Júliai-Alpok, Szlovénia

A Júliai-Alpok leglátványosabb völgyei

Igen kevés olyan ország van, ami annyi természeti csodával és változatossággal rendelkezne, mint délnyugati szomszédunk, Szlovénia. A mindössze néhány megyényi területű ország két régiójából kapunk szép képet ezen a túrán. Felfedezzük a Júliai-Alpok legszebb völgyeit, köztük olyan szűk szurdokot, ahova még egy ösvény sem fér be (Tolminka-szurdok) és olyat is, amit eddig csak a történelemkönyvek lapjairól ismerhettünk (Isonzó-völgy). Sétálunk fenyvesekkel övezett völgyben, meglesünk pici, „titkos” vízeséseket és fenséges robajjal aláhullóakat. Sétálunk Bledben, krémest eszünk, kávézunk és tervezzük, hogy mikor térünk ismét vissza Szlovéniába…

• 1. nap Budapest, Bled, Peričnik-vízesés, Gozd Martuljek

Találkozó  5:15-kor, indulás 5:30-kor a XI ker. Pázmány Péter sétány és a Magyar Tudósok krt. sarkán levő parkolónál (az ELTE új épületei mellett, a Petőfi-hídtól 5 percre az A38 hajóval szemben). Utazás rövid pihenőkkel Szlovéniába. Bemelegítésként Szlovénia egyik jelképét, Bled városát keressük fel. A kedves kisvárosnak páratlanul szép fekvése van: az Alpok láncai között megbúvó tó partjára települt városra egy sziklaszirt tetején épült vár vigyáz, míg a tó apró szigetén kedves templom teszi teljessé a látképet. Sétálhatunk a tó partján, beülhetünk egy cukrászdába kipróbálni a messzi földön híres krémest, vagy felkapaszkodhatunk a fellegvárba. Bled után buszunkkal a Vrata-völgybe utazunk, ahol rövid sétát teszünk. Az ösvényt fenyvesek és a közülük ki-kibukkanó sziklás csúcsok kísérik. A séta csúcspontját a Peričnik-vízesés jelenti, melynek magasból lezúduló vízoszlopa mögé merészkedhetünk. Miután kigyönyörködtük magunkat, a patak túlpartján futó ösvényen térünk vissza buszunkhoz, amivel közeli szállásunkra utazunk. Szállás szállóban, vagy apartmanokban, ahol két éjszakát fogunk eltölteni. Túratáv: 6 kilométer, szint: 100 méter, kb. 1,5 óra könnyű séta.
  • 2. nap Gozd Martuljek, Lago del Predil, Tolminka-szurdok, Isonzó (Soča)-völgye

Ma rövid időre elhagyjuk Szlovéniát, hogy a busszal járhatatlan Vršić-hágót olasz földön kikerülve térjünk vissza az Isonzó, vagy mai nevén Soča gyönyörű völgyébe. Tartunk egy fotószünetet a Predil-tó partján, hogy kapjunk egy kis ízelítőt a Júliai-Alpok olasz részéből is. Első hosszabb megállónk a Tolminka-patak mesés szurdokánál lesz, ahol helyenként nehezebb terepű, de rövid, mintegy másfél órás kirándulásra indulunk, hogy beleshessünk a szurdokba. Ezután folytatjuk utunkat, és dél körül érkezünk Kobarid városába. A ma csendes alpesi kisváros történelme során nem mindig volt ennyire nyugodt, itt húzódott az I. világháború egyik legvéresebb frontja, ahol sok honfitársunk lelt értelmetlen halált. Lehetőség van megnézni a helyi múzeumot, ami tárgyilagosan és pártatlanul mutatja be az egy évszázaddal ezelőtt történteket – részben magyar nyelven, majd egy két-három órás túrára indulunk Kobarid körül: felkeressük a híres Isonzót, sebes vadvízére egy függőhídról tekintünk le. A folyótól távolodva egyre szűkülő völgybe vezet minket az ösvény, és ahol már csak a falhoz simulva, pallókon haladhatunk, elénk tárul az álomszerű Kozjak-vízesés. Mintha csak egy rajzfilmben járnánk, várjuk, hol bukkannak elő az erdő manói, annyira valószerűtlen, hogy a természet alkotta tájban járunk. A folyóhoz visszatérve felkeressük még a Napóleon-hidat, majd visszatérünk buszunkhoz, amivel visszautazunk szállásunkra. Szállás szállóban, vagy apartmanokban. Tolminka-szurdok: 1,5 kilométer, 150 méter szint, kb 2 óra, Kobarid-Kozjak-Kobarid körtúra: 8 kilométer, 200 méter szint, kb 3,5 óra.
  • 3. nap Gozd Martuljek, Pokljuka-szurdok, Vintgar-szurdok, Budapest

