Korzika

Legnépszerűbb utunk a szépség szigetén - apartmanszállással.

Az utóbbi évek során egyik sikerprogramunk megkérdőjelezhetetlenül Korzika sátras bejárása volt. A sok ezirányú visszajelzésnek is eleget téve az elmúlt években már apartman szállásos verzióban hirdettük korzikai utunkat, s portói szállásunkról kiindulva a sziget északnyugati szegleteit fedeztük fel. Új apartmanos programunk most Korzika középső és déli részeit mutatja be alaposabban, így azok számára is csupa-csupa újdonságot tartogat, akik az előző években a portói apartmanos programon már részt vettek.

Túránk egyik csúcspontja kétségtelenül Bonifacio ékszerdoboz városkája, ahova két alkalommal is ellátogatunk, felfedezzük a környék déltengereket idéző türkizkék vízű, fehér homokos álomstrandjait, nem maradhat el a hegyitúrázás sem, ezúttal a Bavella-hegység csipkézett sziklacsúcsai közt, kedvünkre bóklászhatunk Corte és Calvi ódon sikátoraiban, az éttermekben helyi specialitásokat kóstolva, jófajta gesztenyesört kortyolhatunk a nyári melegben egy-egy kalandokban gazdag nap végén, s a kihagyhatatlan szurdoktúrák is igazi izgalmakat garantálnak. A programok persze nem kötelezőek, ha csak pihenni szeretnél, élvezni a tenger közelségét, tengerparti apartmanjaink ezt is lehetővé teszik.

Aki már járt erre, tudja: Korzikát nem elég egyszer látni, ide újra és újra visszatérni kell!

• 2024. június 28
    → július 07.
  • 1. nap Budapest, Livorno/ Savona

Találkozás Budapesten a kora esti órákban, a XI ker. Pázmány Péter sétány és a Magyar Tudósok krt. sarkán levő parkolónál (az ELTE új épületei mellett, a Petőfi-hídtól 5 percre az A38 hajóval szemben). Utazás Szlovénián és Olaszországon keresztül, rövid pihenőkkel.
  • 2. nap Livorno/Savona, Bastia, Ghisonaccia

Megérkezünk Olaszországba, aktuális komp menetrend függvényében Livorno vagy savona kikötőjébe. Kompunk menetrendjének függvényében megkezdjük a hajózást Korzika felé. Kb. 4-5 órás hajóút után lassanként kirajzolódnak előttünk a sziget kontúrjai, s a horizonton feltűnik Korzika.  Partra szállunk Bastiában, melynek ütött-kopott házai már a kikötéskor szemünkbe tűnnek. Innen rögtön továbbutazunk a sziget keleti oldalán, Ghisonaccia mellett található szállásunkra. A tengerparton található apartmanszállásunkon hét éjszakát töltünk, ahonnan csillagtúrákkal fedezzük fel a sziget déli részének leglátványosabb szegleteit. Miután elfoglaltuk szállásunkat, ha időnk engedi, a tengerpartra sétálunk csobbanni egyet, borozni, ismerkedni egymással és a tenger hullámaival. Szállás apartmanban, ahol hét éjszakát töltünk.
  • 3. nap Ghisonaccia, Bonifacio, Piantarella

Ismerkedésünket a szigettel nem is kezdhetnénk szebb és látványosabb helyen, mint Korzika "gyöngyszeme", Bonifacio kisvárosának és a környékbeli meseszép tengerpartok felfedezésével. Buszunkkal jó másfél óra alatt el is érjük a Korzika déli csücskében található városkát, melynek nem csak a hangulata, de a fekvése is egyedülálló. Először strandolni indulunk Korzika talán legszebb öbleihez: Piantarella déltengereket idéző, hófehér homokfövenyes, türkizkék vizű öblei ideálisak pihenésre, napozásra, a búvárok a sziklás partvonal mentén gazdag élővilágban gyönyörködhetnek, a nyughatatlan keresők pedig a környező golfpályák kevésbé jól célzó játékosainak köszönhetően izgalmas golflabda-vadászatra indulhatnak: földön, víz(b)en, levegőben... A parkolóból indulva el kell túráznunk a legszebb öblökhöz, az első meseszép öblöt jó fél órás gyaloglás után, a következő, még ennél is szebb partvonalat újabb 15-20 perc után érjük el. De megéri! A strandolás után visszatúrázunk buszozunk, majd Bonifacioba utazunk. A város meghökkentő dimenzióit a legjobban úgy tudjuk megtapasztalni, ha benevezünk egy fakultatív hajókirándulásra. A hajó a fjordban található kikötőből indulva a túlhajló, fehér mészkőpárkányra épült városka előtt/alatt halad végig, megcsodálhatjuk a sziklafal legszélére épített házakat, különböző barlangokba, a sziklák közt megbúvó öblökbe visz el minket. A kirándulás csúcspontja a Sárkány-barlang, melynek tetején egy Korzika alakjára emlékeztető hasadék látható. A hajózásról visszaérkezve közösen felsétálunk a fellegvárba, ahol rövid városnézés után mindenki szabadprogram keretében bóklászhat kedvére a sikátoros utcácskákban. Javasoljuk a híres tengerész-temető megtekintését is. Végül visszautazunk szállásunkra, Ghisonacciába. Szállás apartmanban.
    A strandtúra menetideje: kb. 2 óra oda-vissza, szintkülönbség: 10 méter fel/le, túratáv: kb. 4 km.
  • 4. nap Ghisonaccia, Corte, Tavignanu-szurdok

