Korzika (apartman, Ghisonaccia)

Legnépszerűbb utunk a szépség szigetén - apartmanszállással.

Az utóbbi évek során egyik sikerprogramunk megkérdőjelezhetetlenül Korzika sátras bejárása volt. Változatos élményeket kínáló utunk idén is indul, de a sátras szállás mellett - a sok ezirányú jelzésnek is eleget téve - az elmúlt években már apartmanos verzióban is meghirdettük korzikai utunkat, s portói szállásunkról kiindulva a sziget északnyugati szegleteit fedeztük fel alaposabban. Új apartmanos programunk most Korzika déli, délkeleti részeit mutatja be alaposabban, így azok számára is csupa-csupa újdonságot tartogat, akik az előző években a portói apartmanos programon már részt vettek.

Túránk egyik csúcspontja kétségtelenül Bonifacio ékszerdoboz városkája, ahova két alkalommal is ellátogatunk, felfedezzük a környék déltengereket idéző türkizkék vízű, fehér homokos álomstrandjait, nem maradhat el a hegyitúrázás sem, ezúttal a Bavella-hegység csipkézett sziklacsúcsai közt, kedvünkre bóklászhatunk Corte és Calvi ódon sikátoraiban, az éttermekben helyi specialitásokat kóstolva, jófajta gesztenyesört kortyolhatunk a nyári melegben egy-egy kalandokban gazdag nap végén, s a kihagyhatatlan szurdoktúrák is igazi izgalmakat garantálnak. A programok persze nem kötelezőek, ha csak pihenni szeretnél, élvezni a tenger közelségét, tengerparti apartmanjaink ezt is lehetővé teszik.

Aki már járt erre, tudja: Korzikát nem elég egyszer látni, ide újra és újra visszatérni kell!
Telítettség
Jelentkezési határidő
2017. június 22. -
2017. július 01.
A jelentkezés lezárult

Budapest, Livorno

Találkozás Budapesten 14:30 órakor, a XI ker. Pázmány Péter sétány és a Magyar Tudósok krt. sarkán levő parkolónál (az ELTE új épületei mellett, a Petőfi-hídtól 5 percre az A38 hajóval szemben). Indulás 15:00-kor. Utazás Szlovénián és Olaszországon keresztül, rövid pihenőkkel.

Livorno, Bastia, Ghisonaccia

Kora reggel érkezünk meg Livorno kikötőjébe. Kompunk 8:00 órakor indul, és kb. 4 órás hajóút után lassanként kirajzolódnak előttünk a sziget kontúrjai, s a horizonton feltűnik Korzika.  A déli órákban szállunk partra Bastiában, melynek ütött-kopott házai már a kikötéskor szemünkbe tűnnek. Innen rögtön továbbutazunk a sziget keleti oldalán, Ghisonaccia mellett található szállásunkra. A tengerparton található apartmanszállásunkon 7 éjszakát töltünk, ahonnan csillagtúrákkal fedezzük fel a sziget déli részének leglátványosabb szegleteit. De a mai nap hátralevő része már a lazulásé, így miután elfoglaltuk szállásunkat, a tengerpartra sétálunk csobbanni egyet, borozni, ismerkedni egymással és a tenger hullámaival...
Szállás apartmanban, ahol 7 éjszakát töltünk.

Ghisonaccia, Bonifacio, Piantarella

Ismerkedésünket a szigettel nem is kezdhetnénk szebb és látványosabb helyen, mint Korzika "gyöngyszeme", Bonifacio kisvárosának felfedezésével. Buszunkkal jó egy óra alatt el is érjük a Korzika déli csücskében található városkát, melynek nem csak a hangulata, de a fekvése is egyedülálló. Ezt a legjobban úgy tudjuk megtapasztalni, ha benevezünk egy fakultatív hajókirándulásra. A hajó a fjordban található kikötőből indulva a túlhajló, fehér mészkőpárkányra épült városka előtt/alatt halad végig, megcsodálhatjuk a sziklafal legszélére épített házakat, különböző barlangokba, a sziklák közt megbúvó öblökbe visz el minket. A kirándulás csúcspontja a Sárkány-barlang, melynek tetején egy Korzika alakjára emlékeztető hasadék látható. A hajózásról visszaérkezve közösen felsétálunk a fellegvárba, ahol rövid városnézés után mindenki szabadprogram keretében bóklászhat kedvére a sikátoros utcácskákban. Javasoljuk a híres tengerész-temető megtekintését, valamint egy helyi specialitásokból álló ebédet az óváros, avagy a kikötő valamelyik éttermében. Ezután strandolni indulunk Korzika talán legszebb öbleihez: Piantarella déltengereket idéző, hófehér homokfövenyes, türkizkék vizű öblei ideálisak pihenésre, napozásra, a búvárok a sziklás partvonal mentén gazdag élővilágban gyönyörködhetnek, a nyughatatlan keresők pedig a környező golfpályák kevésbé jól célzó játékosainak köszönhetően izgalmas golflabda-vadászatra indulhatnak: földön, víz(b)en, levegőben... A parkolóból indulva el kell túráznunk a legszebb öblökhöz, az első meseszép öblöt jó fél órás gyaloglás után, a következő, még ennél is szebb partvonalat újabb 15-20 perc után érjük el. De megéri! A strandolás után visszatúrázunk buszozunk, majd visszautazunk szállásunkra, Ghisonacciába. Szállás apartmanban.
A strandtúra menetideje: kb. 2 óra oda-vissza, szintkülönbség: 10 méter fel/le, túratáv: kb. 4 km.