Szlovéniai utunk harmadik napján Bled környékére utazunk. Reggeli és összepakolás után egy közeli faluból a Vintgar-szurdokhoz indulunk, ami a környék egyik legszebb és leghíresebb kirándulóhelye. A szurdokban fapallókon haladunk az alattunk sebesen futó patak felett, a völgy túlsó végén buszunk vár minket. Mielőtt hazaindulnánk egy eldugott szépséget, a Pokljuka-szurdokot keressük fel. Itt már nem folyik sebes patak a szurdok aljában, de a félelmetesen fölénk tornyosuló sziklák, a helyenként pár méterre szűkülő átjárók és természetes kőhidak látványa pótolja ezt a „hiányosságot”. Kora délután hazaindulunk, Budapestre a késő esti órákban érkezünk. Vintgar-szurdok: 3 kilométer, 100 méter szint fel és le, kb 2 óra; Pokljuka-szurdok: 6 kilométer, 300 méter szint csak felfelé. kb 2 óra.
Az oldalon látható képeket Szőnyi Attila készítette.

- az utazást busszal,
- a szállást szállóban vagy apartmanban,
- a reggeliket,

- a biztosítást, a belépők árát,
- az étkezés a reggelik kivételével önellátó.

Autóbusszal. Oda- és visszaúton kb. 3 - 4 óránként tartunk negyedórás pihenőket, amikor benzinkutaknál, nagyobb parkolókban, autós pihenőhelyeknél állunk meg. A pihenőhelyek mosdóiban néha fizetni kell, ezért jó, ha van aprópénz. Az autóbuszra a helyfoglalás az előleg-befizetés sorrendjében történik. A teljes csoport elhelyezése érdekében az iroda fenntartja magának a jogot, hogy az autóbuszon való elhelyezésen változtasson.

Tájékoztató létszám: 30-47 fő. Az utat minimum 30 fő befizetése esetén indítjuk el.

Ezen a programunkon elsősorban könnyed túrákat teszünk, egyik kirándulásunk sem megerőltető. A természet szépsége a túrázáshoz szokott utasainkat is le fogja nyűgözni, de ez az utunk alkalmas arra, hogy valaki itt kezdjen megismerkedni a kirándulás szépségeivel. A túrák hossza 3-12 kilométer között mozog, maximum 3-4 óra hosszúságúak, komoly szintemelkedés nélkül. A túrák terepe változatos, nehezebb szakaszok is előfordulhatnak, de ezek mindenhol leküzdhetőek bárki számára, és nem hosszúak. Vrata-völgy, Peričnik-vízesés túra: Hosszú, de nagyon könnyű túra, séta. Széles makadámúton vagy ösvényen, a vízesés előtt egy kis emelkedővel. Tolminka-szurdok: Nagyon rövid, de nagyon látványos túra, ezért szánunk rá aránylag sok időt. A rövid túratávon arányaiban jelentős a szintkülönbség, de a bőséges időkeret és a sok látnivaló miatt nem megterhelő. Kobarid-Kozjak-Kobarid túra: Az előzőeknél picit nehezebb, de még mindig könnyű, tájképileg nagyon változatos túra, erdei ösvény, fa palló, makadámút, néhány kiépített lépcső jellemzi a terepet. Pokljuka-szurdok: Rövid, de közepes nehézségű túra, kezdők itt tudnak belekóstolni abba, milyenek a nehezebb túrák. Időnként nehéz terep, meredekebb szakaszok és sok-sok látnivaló jellemzi, ezért mindenkinek érdemes megpróbálkoznia vele. Vintgar-szurdok: Közepes hosszúságú, de jól megépített, kellemes vezetésű, látványos túra kisebb emelkedőkkel, amik eloszlanak a túratávon.

