Santa Clara városában, ahol Che Guevara vezette győzelemre csapatait 1958-ban a Revolución során. Hatalmas szobor, alapos Che-múzeum és a mauzóleum megtekintése után folytatjuk utunkat Kuba nyugati felében elhelyezkedő, páratlan szépségű Vinales-völgy felé. A kubai „autópályán” haladva elsuhan mellettünk a táj, bepillantást nyerhetünk a vidéki kubaiak mindennapjaiba. A Vinales-völgy arculatát meghatározzák a dús növényzettel borított kúphegyek és a zöldellő dohányföldek, valamint a barátságos helyiek, akiknek ősei még a Kanári-szigetekről érkeztek Kubába. A szállás elfoglalása után besétálunk az alig kétutcányi faluba, ahol ugyanúgy számíthatunk fergeteges bulihangulatra, mint Havannában vagy Trinidadban. Szállás: családi ház (casa particular), két-háromágyas szobákban, ahol négy éjszakát töltünk. Ellátás: reggeli.
  • 9. nap Vinales

Ma Vinales környékét fedezzük fel. Kirándulásra indulunk: a híres „prehisztorikus” festményektől a kúphegyek között elképesztő tájakon át sétálunk, a völgyben húzódó hegyeket át-meg átfúrják a természetes barlangok, egy hatalmas, kápolnaként funkcionáló fa megcsodálása után mi is átkelünk egy kisebb barlangon. Innen felkapaszkodunk egy kilátópontra, ahol megpihenünk, körülöttünk, alattunk az UNESCO Világörökség részévé nyilvánított Vinales-völgy terül el. Hazafele egy gazda magánportáján kelünk át, ananászültetvények mellett, ahol a túrától kitikkadva ki is próbalhatjuk a frissen készített gyümölcskoktélt, persze a hagyományos koktélok, mint a cuba libre, vagy egy mojito is játszhatnak. :) Este Vinales valamelyik hangulatos éttermében kóstolhatjuk meg a helyi specialitásokat. Szállás: családi ház (casa particular), két-háromágyas szobákban. Ellátás: reggeli.
  • 10. nap Vinales, Cayo Levisa, Vinales

Reggel buszra szállunk és bő órás buszozással elérjük a kikötőt, ahonnan hajóval jutunk a Cayo Levisára. Aki Kubára látogat, annak meg kell tapasztalnia a hamisítatlan Cayo-élményt! A képlet egyszerű: vegyünk egy szigetet hosszan elnyúló, fehér homokos tengerpartot csodásan kéklő vízzel, pálmafákkal, ragyogó napfénnyel, néhány nyugággyal, hűs koktélokkal, vonjuk le belőle a turisták tömegét, heverjünk le, és adjuk át magunkat a tökéletes kikapcsolódásnak. A nap végén visszahajózunk, a lenyugvó nap fényében kanyargunk a dombok, hegyek között vinalesi szállásunkra. Szállás: családi ház (casa particular), két-háromágyas szobákban. Ellátás: reggeli.
  • 11. nap Vinales ( Cayo Jutias)

Még egy nap a paradicsomban. Az utolsó kubai napunkon szabadprogram keretében fedezhetjük fel a környéket, számos opció közül választhatunk. Lehetőségünk van, hogy egy újabb meseszép karib-tengeri partszakaszra látogathassunk, hogy feltöltődjûnk napsütéssel, fénnyel a hazautazás előtt. A Cayo Jutíashoz egy hídon keresztül vezet az út, eldugottabb, turisták által kevésbé látogatott sziget, ennél alkalmasabbat nem is találhatnánk utolsó kubai napunk eltöltésére. Választhatunk egy helyi dohánytermesztő családi birtok megtekintését is, ahol betekintést nyerhetünk a dohánynövény termelésének folyamatába, valamint a szivar elkészítésének módjába. Természetesen meg is kóstolhatjuk a szivart, és ha kedvünk szottyan, vásárolhatunk egy valóban autentikus termelőtől. Kerékpárokat bérelve fedezhetjük fel a városhoz közeli barlangokat, közöttük is a leghíresebbet az Indián-barlangot, vagy lovakat bérelve juthatunk el újra a Mogoték völgyébe egy újabb túrára. Este a városhoz közeli egyik legjobb kilátópontjából tekinthetjük meg a napnyugta fényeit. Szállás: családi ház (casa particular), két-háromágyas szobákban. Ellátás: reggeli.
  • 12. nap Vinales, Havanna

Ma nehéz szívvel, de elbúcsúzunk Kubától. Vinalesből indul buszunk, hogy elvigyen minket a havannai repülőtérre, ahonnan repülőjárattól függően indulunk haza Magyarországra.
Az oldalon található képeket Szabó Szilveszter készítette.