Malajzia, Szingapúr

A Maláj-félsziget leghíresebb nemzeti parkja, csodálatos felföldje, türkizkék tengerpartjai és két világhírű metropolisza egy útban

Bejárjuk Malajzia szárazföldi részét, ahol mesebeli trópusi tengerpartok, régi gyarmati városok, igazi őserdők, felülmúlhatatlan gasztronómia és valódi kozmopolita népesség vár ránk. Kuala Lumpur egy modern és egy igazi tradicionális város elegye. Hatalmas felhőkarcolók, ősi templomok, nyüzsgő éjszakai piacok, wifi és buddhista imák, városi őserdő - mindez egy helyen, csakúgy mint Szingapúr városállamában, mely holland, portugál, angol, maláj, kínai, indiai kultúrákat vegyítve árasztja egyedi hangulatát. Vár rád a Maláj-félsziget legrégebbi nemzeti parkja, a malájok egyik büszkesége, a Taman Negara Nemzeti Park égig érő fákkal, trópusi folyókkal és csodálatos esőerdőkkel, valamint a teaföldek egyik legszebb látványa a Cameron Highlands-en. A Perhentian-szigetekre pedig egyszer mindenkinek el kell jutnia, ilyen a trópusi paradicsom, páratlan naplementék, homokos partok és igazi vidéki maláj hangulat. Ja, és azt se feledjük: a maláj konyha világhírű! Ha szeretnél elmenekülni egy kicsit a tavaszi ébredezésből, ne habozz, irány Malajzia és Szingapúr!

Kiemelt látnivalók és élmények az utazás során:
- Kuala Lumpur vibráló nagyvárosa,
- a világhírű Petronas Ikertornyok, minden napszakban,

- a világ legidősebb esőerdejét rejtő Taman Negara Nemzeti Park,
- Malajzia csodálatos felföldje és teatermelő vidéke, a Cameron Highlands,

- a Dél-kínai tenger kristálytiszta vízű, fehér homokos strandjai a Perhentian-szigeteken,
- víz alatti élővilág és tengeri teknősök,
- Kuala Terangganu híres építménye, a Kristály Mecset,
- Szingapúr high-tech városállama.

• 2024. április 20
    → május 02.
  • 1. nap Kuala Lumpur

Érkezés Malajzia fővárosába, a tradicionális, de mégis modern Kuala Lumpurba. Szállásunkat elfoglalva - ha időnk engedi – még sétálunk egyet a környéken, próbálva akklimatizálódni a trópusi klímához és a helyi mentalitáshoz. A híres Petronas ikertornyokat muszáj sötétedés után, kivilágítva megnézni. (Ha most nem fér bele az időnkbe, akkor az utolsó napon kerítünk rá sort.) Mindenképpen vacsorázunk egyet a híres maláj konyha remekeiből szemezgetve, sétálhatunk egyet a Jalan Petaling éjszakai piacán. Szállás: hotel.
  • 2. nap Kuala Lumpur

Ébredés után nyakunkba vesszük a várost. A belváros kompakt, így gyalogszerrel majdnem minden látnivaló megközelíthető. A város központja a Merdeka tér, ahol az ország függetlenségét kiáltották ki, hatalmas zöld gyep, amely az angol időkben sportpályaként funkcionált. A Sultan Abdul Samad épület eredetileg közigazgatási épületnek készült, de túl jól sikerült a design, így olyan mint egy mesekastély kupoláival, fehér cirádás falaival. A gyarmati építészet remeke még a Royal Selangor Club, a St. Mary's Church, illetve a közeli Főpályaudvar épülete. Kuala Lumpur nagyon színes és változatos hagyományokkal rendelkezik, az itt élő kínaiak, malájok, hinduk, keresztények sajátos egyveleggé alakították a várost. A színes-cirádás Sri Mahamariamman a hinduk szent temploma, a muszlimok a Jamek mecsetet gondozzák, a Sze Ya templomot a kínaiak emelték. Ebédre érdemes a Kínai negyedben időt szakítani. A legjobb ételeket a kifőzdékben a járdán kapjuk, a hagyományos éttermek a futottak még kategóriába tartoznak legtöbbször. A Bukit Nanas park érdekessége, hogy a város központjában található és hamisítatlan őserdőben találjuk magunkat. Óriási fák, buja aljnövényzet, a fákon függőhidak és bizony találkozhatunk itt kígyókkal és pókokkal is, mint egy igazi dzsungelben. Innen nagyon szépen látszik a horizontot uraló Petronas óriási sziámi ikertornya, amely 452 m magas, ezt megnézzük közelebbről is, mivel a torony tetejéről kiválóan látszik egész Kuala Lumpur. A torony tövében van a Kuala Lumpur City Center, a város egyik parkja. A parkban több tó és medence található, az egyikben még fürdőzni is szabad, persze figyelembe kell venni a helyi lakosok érzékenységét, szóval mellőzük a monokinit és a bikinit. Szállás: hotel, ellátás: reggeli.
  • 3. nap Kuala Lumpur, Taman Negara Nemzeti Park