Gozd Martuljek faluban, szép szállóban vagy apartmanokban, általában 2-3-4 ágyas kulturált, tiszta szobákban. A szobák fürdőszobásak, apartmanok esetében néhány szoba osztozhat közös fürdőszobán. A szálláson előfordulnak emeletes ágyak, de ezeket általában nem használjuk (illetve szimpla ágyként vesszük igénybe). A szálláson kapunk ágyneműt. A csoport egymáshoz közel, több épületben lesz elhelyezve, a szobák komfortfokozata kis mértékben eltérhet (pl.: tájolás, erkély, ágyszám, méret stb), a szobabeosztást a túravezető a rendelkezésre álló szobák és a jelentkezők ügyfélszolgálaton leadott információi alapján készíti el, szükség esetén az utasokat párosítja (pl.: egyedül jelentkezők). Mivel szlovének hőérzete különbözhet a miénktől (:)) ezért a fázósabbaknak érdemes hálószákot hozni.

A Júliai-Alpok Szlovénia legmagasabb hegysége, egy része Olaszországhoz tartozik. Igazi alpesi táj. Vad mészkőcsúcsait a jégkorszak gleccserei még változatosabbá alakították. Északi lejtőin ma is vannak kis gleccserek. Az egykori nagy gleccserek által kialakított mély völgyekben nagy tavak (Bohinji és Bledi-tó) képződtek. Az egyes magas fekvésű völgyeket kis tengerszemek díszítik. Nagy karsztforrásokból jelentős folyók erednek és indulnak az Adriai-, illetve a Fekete-tenger felé. Magas falainak megmászása a leggyakorlottabb sziklamászóktól is jelentős teljesítményt követel. A menedékházak sokasága, a kényelmes szállodák, a sípályák és ugrósáncok, a jelzett turista utak sűrű hálózata, a kiépített műutak és a jó autóbusz közlekedés a legváltozatosabb igényeket is kielégítik. A Júliai-Alpok szlovén részén, 838 km2-nyi területen 1981. május 27-én hozták létre a Triglav Nemzeti Parkot (korábban csak a mintegy 20 ha területű Triglavi – Hét - tó völgye élvezett különleges védelmet). A nemzeti park irányító központja Bledben található. A Júliai-Alpok jelentős területe Olaszországban van, de nagyobb és magasabb része Szlovéniához tartozik. A hegység szlovéniai szakaszának területe kereken 1 500 km2. Az északi lejtőkön több helyen egész évben folyamatos a hótakaró.

Ország

Nyugati szomszédunk Szlovénia 20 273 km2 területű, ahol valamivel több, mint 2 millió ember él. Fővárosa Ljubljana, hivatalos fizetőeszköze az euro. Hivatalos nyelve a szlovén, regionálisan az olasz és a magyar. Legmagasabb pontja a Triglav 2864 méter. Az ország területén négy nagy európai földrajzi régió érintkezik. Az apró országban az Alpok, a Dinári-hegység, a Mediterránium és a Kárpát-medence tájai, élővilága és kulturális jegyei találkoznak.

Változékony időjárásra kell számítanunk. Bármikor előfordulhat eső, zápor, ezért különösen fontos a vízálló ruházat. Napközben 15-25 fok közötti hőmérséklet várható, ami természetesen a tengerszint feletti magasság és éppen aktuális időjárási frontok függvényében változik.

Egy hátizsák, amibe vizet, elemózsiát, meleg ruhát, esőkabátot tehetsz, illetve réteges túraöltözet, meleg váltásruha, polárdzseki, esőkabát  (esetleg esőnadrág és túrabakancs), váltás cipő, kulacs. Saját hálózsákra szükség van.

