Grossvenediger, Grossglockner gyalogtúrák

Gyalogtúrák az osztrák hegyek Királya és Királynője lábánál

Igazi alpesi hangulatú túrára invitálunk ezen programunkon! Hatalmas virágos mezők, faházikók, csipkézett hegyormok és óriás víztömeget szállító zuhatagok. Ezek jellemzik ezt a gyönyörű vidéket. Ezen a túrán megcsodálhatjuk Ausztria Királynőjét és Királyát. Így jellemzik a Grossvenediger, illetve a Grossglockner csúcsait. Gyalogtúráinkat úgy válogattuk össze, hogy a test kellemesen elfáradjon, míg a lélek feltöltődjön! Túráink a Hohe Tauern Nemzeti Parkban lesznek, ahol a természet máig teljesen érintetlen maradt. A túraútvonalak hossza közel 1300 kilométer és több, mint 80 menedékház várja a természetet járó vándort. Annak, aki szereti a hegyeket, ezt a túrát nem szabad kihagynia!

Ez a programunk a Grossvenediger csúcsmászással párhuzamosan halad, egy autóbusszal utazunk, és a napi túráink is hasonló térségekbe vezetnek – csak más-más utakon.
  • 1. nap Budapest

Találkozás 22.00 órakor a XI ker. Pázmány Péter sétány és a Magyar Tudósok krt. sarkán levő parkolónál (az ELTE új épületei mellett, a Petőfi-hídtól 5 percre az A38 hajóval szemben), indulás 22.30-kor. Az éjszakát az autóbuszon töltjük.
  • 2. nap Hinterbichl, Umbal-vízesések, Clara Hütte (2038 m)

Reggel érkezünk meg a kempingünkbe. Sátorállítás után, rögvest elindulunk a mai túránkra, amit igazi magashegységi környezetbe, az Umball-gleccser katlanába fogunk tenni. Autóbuszunkkal utazunk Ströden pár házból álló apró településére (1403 m), ahonnan az Isel felső folyása mentén túrázunk tovább. Az út első részén a híres és hatalmas Umbal-vízeséseket csodálhatjuk meg, melyek ezen időszakban épp vízhozamuk csúcsán vannak. Kezdetben kiépített tanösvényen haladunk, ami nagyszerű kilátást biztosít a vízesésekre. Sok remek fénykép elkészülte után folytatjuk utunk a helyi Fátyol-vízesés mellett elhaladva a Clara-Hütte irányába. A kacskaringós, keskeny ösvényen lesz néhány meredek kaptató, de a zöldellő fenyők között ki-kibukkanó havas hegycsúcsok, a hatalmas zöld legelők mellett játszadozó mormoták látványa mindezt feledteti velünk. Ahogy mind beljebb hatolunk az Isel-völgyébe, egyre markánsabban tornyosul fölénk a Rötspitze 3496 méteres csúcsa. A Clara-Hütténél (2038 m) csodálatos környezetben elfogyasztjuk az elemózsiánkat, de akár megkóstolhatjuk a menedékház páratlan rumosteáját is. Az igazi alpesi hangulatban elfogyasztott ebédünk után a már megismert úton visszatérünk Ströden faluba, ahonnan buszunkkal kempingünkbe a késő délutáni órákban térünk vissza. Miután a melegvizes fürdőben regeneráltuk magunkat, az égbetürő alpesi csúcsok lábainál megtartjuk ismerkedési estünket. Szállás sátorban, avagy igény esetén panzióban.
    (Menetidő: 8-9 óra, táv: 14 km, szintkülönbség: 635 méter fel/le.)
  • 3. nap Hinterbichl, Johannishütte (2116 m), Defreggerhaus (2962 m)

Már tegnap is közel kerültünk a magashegységhez, de ma még magasabbra törünk. Hinterbichl (1331 m) falucskájából jó két óra alatt túrázhatunk fel a 2116 méteren fekvő Johannishütté-ig. De ha úgy döntünk, hogy ezt az időt, s persze a 800 méter szintet inkább megspóroljuk magunknak, akkor a helyi iránytaxi segítségét is igénybe vehetjük, amely 20-25 perc alatt felrepít minket a fantasztikus panorámájú szerpentinúton a Johannishütte-hez. Már itt incselkednek velünk a hatalmas hegyek, jól rálátni balról a Grosser Happ (3350 m), jobbról a Weißspitze (3300 m) csúcsaira. Igazi alpesi hangulatú völgykatlanban kaptatunk fölfelé, ahol ezer színben pompázó virágmezők mellett haladunk el. A hegyekből lefolyó patakok útját olykor-olykor keresztezve túrázunk egész a Defreggerhaus alatti völgyig. Innen a menedékházhoz egy erősebb kaptatón megyünk föl, a túrabot itt nagy segítségünkre lehet. Elérve a házat fantasztikus panoráma nyílik az alattunk húzódó völgyre és a környező hegygerincekre. Ebben a megkapó környezetben fogyasztjuk el ebédünket. A bátrabbakkal felkapaszkodunk a ház mögötti kisebb kaptatón egy csipkézett gerincre, ahonnan fantasztikus kilátás nyílik nem csupán az osztrák hegyek Királynőjére, a 3666 méter magas Grossvenedigerre, és a Rainer Horn (3559 m) alattunk elterülő jégfolyamára, de közel 30 másik 3000 fölötti csúcsot is megcsodálhatunk. Innen visszatérünk a Johannishüttehez, ahol elfogyaszthatjuk a jól megérdemelt hideg sörünket, majd élményekkel gazdagodva visszatérünk a kempingünkbe. Szállás sátorban, avagy igény esetén panzióban.
    (Teljes menetidő: 9-10 óra, szintkülönbség: 1650 méter fel/le / Venedigertaxis segítséggel: menetidő: 5-6 óra, szintkülönbség: 850 méter fel/le.)

• 4. nap Hinterbichl, Lucknerhaus, Lucknerhütte (2241 m), Budapest

Utolsó napunkon fájó szívvel bontjuk le reggel a sátrainkat, majd az összepakolást és a reggelit követően a buszunkba ülünk, hogy még egy kisebb, de annál látványosabb túrára induljunk a Grossglockner lábához. Ausztria legmagasabb pontjánál teszünk egy fantasztikus túrát. Az 1920 méteren fekvő Lucknerhaus-tól indul ösvényünk a Lucknerhüttéig (2241 m). Az egész út során remek rálátásunk nyílik Ausztria királyára, azaz a Glossglockner 3798 méteres csúcsára. Miután visszatértünk a Lucknerhaus vendéglőjébe, kipróbálhatjuk a ház specialitásait, majd kora délután elindulunk Budapest felé. Érkezés várhatóan késő este, 23-24 óra környékén.
    (Menetidő: 2 óra, szintkülönbség: 321 méter fel/le.)

Az oldalon látható képeket Cseh Zsombor és Szabó Szilveszter készítette.