Kuba

Régóta szeretnél eljutni Kubába? Tényleg tele vannak még az utcák ’40-es évekbeli old timerekkel? És a fülledt bárokból salsa szól és száll a szivarfüst és ragyog a nap a fehér, homokos tengerparton? Tényleg létezik még Castro édes-bús, érzéki birodalma? Bizony létezik! Ha még látni akarod, minél hamarabb röppenj velünk Kubába, ne maradj le egyetlen pillanatról sem! A Havanna-Trinidad-Vinales háromszögben csodás koloniális városok, fehér homokos strandok és dzsungellel borított tájak várnak ránk, hogy koktélokat kortyolva, lágy salsa ritmusokkal a háttérben páratlanul kedves kubaiak társaságában éljük át Kubában kicsit az időtlenség érzetét... A programból nem maradhatnak el persze a zöldellő dohányföldek, a szivarmanufaktúrák és a csillogó autómatuzsálemek sem! Mindezt kényelmesen, belső repülés nélkül, autentikus magánszállásokon (casa particular), hogy még közelebb kerüljünk Kubához! Ne késlekedj, nyomj a JELENTKEZEM gombra most!

Kiemelt látnivalók utazásunk során:
- Havanna óvárosi része (UNESCO világörökség)
- El Nicho csodálatos vízesései
- Trinidad (UNESCO világörökség)
- Playa Ancón meseszép, fehér homokos tengerpartja
- túra a Parque el Cubano vízeséseihez
- a csodálatos Zapata-félsziget: Playa Giron, Playa Larga,
- a Vinales-völgy mészkőkúpjai (UNESCO világörökség),
- lovaglás a Vinales környéki vadregényes vidéken,
- „karibi - kubai életérzés” a trópusi álomszigeten, Cayo Levisán.

• 2024. február 23
    → március 04.
  • 1. nap Havanna

Érkezés Havannába, a térség talán legszebb koloniális fővárosába, ahol elfoglaljuk szállásunkat, ahonnan utunk indul. Az öreg, romos házairól ismert Habana La Vieja és a hozzá kapcsolódó Habana Centro nyüzsgő, élő múzeumként tárul elénk fantasztikus tereivel, emlékműveivel, palotáival és templomaival. A fennmaradását többek között annak is köszönheti, hogy elkerülték a háborúk és természeti katasztrófák pusztításai. A forradalmat követő évek állagmegőrző munkálatait, majd az 1982-es esztendő után lassan megkezdődő felújító munkák követték, mikor a városrészt az UNESCO Világörökség részévé nyilvánították. A repülőjáratok érkezésétől függően, amennyiben lesz rá idő, egy közeli étteremben tartunk ismerkedési vacsorát, ahol természetesen belekóstolunk a világhírű kubai rumokba is. Szállás: családi ház (casa particular), két-háromágyas szobákban, ahol két éjszakát töltünk.
  • 2. nap Havanna

Mai napunkat az egész amerikai kontinens legpazarabb gyarmati stílusú városának megismerésével töltjük. A főváros megtekintése során érintjük a modern és régi Havannát. A Malecón tengerparti sétányán jutunk be a történelmi óvárosba, ahol megismerkedünk a nevezetes terekkel (Plaza de la Catedral, Plaza de Armas, Plaza de San Francisco és Plaza Vieja), valamint szebbnél szebb épületekkel. Itt található az El Floridita bár, amit Ernest Hemingway is előszeretettel látogatott. Városnézésünket a Központi Parkban (Parque Central) és a washingtoni mintára épült Nemzeti Kapitólium (Capitolio Nacional) megtekintésével folytatjuk. Közvetlenül az Angliáról elnevezett szálló (Hotel Inglaterra) szomszédságában találjuk a gyönyörű neobarokk stílusú Nagyszínház épületét. Délután szabadprogram következik. Szállás: családi ház (casa particular), két-háromágyas szobákban. Ellátás: reggeli.
  • 3. nap Havanna, El Nicho, Trinidad