Ghisonaccia, Corte, Tavignanu-szurdok

Ma a korzikai hegyvidék felfedezésére indulunk. Kora reggel először Corte kisvárosába buszozunk, ahonnan égbetörő hegycsúcsok között egy izgalmas gyalogtúrára indulunk a Tavignanu-patak mentén. Ösvényünk egyre magasabbra kapaszkodik, ám a néhol már sziklafalba vájt járatok alatt végig ott kísér a patak smaragd sziklamedencéinek csábító látványa. Kb. 1-1,5 órás gyaloglás után egy meredek ösvényen leereszkedünk a patakhoz, hogy igazi paradicsomi kulisszák közepette csobbanhassunk a hatalmas, zöldes vizű sziklamedencékben, s beúszhassunk egy közel 10 méteres vízesés alá! Némi pihenés és piknik, majd következik az egyik legnagyobb kaland: szurdoktúra a patakmederben! Sziklatömbökön keresztülmászva, azokról leugrálva, lecsúszva ereszkedünk le a patakmederben, ebben a vadregényes környezetben. A pataktúra után visszakapaszkodunk a már ismerős gyalogösvényre, s visszatúrázunk a városba. Cortéban közösen felsétálunk a város fölött trónoló citadella lábánál található kilátóhoz, megtekintjük Gaffori tábornok házát, melyen máig láthatjuk az 1746-os ostrom ütötte lövésnyomokat, s palaburkolatú terek, sikátoros utcák és ódon szökőkutak közt bolyongva élvezzük az időtlenség mindent körüllengő érzetét. A kora esti órákban indulunk vissza buszunkkal a szállásunkra. Szállás apartmanban.
Szintkülönbség: 300 méter fel, 300 méter le, gyalogtúra: 3 óra oda-vissza, túratáv: kb. 8 km.

Ghisonaccia, Bavella-hágó

Ma a korzikai Dolomitoknak is nevezett Bavella-hegységbe kirándulunk. Alta Rocca hegyvidéki tájain haladva először a fenyvesekkel körülvett Ospedale-tóhoz utazunk, melynek részben kiszáradt medrében sétálva rövid fotószünetet tartunk. Ezután a Piscia di Gallo-hoz, Korzika egyik legnagyobb és legszebb vízeséséhez túrázunk, mely egy sziklafal oldalából tör elő. Útközben egy különleges ingókövet fotózhatunk, majd a legbátrabbakkal a meredek, omladékos hegyoldalban ereszkedünk le a vízesés lábához, ahol frissítő zuhany vár reánk közel 60 méteres magasságból. Buszunkhoz visszatérve még jó egy órás utazás vár a Bavella-hágóig, ahol meseszép Laricco-fenyő matuzsálemek között indul túránk a Bavella sziklatűi felé. Sziklás terepen kapaszkodunk egyre feljebb, mind jobban kitárul a táj, ahol a tornyok lábához érünk. Itt testközelből érezzük a korzikai hegyvidék nyers erejét. Buszunkhoz visszatúrázva egy másik útvonalon indulunk vissza szállásunkra, útbe ejtve nénány varázslatos szurdokvölgyet, ahova az elkövetkező napok egyikén majd vissza fogunk térni még...
Szállás apartmanban. A vízesés túra szintkülönbség: 120 méter le, 120 méter fel, menetidő: 2 óra oda-vissza, túratáv: kb. 6 km. / Bavella-túra szintkülönbség: 400 méter fel, 400 méter le, menetidő: 3-4 óra oda-vissza, túratáv: kb. 10 km.

Ghisonaccia, Palombaggia

A hegycsúcsok és szurdoktúrák után ma a jól megérdemelt lazulás következik: Dél-Korzika álomstrandjai közül talán a leghíresebbet, Palombaggiat keressük fel. A hegyvidéki napok után jól esik ismét a tenger habjai között kikapcsolódni. Szállásunkról indulva alig 1-1,5 órás utazással érjük el a píneafenyők övezte, türkizkék vízű, fehérhomokos tengerpartot, ahol kedvünkre fürödhetünk, avagy egy parti-túrára indulhatunk a gránittömbökkel tűzdelt partvonal mentén. Strandolás után bevásárlás Porto-vecchio mellett, majd kora este visszatérünk szállásunkra. Szállás apartmanban.

