4550 m - Ras Dashen (Etiópia)

Előhosszabbítási lehetőség az Etiópia alapprogram előtt.

Anita

"Az utazás felülmúlta az elvárásaimat! Ez volt az első utam Afrikában és lenyűgözött. Olyan élményekkel és tapasztalatokkal lettem gazdagabb, amelyekkel máshol pl. egy európiai út során nem talákoztam volna. Legnagyobb élményként az etióp emberekkel történő találkozásokat írnám le. Mindenképpen javasolnám azoknak, akiknek hasonó az érdeklődésikörük és hajlandóak akár kényelmetlenségeket is elviselni kiemelkedő élményekért cserében. Eszterről csak jót tudok mondani: kommunikatív,  barátságos, segítőkész, problémamegoldó. Mindezek mellett felkészült és hasznos informácókat osztott meg a csoporttal. Irigylésre méltó volt a türelme, amit a problémás utasokkal szemben gyakorolt. :) Elégedett vagyok a program összeállítással és a különböző típusú programok arányával. Jó ötletnek tartottam, hogy az út végén Laibelából repülővel jöttünk vissza, még akkor is, ha ez talán kismértékben megnövelte az út árát. Az infrastruktuális adottságokból adódóan nem gondolom, hogy jobban lehetett volna megszervezni az utat."

Andrea

"Ambassa leendő etióp turista!
Ha unod a nyugodt, remekül tervezhető és kiszámítható hétköznapokat, ha valami olyasmire vágysz, ami kicsit távolabb áll a kényelemtől, a finom magyar gasztronómiától, de bevállalós vagy és fontos számodra az élmény, amit egy igazán afrikai ország igazán afrikai hozzáállása adhat, hát rajta, irány Etiópia!
Jártam már Észak-Afrikában, beutaztam Dél-Afrikát, imádom Nyugat-Afrikát, de ez az ország valami olyan, amit nehéz szavakba önteni. Megérteni az ott élők mentalitását, gondolkodás módját, talán nekünk „farandzsiknak” nem is lehet… Ha az itthoni hozzáállással utazol, csalódott leszel…  Ha meg tudod rántani a válladat és még 3 hét után is azt tudod mondani, hogy „igen, ez Afrika” - akkor tuti jól fogod érezni magad és a táj, az utazás, a mézédes gyümölcsök, a Simien hegység káprázatos hegyei, a déli törzsek néhol idegesítő zaklatása is csak pozitív élménnyel fog gazdagítani az út során.
Én csak ajánlani tudom mindenkinek.
ui.: figyeljétek a déli szavannákon a lopakodó zsiráfot :)"

Szabolcs

"Szálám

Köszönjük az utazást, remek volt. Örülök, hogy nem rettent el senkit az év eleji sajnálatos eset, azt hiszem Etiópia alaposan rácáfolt a média közbiztonságról felállított képére. Remek sofőröket sikerült választani mind a buszos mind a jeep túrán akik rengeteg érdekes dolgot osztottak meg velünk (bár az Etióp gabonapálinkám igen gyengén fogy amit az utolsó kocsmázásnál szereztünk be, ez inkább érdekes mint jó) illetve jól szórakoztunk velük.

Érdeklődőknek miért is érdekes Etiópia?
Rengetet intenzív inger ér, nehéz kiemelni egy dolgot a látottakból és átélt élményekből, valahogy az utazás egésze fogja meg az embert. Épített emlékeik és művészetük illetve a Simien hegység is lenyűgöző. A falvak és a vidék felér egy időutazással. Ha nem bökött még Murszi, nem láttál semmit az afrikai folklórból...

Ha nyitottan fogadjuk és alkalmazkodunk az utazás során látottakhoz és az emberekhez, nem retten meg az ember néhány kisebb nehézségtől mint egy hosszabb buszozás, vagy néhol a melegvíz hiánya, rendkívüli élményekkel gazdagodhat."