Egy körülbelül 30 literes hátizsák (egy napi felszereléssel, vízzel, elemózsiával) mindig hasznos társunk. A Fjällräven  Bergen 30 hátizsákja vízhatlan volta miatt akár esős időben is szárazon tartja felszerelésünket.

A higiéniás viszonyok jók, kiemelendő veszélyforrás nincs.

A szállásunkon reggelizni lehet, vásárolni is lesz mód, de külön nem szánunk a csoporttal sok időt a bevásárlásra, így a napi programok előtt, után vagy a szabadidő során közben lesz rá mód. Az árszínvonal a hazaihoz hasonló, picivel drágább.

Szlovénia hivatalos fizetőeszköze az Euro, amit érdemes itthon váltani, mert kint nem biztos, hogy lesz rá mód.

Várható belépőjegyek (tájékoztató jelleggel):
Tolminka-szurdok: 4 euro
Kobarid Múzeum: 5 euro
Bled vár: 8 euro
Vintgar-szurdok: 5 euro

Magyar állampolgárok részére érvényes személyi igazolvány (a kártya formátumú!), vagy útlevél szükséges, mely az utazás ideje alatt nem veszti el érvényességét.

Buszos útjaink esetében is él a csomagokra vonatkozó súlykorlát, hiszen nem terhelhetjük túl a buszt, mert az veszélyeztetné mindenki biztonságát. A határ 15 kg/fő, az ennél nehezebb csomagok szállítását a busz vezetői megtagadhatják. A súlykorlátot a felszállásnál méréssel ellenőrzik. A megmért csomagok személyes azonosítót kapnak, azzal kerülnek be a busz csomagterébe (nem kerülhet a busz csomagterébe: kartonos ásványvizek, hűtőtáskák, kempingasztalok és székek…). A nagy csomagokat csak a szálláshelyekre megérkezve tudjuk elővenni a buszunk csomagtartójából. Javasoljuk két csomag összeállítását, egy nagyobb, ruhákkal és napi használatra nem szükséges dolgokkal, illetve egy "kézipoggyász" iratokkal, s olyan dolgokkal, melyek jó, ha kéznél vannak.

Irodánkban az Európai Utazási Biztosító (EUB) kedvezményes biztosításainak megkötésére van lehetőség, legkésőbb az indulás előtti napig.

Nívo: 1.350 Ft/fő
Top: 1.770 Ft/fő
Top extra: 2.820 Ft/fő

Storno Basic: 2.495 Ft/fő (önrész: 20 %), önállóan is köthető,
Storno Kombi: 1.996 Ft/fő (önrész: 0 %) csak utasbiztosítással együtt köthető.

Ágnes

“Fantasztikus, élménydús és jól szervezett kirándulás volt. Minden elvárásunkat magasan túlteljesítette. Szívesen ajánlanám az utat és az irodát is ismerőseimnek. Köszönjük szépen mindannyiótok munkáját.”

Katalin

“Jól éreztem magam, sokkal többet adott, mint amire számítottam. Nehezen tudnék egy látványosságot kiemelni, a borzasztóan kék víz elbűvölt, de nagyon bejött a legutolsó, picit megerőltetőbb túra is. A Predil-tó számomra kihagyható élmény volt. Már javasoltam másoknak az utat/az irodát. Már kinéztem, hogy hova fogok legközelebb menni.”

Enikő

“Mindenképp ajánlom, nagyon látványos, gyönyörű. Még az is tetszett hogy buszal nagyobb távokat jártunk be ezáltal többet fedezhettünk fel a táj és az ország szépségéből.”

Ferenc

“Gábor túravezetésével teljesen meg voltam elégedve. Pontosan, közérthetően, tömören elmondta mindig, hogy mire számíthatunk. Ez a harmadik túrám vele, szívesen mennék máskor is a vezetésével. Nagyon jól éreztem magam, a három napból a túravezetők kihozták a maximálisat. Legnagyobb élményt a szurdoktúrák jelentették, különösen az utolsó,Pokljuka-szurdok megmászása lesz emlékezetes. A bledi körsétát szívesen kihagytam volna. Az utat bátran ajánlanám másoknak is.”