Ghisonaccia, Solenzara, Purcaraccia

Ma a szállásunk menti tengerparton pihenhetünk, de aki több változatosságra és egy izgalmas túrára vágyik, azoknak ismételten szurdoktúra és sziklamedencék következnek! A Bavella-hágó keleti oldala számtalan szurdokot rejt, közülük az egyik legszebb a Purcaraccia-szurdoka, ahol egymásba fűződő vízesések és sziklamedencék váltják egymást a megkapó sziklafalak tövében. Ehhez a túrához nélkülözhetetlen a stabil lábbeli, mert nehéz, sziklás terepen közelítjük meg a paradicsomi környezetben megbúvó sziklamedencéket, vízeséseket. Túránk első szakasza még erdőben vezet, ám kisvártatva elérjük a patakot és az első medencéket. Itt még le kell küzdeni vágyódásunkat a hűsítő habok után, egy kitett, meredek ösvényen kapaszkodunk fel, de kitartásunkat később hihetetlen szépségű medencék, természetes csúszdák, kisebb-nagyobb vízesések hálálják meg. Itt valóban a Paradicsomban érezhetjük magunkat... A nap végén kellemesen elfáradva térünk vissza Ghisonacciába, tengerparti apartmanjainkba.
Szintkülönbség: 200 méter fel, 200 méter le, gyalogtúra: kb. 3 óra oda-vissza, túratáv: kb. 4 km.

Ghisonaccia, Roccapina: Oroszlán-szikla, Bonifacio

A tegnapi szurdoktúrák után ma ismét egy meseszép tengerpartra látogatunk. Reggel elbuszozunk Roccapina irányába, a parkolótól göröngyös földúton ereszkedünk le Korzika egyik legcsodálatosabb tengerparti szakaszához. A strandon aztán indulhat a fürdés, sznorkelezés, heverészés, homokvár-építés. S hogy kihívásban is legyen részünk, aki érez magában elég bátorságot és ügyességet, azokkal feltúrázunk a part fölött emelkedő Oroszlán-szikla mellett található genovai őrtoronyhoz. Eleinte egyszerű ösvényen kapaszkodunk fölfelé a kőbabákkal jelzett ösvényen, majd az ösvény egyre meredekebb lesz, de megéri: a látvány lenyűgöző, északra a sziklatengerből szobrokként kiemelkedő gránitalakzatokra látunk, előttünk a tenger hullámzik, a távolban felsejlenek Szardínia partjai. Pihenés után ugyanazon az úton ereszkedünk vissza a partra. Miután kistrandoltuk magunkat, felsétálunk a buszhoz, hogy utolsó korzikai esténken újra útba ejtsük Bonifacio városkáját, s egy remek vacsora mellett e pompás helyen búcsúzzunk a szigettől. Bonifacio by night. A késő esti órákban utazunk vissza szállásunkra. Szállás apartmanban.
Roccapina túra a partra: 5,2 km, szint: 150 m, Oroszlán-szikla túra: 3 km, szint: 200 m.

Ghisonaccia, Calvi, L'Ile-Rousse

Reggel kényelmesen kelünk, majd miután átadtuk az apartmanokat buszunkra szállunk és Calviba, Kolumbusz városába utazunk, mely egy gyönyörű, félkör alakú öböl végén, egy hatalmas gránittömbre települt. Közösen sétálunk fel a citadella falai közt található óvárosba, megtekintjük Kolumbusz állítólagos szülőházát és az Idegenlégiós kaszárnyát, egy kilátópontról szemügyre vesszük Korzika legmagasabb, gyakran még nyáron is hósipkás csúcsait, majd leereszkedünk az erőd lábánál fekvő sziklatömbökhöz, ahol nagyszerű lehetőség kínálkozik a búvárkodásra. Egy egyszerű búvárszemüveg és pipa elegendő a felejthetetlen élményhez: alattunk a vízben felmérhetetlen mélységek, valamint hihetetlen kékség és kisebb-nagyobb halrajok körös-körül. Strandolás után szabadprogram keretében Calvi sikátoros kis utcácskáiban bolyonghatunk, majd a kikötői sétányon beülhetünk egy korai vacsorára valamelyik számunkra szimpatikus vendéglőbe. Calviból a kora esti órákban átbuszozunka szomszédos Ile Rousse kisvárosába, ahol az esti órákban kompra szállunk és megkezdjük hazautazásunkat. Az éjszakát a kompon töltjük, kényelmesen elnyújtózva hálózsákjainkban.

Savona, Budapest

A reggeli órákban partra szállunk Savonában és hazautazunk Olaszországon, Szlovénián keresztül. Érkezés Budapestre a késő esti órákban.

Az oldalon látható képeket Pál Máté és Szabó Szilveszter készítette.