Mont Blanc, Riviéra: Monaco, Cote d'Azur

Óriás hegyek és az azúrkék tenger kontrasztja

Európa teteje, a Mont Blanc és környező völgyei lélegzetelállító szépségű tájakkal várják az utazót! Fantasztikus élmény nyár közepén a hósipkás hegyóriások között túrázni, elheveredni a színes virágtengerrel borított havasi réteken, mormoták füttyét hallgatni, felkapaszkodni a kékesen szikrázó gleccserek lábához, megmártózni jeges vizű gleccsertavakban, vagy frissítő zuhanyt venni robajló vízesések alatt! Aztán négy nap hegyvidéki színpompája és kalandjai után jöjjön az igazi, pezsgő hangulatú nyár! Néhány óra utazás után már a francia Riviérán, az azúrkék tenger partján, pálmafák között találjuk magunkat, ahol megismerhetjük Cannes és Nizza nyüzsgő, világhírnek örvendő városait, bebarangoljuk a Monaco-i hercegséget és Eze városkájának ódon központját, és átélhetjük a Cote d'Azur színes éjszakai életét! Mindezeken túl túrázunk az Esterel-hegység vörös sziklarengetegében, megmártózunk az egyedülálló vörös sziklás fjordokban is!
  • 1. nap Budapest

Találkozás Budapesten 15:30 órakor, a XI ker. Pázmány Péter sétány és a Magyar Tudósok krt. sarkán levő parkolónál (az ELTE új épületei mellett, a Petőfi-hídtól 5 percre az A38 hajóval szemben). Indulás 16:00-kor. Utazás rövid pihenőkkel.
  • 2. nap Pre-Saint-Didier, Ferret-völgy: Pre-de-Bar gleccser

A reggeli órákban érkezünk meg a Mont Blanc olasz oldalán, Courmayeur városa közelében, Pre-Saint-Didierben fekvő szállásunkra. A szállás elfoglalása és némi pihenés után bemelegítő túrára indulunk. Courmayeur városából kirándulóbuszokkal utazunk a Ferret-völgy végében található hatalmas vízeséshez, majd a fotószünet után a közeli Pre-de-Bar gleccser mélyen lenyúló jégnyúlványaihoz merészkedünk. A szinte függőleges sziklafalak, kékesen szikrázó gleccserek közvetlen közelében, gyönyörű fenyveserdő között tényleg az érintetlen természet kellős közepén érezhetjük magunkat. A Pre-de bar gleccser jégnyelvének alsó, törmelékkel borított néhány száz méteres szakaszán minden speciális felszerelés nélkül tehetünk egy kisebb gleccsertúrát, ahol kis szerencsével akár pompás hegyikristályokra is lelhetünk. A délutáni órákban visszatérünk szállásunkra, ahol a kertben ismerkedési est következik tábortűzzel és forralt-borozgatással. Szállás: apartmanház, ahol 3 éjszakát töltünk.
  • 3. nap Ferret-völgy: Tete d'entre deux Sauts csúcs (2723 m)

Me egy újabb, egész napos gyalogtúrára indulunk a Ferret-völgyben. Kisbuszokkal utazunk túránk kiindulópontjára, majd gyönyörű virágos mezőkön és havasi legelőkön átkelve, robajló vízesések, hegyi patakok mentén haladva hódítjuk meg a Tete d'entre deux Sauts 2723 méter magas csúcsát. Utunkat a völgyekben sípoló mormoták figyelik, szebbnél szebb havasi virágokat fotózhatunk, nagyobb magasságokba érve előfordulhat, hogy néhol kisebb-nagyobb hómezőkön is át kell vágnunk. A csúcsra feljutva remek panoráma tárul elénk a szemközti hegygerinc gyönyörű gleccserfolyamaira és kempingünk aprócska sátrait is felfedezhetjük a távolban. A kötelező jellegű csúcs-csokik elfogyasztása után a szomszédos fennsíkon át, egy menedékházat érintve ereszkedünk vissza a kempingbe. A túrát több etapra bontva teljesítjük, azaz fölfele,lefele is több alkalommal tartunk rövid pihenőt, a csoport kondíciójától függően. A hirtelen szintemelkedés miatt főleg a túra első, legmeredekebb etapja megterhelő. Aki esetleg elfáradna, az egy 2500 méter magas hágón, színpompás virágok közt elheveredve várhatja meg a csúcsmászókat. A lefelé vezető úton megpihenünk egy menedékháznál, majd visszaereszkedünk a völgybe. Innen kirándulóbuszokkal utazunk vissza Courmayeurba, majd onnan szállásunkra. Szintkülönbség: 1112 méter fel, 1112 méter le, gyalogtúra a csúcsig 4,5 óra, lefelé 3,5 óra, túratáv 12 kilométer. Szállás: apartmanban.
  • 4. nap Veny-völgy: Miage-gleccsertó