Ma a korzikai hegyvidék felfedezésére indulunk. Kora reggel először Corte kisvárosába buszozunk, ahonnan égbetörő hegycsúcsok között egy kihívásokkal teli, izgalmas gyalogtúrára indulunk a Tavignanu-patak mentén. Ösvényünk egyre magasabbra kapaszkodik, ám a néhol már sziklafalba vájt járatok alatt végig ott kísér a patak smaragd sziklamedencéinek csábító látványa. Kb. 1,5-2 órás gyaloglás után egy nagyon meredek, csúszós ösvényen, faágakba kapaszkodva ereszkedünk le a patakhoz, hogy igazi paradicsomi kulisszák közepette csobbanhassunk a hatalmas, zöldes vizű sziklamedencékben, s beúszhassunk egy közel 10 méteres vízesés alá! Némi pihenés és piknik, majd következik az egyik legnagyobb kaland: szurdoktúra a patakmederben! Sziklatömbökön keresztülmászva, azokról leugrálva, lecsúszva ereszkedünk le a patakmederben, ebben a vadregényes környezetben. A pataktúra után visszakapaszkodunk a már ismerős gyalogösvényre, s visszatúrázunk a városba. Cortéban közösen felsétálunk a város fölött trónoló citadella lábánál található kilátóhoz, megtekintjük Gaffori tábornok házát, melyen máig láthatjuk az 1746-os ostrom ütötte lövésnyomokat, s palaburkolatú terek, sikátoros utcák és ódon szökőkutak közt bolyongva élvezzük az időtlenség mindent körüllengő érzetét. A kora esti órákban indulunk vissza buszunkkal a szállásunkra. Szállás apartmanban.
    Szintkülönbség: 300 méter fel, 300 méter le, gyalogtúra: 4-5 óra oda-vissza, túratáv: kb. 10-12 km.
  • 5. nap Ghisonaccia, Palombaggia

A hegycsúcsok és szurdoktúrák után ma a jól megérdemelt lazulás következik: Dél-Korzika álomstrandjai közül talán a leghíresebbet, Palombaggiat keressük fel. A hegyvidéki napok után jól esik ismét a tenger habjai között kikapcsolódni. Szállásunkról indulva alig 1-1,5 órás utazással érjük el a píneafenyők övezte, türkizkék vízű, fehérhomokos tengerpartot, ahol kedvünkre fürödhetünk, avagy egy parti-túrára indulhatunk a gránittömbökkel tűzdelt partvonal mentén. Strandolás után bevásárlás Porto-vecchio mellett, majd kora este visszatérünk szállásunkra. Szállás apartmanban.
  • 6. nap Ghisonaccia, Bavella-hágó

Ma a korzikai Dolomitoknak is nevezett Bavella-hegységbe kirándulunk. Alta Rocca hegyvidéki tájain haladva először a fenyvesekkel körülvett Ospedale-tóhoz utazunk, melynek részben kiszáradt medrében sétálva rövid fotószünetet tartunk. Ezután a Piscia di Gallo-hoz, Korzika egyik legnagyobb és legszebb vízeséséhez túrázunk, mely egy sziklafal oldalából tör elő. Útközben egy különleges ingókövet fotózhatunk, majd a legbátrabbakkal a meredek, omladékos hegyoldalban ereszkedünk le a vízesés lábához, ahol megcsodálhatjuk a közel 60 méteres magasságból lezúduló vízfüggönyt. Buszunkhoz visszatérve még jó egy órás utazás vár a Bavella-hágóig, ahol meseszép Laricco-fenyő matuzsálemek között indul túránk a Bavella sziklatűi felé. Aki ezt a kihívásokkal teli túrát kihagyná, betérhet a közeli étterembe, vagy csak pihenhet, lazulhat ebben a gyönyörű természeti környezetben. A túrázókkjal sziklás, néhol meredek terepen kapaszkodunk egyre feljebb, mind jobban kitárul a táj, ahogy a tornyok lábához érünk. Itt valóban testközelből érezzük a korzikai hegyvidék nyers erejét. Felkapaszkodunk egy kilátópontra, elkészítjük a "csúcsfotóinkat", majd buszunkhoz visszatúrázva egy másik útvonalon indulunk vissza szállásunkra, útba ejtve néhány varázslatos szurdokvölgyet, ahova az elkövetkező napok egyikén majd vissza fogunk térni még.
    Szállás apartmanban. A vízesés túra szintkülönbsége: 180 méter fel/le, menetidő: 2-3 óra oda-vissza, túratáv: kb. 5 km. / Bavella-túra szintkülönbség: 350 méter fel/le, menetidő: kb. 3 óra oda-vissza, túratáv: kb. 5 km.
  • 7. nap Ghisonaccia, Solenzara, Canyon de la Vacca

