Kuba

Last Call to Cuba!

Régóta szeretnél eljutni Kubába? Tényleg tele vannak még az utcák ’40-es évekbeli old timerekkel? És a fülledt bárokból salsa szól és száll a szivarfüst és ragyog a nap a fehér, homokos tengerparton? Tényleg létezik még Castro édes-bús, érzéki birodalma? Bizony létezik! Ha még látni akarod, minél hamarabb röppenj velünk Kubába, ne maradj le egyetlen pillanatról sem! Utunk során kubai családoknál, úgynevezett casa particularokban is megszállunk, így nem csak a turistáknak fenntartott Kubát ismerjük meg, hanem a sziget lakóinak mindennapjait, a valóságos Kubát! Mielőtt Havannába érnénk, azért hódolunk a hamisítatlan karibi luxusnak is, két napot pihenünk Varadero üdülőövezetében, all inclusive ellátással. Ne késlekedj, nyomj a JELENTKEZEM gombra most!

Kiemelt látnivalók utazásunk során:

- Trinidad (UNESCO világörökség)
- San Pedro de la Roca kastély
- Santiago de Cuba (UNESCO világörökség)
- Valley de los Ingenios (UNESCO világörökség)
- „karibi - kubai életérzés”
- szubtrópusi erdők, csodálatos fehér homokos tengerpartok
- Havanna óvárosi része (UNESCO világörökség)
Indulás-érkezés*
Telítettség
Jelentkezési határidő
2017. március 16. -
2017. március 27.
2017. március 15. -
2017. március 28.
Sajnos nincs több helyünk, de vezetünk várólistát!

Havanna

Miután átrepültünk az Atlanti-óceán felett, a térség talán legszebb koloniális fővárosában, Havannában landolunk. A szállás elfoglalása után az UNESCO világörökség részének tekintett belvárosban sétálgatunk. Az öreg, romos házairól ismert Habana La Vieja és a hozzá kapcsolódó Habana Centro nyüzsgő, élő múzeumként tárul elénk fantasztikus tereivel, emlékműveivel, palotáival és templomaival. A fennmaradását többek között annak is köszönheti, hogy elkerülték a háborúk és természeti katasztrófák pusztításai. A forradalmat követő évek állagmegőrző munkálatait, majd az 1982-es esztendő után lassan megkezdődő felújító munkák követték, mikor a városrészt az UNESCO Világ Örökség részévé nyilvánították.

Havanna

Ezt a napunkat az egész amerikai kontinens legpazarabb gyarmati stílusú városának megismerésével töltjük. A főváros megtekintése során érintjük a modern és régi Havannát. Napunkat Vedado negyedben kezdjük a Forradalmi tér (Plaza de la Revolución) és a José Martí emlékmű megtekintésével. Miramar városrészén és a Malecón tengerparti sétányán térünk vissza a történelmi óvárosba, ahol ebéd után folytatjuk az ismerkedést a nevezetes terekkel (Plaza de la Catedral, Plaza de Armas, Plaza de San Francisco és Plaza Vieja), valamint szebbnél szebb épületekkel. Itt van az El Floridita bár, amit Ernest Hemingway is előszeretettel látogatott. Városnézésünket a Központi Parkban (Parque Central) és a washingtoni mintára épült Nemzeti Kapitólium (Capitolio Nacional) megtekintésével folytatjuk. Közvetlenül az Angliáról elnevezett szálló (Hotel Inglaterra) szomszédságában találjuk a gyönyörű neobarokk stílusú Nagyszínház épületét. A nap hátralévő részét szabadprogram formájában töltjük el. Beülhetünk egy veteránautós városnéző túrára, vagy ellátogathatunk a kubai forradalom teljes történetét feldolgozó Forradalmi Múzeumba (Museo de la Revolución), esetleg megtekinthetjük a közeli szivargyárat. Este természetesen újra átéljük az esti Havanna magával ragadó hangulatát.