Ma a szomszédos Veny-völgy vad sziklabércei közé kirándulunk. Buszunkkal Courmayeurbe utazunk, ahol át kell szállnunk a másik völgyben közlekedő helyi járatra, mellyel a Mont Blanc hatalmas gleccsere és óriási vízesések mellett haladunk el. Fél óra utazás után a buszvégállomástól, kb.1600 méter magasról egy közel másfél órás túrával jutunk el a Lago del Miage fenyvessel körülvett, zöldes-szürkés vizű gleccsertavához. E gyönyörű fekvésű tó 2051 méter magasan fekszik, s különlegessége, hogy felszínén a gleccserből leszakadt jégtömbök úszkálnak. A túra első része aszfalt, mely lassan, de fokozatosan emelkedik, majd a túra végén meredek, kitaposott ösvényen mászunk fel a gleccsertó pereméhez. Ámulás, fotózás után jó idő esetén a jeges vízben áztathatjuk túrától megfáradt lábainkat, de a legedzettebbek akár csobbanhatnak is egyet. Visszaúton a hangulatos alpesi városka, Courmayeur palatetős házai közt sétálhatunk. Szállás: apartmanban.
  • 5. nap Pre-Saint-Didier, Francia Riviéra: Juan-les-Pins

Utolsó hegyvidéki napunkon szabadprogram keretében bóklászhatunk még egyet Courmayeur utcáin, de fakultatív programként lehetőségünk nyílik felvonózni a Punta Helbronner 3459 méter magas csúcsára, az örök hó birodalmába. Páratlan élmény a Helbronner csúcsról körbetekinteni, amely egyben az olasz-francia határvonalat is jelenti. Szinte karnyújtásnyira előttünk emelkedik Európa tetejére, a Mont Blanc, s tiszta időben egészen a svájci Matterhorn-ig is ellátni. A csúcson általában nulla fok körüli a hőmérséklet, a hőérzet tűző napsütés esetén azonban kellemes, rövidnadrág-pólóban hógolyózhatunk, szánkózhatunk, vagy a nyugágyakban elheveredve napozhatunk. Az időjárás fent rendkívül változékony, nagyon könnyen viharos szél támadhat hózáporokkal tarkítva. Ezen a pompás panorámájú helyen búcsúztatjuk a hegyek világát, majd kora délután útra kelünk az igazi Nyárba, pálmafák közé, a francia Riviérára. Várhatóan a kora esti órákban foglaljuk el szállásunkat egy frissen felújított apartmanházban, Juan-les-Pin nyüzsgő városa közelében, ahol az elkövetkező 4 éjszakát töltjük. Szállás: apartmanban.
  • 6. nap Francia Riviéra: Esterel-hegység, Cannes