Szilárd

“Jó élmény volt, kikapcsolódás. Először voltam az Eupolisszal, de biztos nem utoljára.”

Judit

“Az iram számomra egy kicsit gyors volt, nemigen maradt lehetőségem a fotózásra, nézelődésre. Igaz, hogy a csoport első harmadában haladtam mindig, tehát rajtam is múlott, hogy milyen gyorsan haladok. Várakozásaimat meghaladta a sok élmény és szépség, amit átéltem - tapasztaltam. Nehéz választani, mert csodás helyeken jártunk, de a csúcspont számomra a Pokljuka-szurdok volt.”

Edit

“Maximális segítőkészség és kommunikáció, gyors problémamegoldás és nagyon közvetlen, barátságos kapcsolattartás mindkét túravezető, Borbáth Péter és Cseh Zsombor részéről!:) Szívesen utazok velük legközelebb is.
Kellemes túrák, sok információ helyről, történelemről, földrajzi és társadalmi valamint kulturális és turisztikai adatokról. Igazán kellemes és barátságos kis út volt ez! :) Egyértelművé tette szamomra, hogy Szlovéniát érdemes jobban megismerni! Szép időben, szimpatikus túravezetőkkel, jó társasággal, finom étkekkel hozta az útleírás szerint összefoglalt eseményeket.”

Piroska

“Én már pár éve jártam veletek egy másik Szlovén úton, a fele ugyanez volt. Én a másik fele miatt jöttem most. És mindent megkaptam. Csodás idő, kellemes túravezetés, fantasztikus látnivalók, szuper szállás...minden összejött. Mindenkinek ajánlom. Ha tavasszal, újra indul, befizetem felnőtt gyermekeimet, párostul.”

Éva

"Nagyon tetszett a program; látványos, változatos és tartalmas volt, jól kihasználta az időt. Tetszett, hogy a természeti szépségek mellett volt egy kis kultúra is: Bled-fellegvár, Kobarid-Múzeum. Nagyon látványosak, élményszerűek voltak a szurdokok és a vízesések, egyiket sem hagytam volna ki szívesen. Ugyanakkor személy szerint én szívesen túráztam volna kicsit többet az alpesi réteken, erdőkben is, természetesen tudom, hogy ez Bled, Kobarid és a szurdokok mellé már nem férne bele a 3 napba (1+ 2 fél nap). Én esetleg el tudnám képzelni, hogy 1-2 nappal hosszabb legyen a program. Az egy nappal hosszabb útba esetleg beleférne egy kis alpesi túra is és esetleg Bledre is lehetne még 2-3 órával többet szánni, simán el lehetne ott tölteni egy teljes napot is. A túra érdekes, látványos, változatos volt, bár a végére már egy icipicit sok volt a szurdokokból és a vízesésekből, ugyanakkor egyiket sem hagynám ki szívesen, hiszen végül is mind egy kicsit más jellegű volt, másként volt szép. Maximálisan elégedett voltam a túravezetővel (Szőnyi Attila) és a másik kísérő túravezető-hölggyel is. Attila nagyon profin, segítőkészen, jól felkészülten, barátságosan vezette az utat, abszolút biztonságban éreztük magunkat. A váratlan helyzeteket (másik szállás) is nagyon profin, gördülékenyen kezelte, szívesen utaznék vele máskor is. Összességében óriási élmény volt az út. A kifejezetten kényelmetlen busz ellenére alapvetően jól éreztem magam, az út megfelelt előzetes várakozásaimnak. Nehezen tudnék csúcspontot megnevezni, mert mindegyik szurdok más volt és a maga nemében óriási élmény, egyiket sem hagytam volna ki. Bled is gyönyörű volt és nekem a kobaridi múzeum is rendkívül tetszett, tekintettel történelmi érdeklődésemre. Bárkinek nagyon jó szívvel ajánlanám ezt az utat."