Klára

"Utazás térben és időben. Vágytam látni Etiópiát - ősi emlékeit, sziklába vájt templomait, néhai keresztény papok, szerzetesek nyomdokain járni, akiknek hite testet öltött az anyagban. Látni a Nílus születését, tarkómon érezni a szavannán át nyargaló szelet, átélni a perzselő hőséget. Leginkább azonban az emberek életmódját, körülményeit akartam látni, megtapasztalni a nemzetiségek, törzsek sokszínű mentalitását.   Várakozásom nem sokban maradt el a valóságtól, hiszen ritka ötvözet, hogy egy utazási iroda észak és déli irányban is bemutatja az országot, nálunk Szlovákiában nem is találtam ilyet. E két világ közt akkora a kontraszt, mintha nemis egy országban, de két kontinensen járnánk.   Már Addis Ababában a reptérről a szállásra tartva döbbenten szemléltem az utcán alvó emberek sokaságát, s még nekem, tapasztalt utazónak is tartott egy ideig, míg kezelni tudtam a helyzetet, hogy a helyiek kétlábon lépegető banknak néztek. Az etióp felföldön a szegénység jelei még jobban megmutatkoztak. Csordákat terelő emberek, faekével szántó parasztok, kéregető gyerekek (bármily kietlen helyen ált meg a buszunk, egy percen belül megjelentek), vályogviskóban pislákoló fények, poros utak. Ha nem látok szatelitantennát, pár épülő modern épületet, az utak építésén dolgozó embereket, munkagépeket, joggal hittem volna, a középkorban járok. Az utak mentén jövő-menő emberek sokasága is megdöbbentő és alig hihető. Délre a táj már „afrikásabb". Az akáciákon majmok csapatai, a bozótban dik-dik antilopok sokasága, gyöngytyúkok, néha egy-egy keselyű húzott el felettünk. Az Abaita Sahala Nemzeti Parkban színes madarak, marabuk, struccok mellett antilopcsapatot és két varacskosdisznót is sikerült láttunk, a Nechisar Nemzeti Parkban pedig sziesztázó krokodilokat és vízilovakat.   És a törzsek! A kőkor keveredik itt műanyag kannákkal és flakonokkal, sörösüveg kupakokkal. Nagyon szerencsésnek érzem magam, hogy mindezt láthattam, hiszen 10-15 év múlva az etióp kormány intézkedései és az etnoturizmus következtében már asszimilálódnak e kivételes kinézetű és kultúrájú törzsek.   Mondhatom, sikerült autentikusan megismerni az országot - már amennyire 3 hét alatt lehetséges. Agresszióval csak annyit találkoztam, mint bárhol a világon. Az általam megismert etiópok nyitottak, kedvesek voltak, elvezettek otthonaikba, megvendégeltek. Szállásaink meghaladták várakozásomat. Bár közülünk többen panaszkodtak a csapvíz és meleg víz hiányára, de ha már utazok, a helyi viszonyokat szeretném megtapasztalni, úgy élni, étkezni, mint az átlag etiópok - mi a legtöbb szálláson jóval e szint fölött laktunk. Köszönet Eszternek a vezetésért, aki igyekezett az afrikai lassú mentalitás ellenére a lehető legtöbbet megmutatni az országból. Etiópia megérintett. Bármikor visszamennék."

Nelli

"Az egyik nagy vágyam vált valóra az Eupolisz által szervezett etióp körúttal. Bár a tragikus események beárnyékolták az indulás előtti napokat, de továbbra is nagy várakozással és lelkesedéssel vágtunk neki az országnak. Etiópia nem a luxuskörülményeiről híres ország, de a lehetőségekhez képest Eszter, a csoportvezetőnk mindig  próbált a csapat minden tagjának kedvezni mind a programok, mind az étterem -és szállásválasztással. A hosszú buszutak ellenére az északi kolostorok, a lalibelai templom, a nemzeti parkok  fantasztikus élményt nyújtottak, bár nekem a déli törzsek jelentették a legnagyobb élményt. A közbiztonságggal sem volt semmi probléma, az emberek barátságosak és segítőkészek, bár a zsebtolvajok ott is megkörnyékezik a turistákat. Összegezve élményekben gazdag 17 napot töltöttem Etiópiában, amit a legjobb szívvel ajánlok mindenkinek."