Havanna, Santiago de Cuba

Reggel kitaxizunk a belföldi reptérre és egy bő órás repülőút után a Karib-térség egyik gyöngyszemeként emlegetett sziget déli csücskében landolunk, a legafróbb kubai városban, Santiago de Cubában. A szállás elfoglalása után sétálunk egyet Santiago forgatagában, hagyjuk, hogy magával ragadjon minket a város hangulata: a koloniális épületek, fényesre vaxolt old timerek, a házakból kiszűrődő afroritmusok és a nyílt santiagoiak egy pillanat alatt egyértelművé teszik: megérkeztél Kubába! Az érzés csak fokozódik, amikor az ismerkedési esten először belekóstolsz a messze földön híres kubai rumokba.  Szállás: családi ház (casa particular), két-háromágyas szobákban, ahol két éjszakát töltünk. Ellátás: reggeli.

Santiago de Cuba, Biram

Reggel buszra szállunk és a bő órányira elhelyezkedő Biram településére kirándulunk. A ’10-es években alapított gazdaság Fidel Castro családjának birtoka, az épületek közt sétálva megelevenedik a bő száz évvel ezelőtti vidéki Kuba. A Biram-múzeum furcsa pikantériája, hogy egy olyan vezetőnek állít emléket, aki még mindig életben van. Koradélután visszatérünk Santiago de Cubába, és folytathatjuk a város felfedezését: lesétálhatunk a kikötőbe, szóba elegyedhetünk a helyiekkel, esetleg betérhetünk egy helyi salsabárba.

Santiago de Cuba, Bayamo

Reggeli után buszra szállunk és egy turisták által kevéssé látogatott városka felé vesszük utunkat. Bayamoba érkezni valóságos időutazással ér fel: élénk színre festett utcabútorok, fegyelmezett, terebélyes kockaépületek, katonák, zsigulik, mintha egy karibi SZOT-üdülőbe érkeztünk volna. Bayamoban elfoglaljuk szállásunkat, majd besétálunk a páratlanul hangulatos belvárosba, a főtéren zajlik az élet, az elegáns szállodák és az olcsó kifőzdék jól megférnek egymás mellett, a forradalom 57. évét éltető óriásplakátokról a Castro-testvére, Che Guevara, Cienfuegos tekintenek ránk.
Szállás: casa particular, ellátás: reggeli.

Bayamo, Santo Domingo, Comandancia de la Plata, Bayamo

Reggel buszunkkal Kuba legmagasabb hegyvidéke felé indulunk, a Sierra Maestrában rejlő Santo Domingo falucskájába. A nemzeti park bejáratától Kuba legmeredekebb útján autóval kapaszkodunk fel az Alto del Naranjo kilátópontjához. Egzotikus madarak röppennek mellettünk, a távolban feltűnik Kuba legmagasabb pontja, a Pico Turquino 1972 méteres csúcsa, amelyre kirándulásunk során nem mászunk fel, de kirándulásunk során találkozhatunk a szubtrópusi erdők jellegzetes élővilágával. Itt, a zord, hegyvidéki díszletek között zajlottak a 20. századi kubai történelem legfontosabb eseményei. Fidel Castro, Che Guevara és csapata ezekben az erdőségekben húzta meg magát az ellenállás során. A parancsnokság szikár faépületei között kirándulva megelevenedik előttünk az a korszak, amelyből a jelenkor egyik legfurcsább politikai kombinációja jött létre: a karibi szocializmus. Kirándulás után visszatérünk Santo Domingóba, ahonnan irány Bayamo és a kényelmes éjszakai busz.  A kirándulás során a távolság: 7 km, a szintkülönbség 250 m fel, 250 m le)