Kora reggel elhagyjuk a fővárost és a Klang-völgyet, hogy egy jó 4 órás utazást követően dél körül már elfoglaljuk szállásunkat a világhírű Taman Negara Nemzeti Park központjában, Kuala Tahan városkájában. Két napot töltünk Malajzia legrégebbi, és a Maláj-félsziget legnagyobb nemzeti parkjában, amely többek között arról is híres, hogy az itteni esőerdő egyes számítások szerint 130 millió évnél is idősebb lehet. Az 1939-ben alapított Taman Negara jelentése bahasa nyelven "nemzeti park", nevét Malajzia függetlenedése után 1967-ben kapta, utalva arra, hogy a terület az egész ország számára igazán fontos természeti értékeket rejt. A Maláj-félsziget erdőírtásai során a Taman Negara maradt az egyetlen, nagyobb területű egybefüggő erdőség Malajziában, ha nem számítjuk Borneó egyre fogyatkozó esőerdejeit. Szerencsére a szigorú védelem miatt megannyi kincs vár ránk, így egy rövid pakolás és ebéd után elindulunk a parkba, hogy a délutánt a környék felfedezésével töltsük, ahol megismerkedünk többek között a nemzeti park híres, 530 méter hosszú, és átlagban 40 méter magasan található lombkoronasétányával is. Canopy túra: 2,4 km összesen. Szállás: lodge-ban. Ellátás: reggeli.
  • 4. nap Taman Negara Nemzeti Park

Egész napunkat a nemzeti parkban töltjük, reggeli után pedig rögtön el is indulunk első nagyobb túránkra. Célunk a 334 méteres Bukit Teresek, ahová egy kiépített ösvényen juthatunk el alig 1 óra alatt, közben pedig megismerhetjük az esőerdő növényeit, élővilágának sokszínűségét. A pazar kilátás után visszatérünk a főhadiszállásunkra, ebédelünk és pihenünk egyet, majd délután egy vizes programra indulunk. Egy rövid hajókirándulás keretében a bővízű Tembeling folyón siklunk majd a dzsungelben, ahol egészen egy helyi törzs, az Orang Asli egyik falujáig utazunk, ahol mélyebben is megismerkedhetünk az erdőben lakók életével. Visszatérvén Kuala Tahanba a délután maradék részét pihenéssel töltjük, este pedig egy hangulatos folyó parti vacsorával zárjuk Taman Negara-i élményeinket. Szállás: lodge-ban, ellátás: reggeli.
  • 5. nap Taman Negara, Tanah Rata, Cameron-felföld

Reggel újabb hosszabb utazásra indulunk, és ezúttal már éghajlatot is váltunk. A Cameron-felföld a Maláj-félsziget szívében fekszik, szállásunk pedig 1500 méter magasságban található, így érthető, miért kellemesebb a klíma, mint a alacsonyabban fekvő régiókban. Tanah Rata érdekes színfolt Malajziában, a növényzet trópusi, de hidegek az éjszakák, a lakosság főleg maláj és indiai, de az épületek olyanok, mint Skóciában, a helyi teához angol süteményeket kínálnak, de ebédre már indiai dukál banánlevélről, kézzel fogyasztva. Érkezés és a szállásunk elfoglalása után egy rövid sétára indulunk a városkában orientációs céllal. Szállás: hotelben.
  • 6. nap Cameron-felföld

Ma egy fél napos kirándulás keretében bejárjuk a környéket. Megnézzük a híres teaültetvények egyikét, bemutatják nekünk, hogyan jut el a tea a bokorról a csészéig, majd kóstolhatunk is a híres élvezeti cikkből. Meglátogatunk egy buddhista templomot, amely részletgazdagon és igényesen került kialakításra, sétálhatunk egyet a helyi piacon, érdekesnél érdekesebb termékekre rácsodálkozva. A környék nagyrészt a mezőgazdaságból él, a tea mellett a másik sikertermék az eper. Szedhetünk magunknak epret, ihatunk eperlevet, megnézhetjük, hogyan készítik a helyi méhek a mézet, és sétálhatunk egy bemutatókertben. Eljutunk egy botanikus kertbe, valamint egy orchidea farmra is. Itt sétálhatunk pillangók között, simogathatunk kígyót, vagy rácsodálkozhatunk az érdekes formájú rovarokra. Természetesen mindenhol van lehetőség teát, epret, mézet vásárolni a képeslapok és hűtőmágnesek mellett. Este vár ránk a teázó, vagy beülhetünk egy jó kis étterembe. Szállás: hotelben, ellátás: reggeli.
  • 7. nap Cameron-felföld, Kuala Besut, Perhentian-szigetek