Reggel buszra szállunk, elhagyjuk Havannát, hogy Közép-Kuba legszebb városába utazzunk, az elbűvölő fekvésű Trinidadba. Útközben egy hosszabb megállót tartunk az Escambray-hegységben található vízesések legszebbjének tartott El Nicho vízesésnél. A túraösvény mentén számos apró és hatalmas vízesést láthatunk, a bátrabbak akár meg is fürödhetnek az egyik vízesés melletti természetes medencében. Trinidadba a késő délutáni órákba érkezünk és szállásaink elfoglalása után a bámulatos szépségű, gyarmati város felfedezésére indulunk a naplementében. Az óváros koloniális épületei, hangulatos terei, kedélyes helyiek között sétálhatunk, vagy felmehetünk a Brunet Palota tetejére, ahonnan rálátni a városka távoli pontjaira is. Estére megelevenednek az éttermek, bárok, helyiek által látogatott kis kocsmák, magányos zenészek és kisebb zenekarok töltik meg telített ritmusokkal a trinidadi éjszakát. A 7 éves kubai rumok, az autentikus salsázás, vagy egy merengve elszívott szivar mind feledhetetlenné varázsolják éjszakánkat Kuba egyik legszebb városában. Szállás: családi ház (casa particular), két-háromágyas szobákban, ahol három éjszakát töltünk. Ellátás: reggeli.
  • 4. nap Trinidad, Parque el Cubano, Trinidad

Ma reggel helyi közlekedéssel elkanyargunk a közeli Parque el Cubanóba, ahol egy függőhídon átkelve könnyű úton jutunk el egy cseppkőbarlangból képződött természetes medencéhez. Itt fürdőzhetünk a türkizkék vízben, majd felfrissülve gyalogosan indulunk vissza a városba. Kora délután érünk vissza Trinidadba. A délután során pedig lehetőség lesz még strandolni vagy sétálni egyet a hangulatos utcákon. Akinek kedve van a kubai partizáshoz, azokkal folytathatjuk Trinidad éjszakai életének felfedezését :) Túratáv: 5 km, menetidő: 2-3 óra. Szállás: családi ház (casa particular), két-háromágyas szobákban. Ellátás: reggeli.
  • 5. nap Trinidad, Playa Ancón, Trinidad

Ezen a napon Trinidad egyik legszebb tengerparti szakaszán, a Playa Ancónon pihenünk, ahova autómatuzsálemekkel taxizunk le. A javarészt 1950-es években készült járgányok felidézik Kuba Amerikához fűződő aranykorát, bár Havannában is belekóstolhattunk az oldtimer autózás örömeibe, igazán egy fehér homokos tengeri partszakaszon érvényesülnek ezek a járműcsodák. Akiben még mindig dúl az energia és aktívabb kikapcsolódásra vágyna, bérelt biciklivel járhatja be a környéket, és akár a 10 kilométerre lévő Playa Ancón strandra is legördülhet. A többiek pedig a strandon koktélozva, heverészve tölthetik ezt a napot, vagy sétálhatnak egy nagyot a trinidadi utcákon. Szállás: családi ház (casa particular), két-háromágyas szobákban. Ellátás: reggeli.
  • 6. nap Trinidad, Zapata-félsziget: Playa Giron, Playa Larga

A reggeli elfogyasztását követően nyugat felé vesszük az irányt a Zapata-félsziget irányába. A Disznó-öböl történelmi események színhelye volt, melyet egy remek múzeum, a Partraszállási Múzeum is elmesél. Mindemellett itt található a Ciénaga de Zapata Nemzeti Park, Kuba legnagyobb nemzeti parkja, mely számos különleges és ritka állat és növényfajnak ad otthont. Itt egy kis túra keretében ismerkedünk meg a helyi krokodilokkal, kémleljük a flamingókat, kolibriket, ismerkedünk a mocsári erdő geológiájával, A környékben Playa Giron és Playa Larga falvai ismertebbek a turisták körében, ahol már számtalan "casa particual" szálláshely, illetve éttermek sora is megtalálható. A környékbeli strandok pedig ismét egy kis karibi fürdőzésre csábítanak minket, így szállásunk elfoglalása után, egy kis lazulással zárjuk a napot. Szállás: családi ház (casa particular), két-háromágyas szobákban. Ellátás: reggeli.
  • 7. nap Vinales