Ma a szállásunk menti tengerparton pihenhetünk, de aki több változatosságra és egy izgalmas túrára vágyik, azoknak ismételten szurdoktúra és sziklamedencék következnek! A Bavella-hágó keleti oldala számtalan szurdokot rejt, közülük az egyik legszebb a La Vacca szurdok, ahol egymásba fűződő vízesések és sziklamedencék váltják egymást a megkapó sziklafalak tövében. Ehhez a túrához nélkülözhetetlen a stabil lábbeli, mert nehéz, sziklás terepen közelítjük meg a paradicsomi környezetben megbúvó sziklamedencéket, vízeséseket. Túránk erdőben vezet, az első szakasz után az ösvény lassan ereszkedni kezd, majd egy elvarázsolt erdőben egyre meredekebben lejt, míg a patakhoz vezető utolsó 100 métert kövekbe, gyökerekbe kapaszkodva tesszük meg. A fák közül kilépve elérjük a patakot és az első medencéket. Kitartásunkat hihetetlen szépségű medencék, természetes csúszdák, kisebb-nagyobb vízesések hálálják meg. Itt valóban a Paradicsomban érezhetjük magunkat... A nap végén kellemesen elfáradva térünk vissza Ghisonacciába, tengerparti apartmanjainkba. Szintkülönbség: 300 méter fel, 300 méter le, gyalogtúra: kb. 3 óra oda-vissza, túratáv: kb. 4 km.
  • 8. nap Ghisonaccia, Roccapina: Oroszlán-szikla, Bonifacio

A tegnapi szurdoktúrák után ma ismét egy meseszép tengerpartra látogatunk. Reggel elbuszozunk Roccapina irányába, a parkolótól göröngyös földúton ereszkedünk le Korzika egyik legcsodálatosabb tengerparti szakaszához. A strandon aztán indulhat a fürdés, sznorkelezés, heverészés, homokvár-építés. S hogy kihívásban is legyen részünk, aki érez magában elég bátorságot és ügyességet, azokkal feltúrázunk a part fölött emelkedő Oroszlán-szikla mellett található genovai őrtoronyhoz. Eleinte egyszerű ösvényen kapaszkodunk fölfelé a kőbabákkal jelzett ösvényen, majd az ösvény egyre meredekebb lesz, de megéri: a látvány lenyűgöző, északra a sziklatengerből szobrokként kiemelkedő gránitalakzatokra látunk, előttünk a tenger hullámzik, a távolban felsejlenek Szardínia partjai. Pihenés után ugyanazon az úton ereszkedünk vissza a partra. Miután kistrandoltuk magunkat, felsétálunk a buszhoz, hogy utolsó korzikai esténken újra útba ejtsük Bonifacio városkáját, s egy remek vacsora mellett e pompás helyen búcsúzzunk a szigettől. Bonifacio by night. A késő esti órákban utazunk vissza szállásunkra. Szállás apartmanban.
    Roccapina túra a partra: 5,2 km, szint: 150 m, Oroszlán-szikla túra: 3 km, szint: 200 m.
  • 9. nap Ghisonaccia, Bastia

Reggel átadjuk az apartmanokat, buszunkra szállunk és Bastiába utazunk. Amennyiben a komp indulásáig lesz még időnk, rövid városlátogatásra indulhatunk. Bastia a sziget egyik közigazgatási központja, autentikus mediterrán kikötőváros, amely a kikötő felé magasodó genovai bástyáról kapta a nevét. A franciás Szt Miklós téren magasodik az egyik legmonumentálisabb Napóleon szobor, elegáns kávéházakkal és a Tirrén tengerrel övezve. A Keresztelő Szent János templom hatalmas tömbje magasodik az ősi kikötő fölé, szembe vele a Citadella. Az óvárosban bóklászva kicsit el lehet veszni a sikátorokban, megvásárolni hazaútra a szuveníreket. A komp menetrendjének függvényében, várhatóan a délutáni vagy az esti órákban kompra szállunk és áthajózunk Olaszországba, majd ott buszra szállva folytatjuk hazautazásunkat.
  • 10. nap Livorno/Savona, Budapest

Utazás Olaszországon, Szlovénián keresztül. Érkezés Budapestre a komp aktuális menetrendjének függvényében várhatóan a délutáni / esti órákban.
Az oldalon látható képeket Pál Máté és Szabó Szilveszter készítette.