Korán reggel útrakelünk, hiszen még messze vagyunk Dél-kínai-tenger partjától, ahová egy jó 5 órás utazás után, a kora délutáni órákban fogunk megérkezni. Egyenesen Kuala Besut kikötőjébe hajtunk, ahol felszállunk az óránként induló hajó egyikére, és alig 40 perc alatt már a Perhentian-szigetek nagyobbik tagján találjuk magunkat. A következő 2 és fél nap a pihenésről, a fehér homokos strandokról, túrákról és a víz alatti élővilág felfedezéséről fog majd szólni. A megérkezésünket este egy tengerparti étteremben ünnepeljük meg. Szállás: hotelben.
  • 8. nap Perhentian-szigetek

A délelőttöt a környék szebbnél szebb strandjainak a felfedezésével töltjük, majd bejárjuk Pulau Perhentian Besar szigetét és ebédünk egyet egy hangulatos étteremben. Délután aztán egy 2-3 órás sznorkelltúrára indulunk, ahol először ismerkedhetünk meg a szigeteket körülvevő korallmezőkkel, és a tengeri élővilág csodálatos teremtményeivel. Egy kis szerencsével, akár már az első napon találkozhatunk tengeri teknősökkel, akik szeretettel tanyáznak a part menti sekély vízekben táplálék után kutatva. A naplementét természetesen ismét egy homokos tengerpartról tekintjük meg. Szállás: hotelben, ellátás: reggeli.
  • 9. nap Perhentian-szigetek

Második teljes napunkat kezdjük meg a Perhentian-szigeteken, ám ezúttal a nagy szigetről (Besar) áthajózunk a kisebb szigetre (Kecil), hogy azt is alaposan bejárjuk. Mielőtt áthajózunk, délelőtt még újabb sznorkelltúrára indulunk, természetesen ezúttal újabb helyeket és víz alatti csodálat fedezünk fel. Ebéd után, a nagy hőség elmúltával aztán már Perhentian Kecil szigetén leszünk, ahol egy jó 3-4 órás túra vár ránk. A kikötés után először feltúrázunk a Windmill Point-hoz, ahol egy szélerőmű mellett kitűnő kilátópontot találunk. Innen útba ejtjük az Adam and Eve's strandot, végül a D'Lagoon partszakaszán vesz majd fel minket hajónk, hogy visszatérjünk Besar szigetére szállásunkra. Szállás: hotelben, ellátás: reggeli.
  • 10. nap Perhentian-szigetek, Kuala Besut, Kuala Terengganu

A délelőttöt fakultív programokkal töltjük (sznorkellezés, búvárkodás, egyéb vízisportok), majd kora délután ismét hajóra szállunk, hogy visszatérjünk Kuala Besut kikötőjébe. Innen aztán másfél óra alatt érünk el Terangganu nagyvárosába. A délután maradék részében megismerkedünk a Maláj-félsziget északkeleti részének egyik leggyorsabb fejlődő városával, ahol ha időnk engedi sétálhatunk a folyóparton, vagy egy fotó erejéig megtekinthetjük a vízre épült Kristály Mecsetet, ahol egy időben akár 1500 hívő is tartózkodhat. Belvárosi szállásunkra csak vacsoránk után térünk majd vissza. Szállás: szállodában, ellátás: reggeli.
  • 11. nap Kuala Terengganu, Szingapúr

A reggeli gépek egyikével elhagyjuk Terangganut, majd egy rövid átszállást követően délután majd Szingapúr városállamában landolunk. 5 millió ember megannyi etnikumból, mérhetetlen gazdagság, hatalmas fákkal és parkokkal ölelt utak és közterek, égig érő felhőkarcolók, luxusautók, plázaáradat, érintetlen dzsungel a város közepén... és mindez egy Budapestnél éppen, hogy nagyobb területű szigeten. Ebből az elképesztő, ám mégis egységes kavalkádból aztán a világ egyik leggazdagabb és legversenyképesebb országa lett, melyek felfedezése mindenképp egyedülálló élményt jelent. Miután átrepültünk Szingapúrba elfoglaljuk szállásunkat, majd ha még lesz erőnk egy rövid kiruccanást is tehetünk az éjszakába, bóklászhatunk a kínai városrészben, vagy a Marina Bay elképesztő fényjátékai között. Szállás: hostelben.
  • 12. nap Szingapúr

Mai teljes napunkat szabadprogram keretében Szingapúr városának további felfedezésére szánjuk. Ki-ki saját vérmérsékletének illetve érdeklődési körének megfelelőlen válogathat a városállam ezernyi látnivalója közül; a lüktető kínai negyed megannyi templomával, Little India autentikus hangulata, az Orchard Road plázaáradata, a Marina Bay lenyűgöző felhőkarcolói, a MacRitchie Reservoir kristálytiszta víztározója, a Botanikus Kert orchidea kertje, a világ egyik leghíresebb (és legjobb..) állatkertje, az Ázsiai Civilizációk Múzeumának kitűnő gyűjteménye, Sentosa szigete, és még sorolhatnánk.. ám búcsúesténkre még mindenképp érdemes erőnket tartogatni :) Szállás: hostelben.
  • 13. nap Szingapúr

A mai napra szervezett programunk nincs, repülőnk indulásának függvényében irány a szingapúri reptér, majd megkezdjük hazautunkat.