Ildikó

"Összeségében, nagyon jól éreztük magunkat. Sikerült kellemesen kikapcsolódni. Átéltük az” I FEEL SZLOVÉNIA” -t. Sajnos a két fő attrakció, a Pokljuka és Vintgar szurdok túra elmaradt a túravezetők hibáján kívül, akik nagyon határozottan és ügyesen oldották meg a túrák pótlását, ami szerintem mindenkinek a tetszésére szolgált. Jó szívvel ajánlom ezt a túrát másnak is. Tavaly a Cseh Paradicsom-ban voltunk – Gáspár Attilával – ami szintén jól sikerült túra volt. Nagyon kedves, udvarias, széles látókörű túravezetőt ismertünk meg Attilában. Kellemes élményt nyújtott az az út is. Tavasszal, nyáron, ősszel általában , ha tehetjük szivesen választunk több napos túrákat az általunk még nem látott- főleg Európai – földrajzi helyeken , főleg a hegyek világában. Előre tervezgetjük az utakat, és keresgélünk az interneten. Így bukkantunk az Eupoliszra is. Valószínű, hogy más túratárstól, vagy túravezetőtől is hallottunk az utazási irodáról. Na meg a tapasztalat, ami a legfontosabb. Az is mond valamit, hogy a buszon egyetlen pár volt csak, aki először vette igénybe az iroda szolgáltatásait."

Cecília

"Nagyon jól összeállított program volt, melyből két napért köszönet az túramegíró Szőnyi Attillának, valamint a 3. nap hirtelen jött átszervezési programjáért Péternek! Egyszóval kifejezve: Tökéletes! Csodálatos, mesebeli helyek. A túrákra elég idő volt (minden utas tempóját figyelembe vették). Túratáv, szintkülönbségek teljesíthetőek voltak. Végre egy túra, ahol engedték csodálni is a helyet, nem pedig a rohanásról szólt. A túraidő fixálva volt max időpontban, így a rohanóknak és a csodálóknak is volt ideje mindent bejárni, amit lehetett. Számomra ez is tökéletes volt. Péter minden utassal foglalkozott, minden utas érezhette tőrődését. Alapból ha ránézett valakire, mosollyal kezdte. A soförökkel mindent alaposan átbeszélt, minden részletre figyelt, figyelmesen végighallgatott mindenkit, a feltett kérdésekre mindig maximálisan válaszolt. A problémamegoldása lenyűgözött: mikor Beldben elveszett egy utaska, elrohant a városba megkeresni, mikor visszahozta így szólt a többi várakozó utashoz:”hát így jár az, aki végérvényesen beleszeret Bledbe, de sajnos ki kell ragadnunk innen”… mindenkiből a nevetést váltotta ki, a várakozást, ami kb. 20 perc volt, tökéletesen feloldotta. Mivel folyamatosan beszélt, mesélt, információt átadott, a bandát összetartotta. A térségről az információkat folyamatosan nyomatta, alaposan felkészült belőle. Tájak, ország, történelem, gasztronómia, népesség, stb.. még mindig emésztem a halottakat. Hazafelé 100 kilométeren keresztül az Eupolisz utakról mesélt... :) Szóval csúcsminőséggel vezette ezt a túrát, úgy vélem méltán büszke lehet a cég egy ilyen munkatársra. Robi nagyon jó másodpilótaként debütált ezen az úton. Vidám, segítőkész, barátságos és maximálisan az utasokra figyelt. Nagyon jó páros voltak ketten. Fantasztikusan éreztem magam !!!!!! Annyira javasolnám az utat, hogy a cégemnél 1,5 órás előadást tartottam róla a kollégáimnak, hogy menjenek el ha tehetik! :) Maga az egész ÚT volt a legnagyobb élmény. Nem akartam hazajönni, de, hogy megtörtént, máris visszavágyom."

Csiha Sándorné

"A programok összeállítása, sorrendje szerintem teljesen jó volt. Sem nem túlzsúfolt, sem üresjáratok nem voltak, úgy volt tökéletes, ahogy volt. Minden napra jutottak szép élmények. A túravezetőkkel is teljesen meg voltam elégedve, segítőkészek, közvetlenek, humorosak voltak. Szívesen utaznék máskor is velük. Nagyon jól éreztem magam ezen az úton. Tudtam, hogy Szlovénia nagyon szép, de most már láttam is egy szeletét és magam is ezt tapasztaltam. Csodaszép a természet, sok patak, zúgó, vízesés, hegyek, jó levegő, teljesen megnyugtatja, feltölti az embert. Az út legnagyobb élménye a Tolminka szurdok és a Kozjak vízesés volt. Az utat szívesen ajánlanám bárkinek."