Az előző hosszúra nyúlt nap után délelőtt a Riviéra felfedezésére indulunk. Előbb az Esterel-hegységbe látogatunk, ahol kisebb túrát teszünk a vörös sziklabércek között, amit a St.Bartalemy csúcs meghódítása követ, kisebb sziklamászással megspékelve. A csúcsról leérve az egyik gyönyörű, vörös sziklás fjordban fürödhetünk, búvárkodhatunk, avagy próbára tehetjük bátorságunkat a 2-6 méter magas sziklákról ugrálás során. A fesztiváljairól ismert, elegáns városba, Cannes-ba, a déli hőség elmúltával, a kora délutáni órákban érkezünk. Szabadprogram keretében ismerkedünk a várossal: a fesztiválpalota körül kedvenc sztárjaink kézlenyomatai után kutatunk, a pálmafák, gyönyörű parkok és luxusszállodák szegélyezte Boulevard Croisette híres tengerparti sétányán bejárva pedig megérezhetünk valamit az igazi fényűzés világából. Aki ellenben a hangulatos bóklászást kedveli, a régi kikötő mögötti óváros girbegurba utcácskáin kapaszkodhat fel a remek kilátással kecsegtető erődhöz és gótikus templomhoz. A napunk végén kellemes kávézókban és a hangulatos kis éttermek teraszain múlathatjuk az időt. Szállásunkra este térünk vissza. (Szintkülönbség: 100 + 25 méter fel, 100 + 25 méter le, gyalogtúra 2,5 óra, túratáv 3,5 km.) Szállás: apartmanban.
  • 7. nap Francia Riviéra: Monaco, Antibes

A mai nap igazán különleges látványosságot tartogat, hiszen a Riviára leghíresebb  városállamába, a monacói hercegségbe látogatunk. Megtekinthetjük az Egzotikus kert növénycsodáit és cseppkőbarlangját, majd szabadprogram keretében a Hercegi Palota, az Óceánográfiai Múzeum, avagy a Monte Carlo-i kaszinó felé vehetjük az irányt, hogy kísérletet tegyünk Fortuna kegyeinek megkísértésére. Meglátogathatjuk a hercegi család autógyűjteményét, vagy akár a monacói strandon élvezhetjük a tengerparti hangulatot. Késő délutántól pedig Antibes, a Cote d'Azur sajátos hangulatú kisvárosának felfedezésére indulunk. A városba érkezve először közösen a Picasso Múzeumba látogatunk, majd az óváros sikátoros utcácskáiban bóklászhatunk, a kellemes kávézókban és a hangulatos kis éttermek teraszain múlathatjuk az időt, végül a Földközi-tenger legnagyobb jacht kikötőjében csodálhatjuk meg a dollármilliókat érő úszó csodákat. Szállás: apartmanban.

• 8. nap Francia Riviéra: Nizza

Ma a Francia Riviéra másik hírneves városát, Nizzát fedezzük fel. A nagy meleg elől a tenger habjaiban kereshetünk felüdülést, avagy bebarangolhatjuk az óváros árnyas sikátorait, a régi kikötőt, a csodálatos parkokban hűsölhetünk, vagy felliftezhetünk a várhegyre, ahonnan nagyszerű kilátás tárul elénk az egész városra, az Angyalok-öblére (Baie des Anges) és a hátország hegyláncaira. Kora este érdemes beülni egy vacsorára az óváros valamelyik hangulatos éttermében, majd a tengerparti sétányon egy kellemes sétára indulni, megtapasztalni a város esti hangulatát. A késő esti órákban utazunk vissza Juan-les-Pins-be, szállásunkra. Szállás: apartmanban.
  • 9. nap Francia Riviéra: Eze

Utolsó riviérai napunkon összepakolunk, majd megkezdjük hazautazásunkat. Útközben azonban néhány órás kitérőt teszünk Eze hangulatos városkájába. Látogatást teszünk a Galimard parfümgyárban, ahol megismerkedünk a parfümgyártás kulisszatitkaival, s kedvezményesen vásárolhatunk híres illatokat és illatos ajándékokat, majd a sziklaszirtre épült középkori óváros sikátoros útvesztőiben bóklászhatunk kedvünkre. A városnézés után visszaszállunk buszunkra és folytatjuk utazásunkat Magyarország irányába. Éjszaka a buszon.
  • 10. nap Budapest

Érkezésünk Budapestre a déli órákban várható.

Az oldalon látható képeket Szabó Szilveszter készítette.