Bayamo, Trinidad

Reggelre Kuba középső régióinak legizgalmasabb városába, Trinidadba érkezünk. A szállás elfoglalása után a közeli tengerpart felé utazunk, és strandolással, pihenéssel töltjük a nap hátralévő részét. Természetesen lehetőség lesz arra is, hogy a bámulatos szépségű, gyarmati város felfedezésével töltsd egész napodat. Napközben a koloniális épületek, hangulatos terek, kedélyes helyiek között sétálhatunk, vagy felmehetünk a Brunet Palota tetejére, ahonnan rálátni a városka távoli pontjaira is. Estére megelevenednek az éttermek, bárok, helyiek által látogatott kis kocsmák, magányos zenészek és kisebb zenekarok töltik meg telített ritmusokkal a trinidadi éjszakát. A 7 éves kubai rumok, az autentikus salsázás vagy egy merengve elszívott szivar mind feledhetetlenné varázsolják éjszakánkat Kuba egyik legszebb városában.  Szállás: családi ház (casa particular), két-háromágyas szobákban, ahol három éjszakát töltünk. Ellátás: reggeli.

Trinidad, Playa Ancón

Ezen a napon Trinidad egyik legszebb tengerparti szakaszán, a Playa Ancónon pihenjük ki, ahova taxikkal megyünk le. Akiben még mindig dúl az energia és aktívabb kikapcsolódásra vágyna, bérelt biciklivel járhatja be a környéket, és akár a 10 kilométerre lévő Playa Ancón strandra is legördülhet. A többiek pedig a strandon koktélozva, heverészve tölthetik ezt a napot, vagy sétálhatnak egy nagyot a trinidadi utcákon.

Trinidad, Valle de los Ingenios

Mai napunkat ismét Trinidadban tölthetjük, vagy reggeli után megkezdjük kirándulásunkat a Topes de Collantes hegységben. A terület egyik parkjában a Parque Caburníban túrázhatunk. Célunk az azonos nevű, 62 méter magasról lezúgó vízesés (Salto del Caburní), melyet bő órás erdei túrával érünk el. Itt a nagy melegben alkalmunk nyílik frissítő fürdőzésre, akár csobbanhatunk is a természetes medencében. Visszafelé, ha elfáradtunk, bérelhetünk lovakat a buszhoz való eljutáshoz. Trinidadba visszaérkezve a város további felfedezésével tölthetjük az időt, míg este természetesen a zenés bárok, vagy szórakozóhelyek valamelyikében a helyünk, ahol élőzenével élhetjük át a hamisítatlan kubai hangulatot.
(A kirándulás során legmagasabb pont 771 m, a távolság: 5 km, szintkülönbség 250 m fel, 250 m le)

Trinidad, Santa Clara, Varadero

Reggel elbúcsúzunk házigazdáinktól és Trinidadtól, hogy buszunkkal Varadero felé utazzunk. Menet közben megállunk ebédelni Santa Clara városában, amely a Che Guevara-kultusz egyik központja. Rövid séta és ebéd után már megyünk is tovább Varadero paradicsomi félszigete felé. Délután érkezünk meg Kuba leghíresebb nyaraló övezetébe, ahol elfoglaljuk szállásunkat egy négycsillagos, all inclusive hotelben. Ezután már csak annyi dolgunk van, hogy jól megérdemelt koktélunkkal kisétáljunk a tengerpartra és élvezzük a karibi januárt.
Szállás: tengerparti szálloda, ahol két éjszakát töltünk, teljes ellátással.

Varadero

Ezen a napon célunk, hogy az eddigi utazás fáradalmait a sziget legismertebb nyaralóövezetében pihenjük ki. A recept elég egyszerű és meggyőző: homokos tengerpart, pálmafák, hűs koktélok, remek csapat. Varadero hatalmas félsziget, nem kell attól tartanunk, hogy a turisták hadai elől nem találunk magunknak tetsző eldugottabb partszakaszokat. Akik aktívabb kikapcsolódásra vágynak, azokkal hajóra szállunk, és fakultatív kirándulásra indulunk Cayo Coco szigetére.

Varadero, Havanna

Ma elbúcsúzunk Kubától. Miután elfogyasztottuk utolsó koktélunkat is, a varaderoi tengerpartról transzfer szállít minket a havannai reptérre, ahonnan repülőjárattól függően indulunk haza Magyarországra.

Az oldalon található képeket Szabadka Zsófia, Happ Gergely és Borbáth Péter készítették.