Andrea

"Nagyon jól ereztem magam az út során. Nagyon szép helyeken jártunk, megcsodálhattuk a fantasztikus színű Soca folyót, sikerült feleveleniteni a térséghez kötődó történelmi eseményeket és nem utolso sorban megkóstolhattuk a hires bledi krémest is. A túravezetők mindent megtettek annak érdekében, hogy mindenki jól érezze magát és minden simán menjen.A váratlan helyezeteket is nagyon jol megoldottak, mindig volt B,C … terv. Sok információval elláttak bennünket a térségről, ahova éppen mentünk."

Edina

"Jól éreztük magunkat, a túravezetők beleadtak szívüket-lelküket, a társaság ismét szuper volt. Gyönyörű tájakon jártunk, persze, hogy javasolnám a túrát. Az Isonzo gyönyörű volt."

Júlianna

"A Szlovénia program jól szervezett, érdekes, látványos, változatos. Nem éreztem zsúfoltnak, kellő időtartamú szabadidő állt rendelkezésre, „üresjárat” nem volt. A túra útvonala rendkívül látványos, azóta ismerőseimnek is ajánlottam. A túravezetők rendkívül felkészültek, ismereteiket a terület földrajzáról, a történelemről, kultúráról jól kommunikálták. Sok információ és ismeret átadására törekedtek. Az információ mindig érthető, világos, egyértelmű volt. Szívesen utaznék velük egy következő túrán is. A szállás a programban leírtaknál jobb volt. Elvárásaimnak teljesen megfelelt. Összességében remekül éreztem magam. Azt kaptam, amit vártam, látványból lényegesen többet, ilyen hatalmas vízesésekre, zuhatagokra, barlangra nem számítottam. Nagyon szép volt valamennyi."

Réka

"Csodaszép helyeken jártunk, nem volt túl nehéz a szintemelkedést teljesíteni. Az iram megfelelt, talán egy kicsivel – pár percekkel – több idő maradhatott volna azoknak, akik sokat fényképeznek… emiatt szinte mindig az utolsók között voltam, de nem jelentett hátrányt, mindig megvártak. Mindkét túravezető (Péter és Dávid) kedves volt, mindkettőnek nagy a tudása az adott terület (és az általuk vezetett túrák) földrajzáról, történelméről, kultúrájáról, irodalmáról. Mindkettőnek jó probléma megoldó képessége és jó a humora. Figyeltek ránk a túra során. Nagyon jól éreztem magam, a legszebb rész a Vintgar szurdok és Bled városa volt, de persze a többi rész is gyönyörű volt."

Zsuzsa

"Nagyon könnyű, kellemes, pihentető túrák voltak, pont ideálisak egy munka utáni, lazítós hétvégére. Minddel elégedett voltam, kifejezetten tetszett a sok vízesés. Nagyon jól éreztem magam, annyira kellemes volt a program, hogy Szlovéniába teljesen beleszerettem, már tervezem a visszatérést!"

Diana

"Most először utaztam az Eupolisszal. Teljesen fel voltam dobva és még most is, visszamennék minél hamarabb, pedig már voltam 6 évvel ezelőtt más szervezésben. A buszon való „beetetés” jó ötlet volt, kedvet kaptam több úthoz is, minden „csak” pénz kérdése. Azóta már sokszor felmentem a honlapra és nézegettem a lehetőségeket. Az útnak mindennap volt egy csúcspontja  Hatalmas élmény volt a Bledi tó (kilátás a várból), a Skocjan-barlang elképesztő volt és a Vintgar szurdok nyűgözött le még nagyon. Az ismerősöknek és a kollégáknak már javasoltam is  és az irodát is... a képek láttán és a mese hallatán többen elgondolkoztak."