Reggelit követően elhagyjuk szállásunkat és a dohányföldjeiről híres Vinales felé vesszük az irányt. A nap nagy részét kisebb megállókkal megszakítva utazással töltjük, Kuba vadregényes, pálmafákkal tűzdelt tájain át, mely út során bepillantást nyerhetünk a vidéki kubaiak mindennapjaiba. Az esti órákban érkezünk meg a Kuba nyugati felében elhelyezkedő, páratlan szépségű Vinales-völgybe. A völgy arculatát meghatározzák a dús növényzettel borított kúphegyek és a zöldellő dohányföldek, valamint a barátságos helyiek, akiknek ősei még a Kanári-szigetekről érkeztek Kubába. A szállás elfoglalása után besétálunk az alig kétutcányi faluba, ahol még mindig találkozhatunk ökrös szekerekkel, lovaskocsikkal, ugyanakkor számíthatunk fergeteges bulihangulatra is, mint Havannában vagy Trinidadban. Szállás: családi ház (casa particular), két-háromágyas szobákban, ahol három éjszakát töltünk. Ellátás: reggeli.
  • 8. nap Vinales

Ma Vinales környékét fedezzük fel alaposabban. Délelőtt először egy helyi dohánytermelő család birtokára látogatunk el, ahol betekintést nyerhetünk a dohánynövény termelésének folyamatába, valamint a szivar elkészítésének módjába. Természetesen meg is kóstolhatjuk a szivart, és ha kedvünk szottyan, vásárolhatunk egy valóban autentikus termelőtől. Ezután kirándulásra indulunk: a híres „prehisztorikus” festményektől a kúphegyek között elképesztő tájakon át sétálunk, a völgyben húzódó hegyeket át-meg átfúrják a természetes barlangok, egy hatalmas, kápolnaként funkcionáló fa megcsodálása után mi is átkelünk egy kisebb barlangon. Innen felkapaszkodunk egy kilátópontra, ahol megpihenünk, körülöttünk, alattunk az UNESCO Világörökség részévé nyilvánított Vinales-völgy terül el. Hazafele egy gazda magánportáján kelünk át, ananászültetvények mellett, ahol a túrától kitikkadva ki is próbalhatjuk a frissen készített gyümölcskoktélt, persze a hagyományos koktélok, mint a cuba libre, vagy egy mojito is játszhatnak. :) Este Vinales valamelyik hangulatos éttermében kóstolhatjuk meg a helyi specialitásokat. Szállás: családi ház (casa particular), két-háromágyas szobákban. Ellátás: reggeli.
  • 9. nap Vinales, Cayo Levisa, Vinales

Reggel buszra szállunk és elindulunk, hogy egy igazi hamisítatlan Cayo élményben lehessen részünk. Mivel az elmúlt években a hurrikán szezon meg-meg tépázta a szigeteket, így meglátjuk, hogy melyik sziget a legjobb választás ehhez, ám aggódásra semmi ok, hiszen bármelyik helyszínre is megyünk, hosszú fehér homokos, pálmafákkal tűzdelt vadregényes tengerpart és türkiz víz garantáltan vár ránk. A Cayo Levisára komppal juthatunk el, míg a Cayo Hutiast egy kis híd köti össze a szárazfölddel. Ami a csodás természet mellett még jó hír, hogy egyiket sem jellemzi a turisták tömege, így nyugodtan élvezhetjük a ragyogó napsütést. A késő délutáni órákban elindulunk vissza Vinales felé, ahová a lenyugvó nap fényében kanyargunk dombok és hegyek közt vissza. Szállás: családi ház (casa particular), két-háromágyas szobákban. Ellátás: reggeli.
  • 10. nap Vinales, Havanna

Bőséges reggelinket követően indulunk vissza Havannába, ahol utolsó 1 éjszakánkat töltjük. Az utazás utáni délutánunkat szabadprogram formájában töltjük el, így lehetőség lesz a még kimaradt helyszíneket meglátogatni, vagy csak egy fényképezőgéppel bolyongani a város színes utcáin. Beülhetünk egy veteránautós városnéző túrára, vagy ellátogathatunk a kubai forradalom teljes történetét feldolgozó Forradalmi Múzeumba (Museo de la Revolución), esetleg megtekinthetjük a közeli szivargyárat. Megnézhetjük John Lennon-szobrát, a táncok múzeumát vagy csak sétálhatunk egy nagyot Habana Vieja-ban. Este a vállalkozó kedvűekkel ellátogatunk a Casa de la Músicába, ahol nagy valószínűséggel hallhatunk autentikus és briliáns kubai zenekarokat, táncosokat. Szállás: családi ház (casa particular), két-háromágyas szobákban. Ellátás: reggeli.
  • 11. nap Havanna

A mai napon elbúcsúzunk Kubától, szervezett programunk már nincs. Repülőjárat indulásától függően megkezdjük hazautazásunkat. Ellátás: reggeli.
Az oldalon található képeket Szabó Szilveszter készítette.