Marokkó (dél)

Kalandozás Dél-Marokkó varázslatos tájain: az Antiatlasztól az Atlanti-óceánig

Ha már bejártad velünk Észak-Marokkó messze földön híres királyvárosait és természeti szépségeit, és szeretnéd megtapasztalni a déli országrész kevésbe ismert, de legalább ennyire különleges vidékét, akkor ez a Te utad. Marrakesh főterének, a  Djemaa El- Fna-nak egyedi hangulatú éjszakai életét, nyüzsgését jó lesz újra átélni, ahogy újra és újra élmény alkudozni a leghíresebb marokkói bazárban, vagy megmászni Ait Benhaddou világhíres kasbáját is. De ezután tényleg amolyan "világvége" hangulatú tájakra utazunk a Draa-völgyén át Zagora városáig, egy éjszakára kimegyünk aludni, no meg napnyugtát és napkeltét nézni M'Hamid híres homokdűnéihez, átsuhanunk az Anti-Atlasz elhagyott vidékén, hogy végezetül Essaouira rendkívül hangulatos óceánparti kisvárosában bolyonghassunk, vagy végigsétáljunk, vagy tevegeljunk egyet a hosszú óceánparton. Tarts velünk, és fedezd fel Marokkó ismeretlen arcát!

Kiemelet látnivalók az út során:
- Marrakesh nyüzsgő városa és Medinája ( UNESCO VILÁGÖRÖKSÉG)
- Ait Ben Haddou Erődvárosa (UNESCO VILÁGÖRÖKSÉG)
- Chigaga sivatag homokdűnéi
- Essaouira hangulatos Medinája és Portugál Erődje (UNESCO VILÁGÖRÖKSÉG)
Indulás-érkezés*
A jelentkezés lezárult
2017. augusztus 13.

Marrakesh

Érkezés Marrakeshbe. A repülőtérről transzfer Marrakesh központjába. itt elfoglaljuk szállásunkat egy belvárosi szállodában, ahol két éjszakát töltünk. Szállás: szállodában, ellátás: reggeli.

Ma Marrakesh városával ismerkedünk. A több tízezer datolyapálmával körülvett oázis okkersárga, vert agyag városfalai között egész évben pezseg az élet. Így mi is a medina szívében fekvő Djemaa El- Fna misztikus terére igyekszünk, ahol napközben különféle árusok, mutatványosok, mesemondók és kígyóbűvölők tarka forgataga ejt bámulatba. Megtekintjük a Marrakesh szimbólumának számító 12. századi Koutoubia-mecset minaretjét, a Bab Agnaou pompás díszkapuját, Szadida dinasztia mór díszítésű síremlékét és a Bahia-palotát. Délután szabadprogram keretében felkereshetjük Marrakesh egy apró, de nagyon híres kertjét a Majorelle-kertet, vagy a bazár-negyed apró utcácskáiban alkudozhatunk szőttesekre, táskákra, berber és tuareg ékszerekre. Este az alaposan átalakult téren lacikonyhák és kifőzdék ínycsiklandozó illatai csábítanak, örömtüzek és dobzene vár, s szinte megelevenedik előttünk az 1001 éjszaka varázslatos világa. A nap zárásaként pedig egy hangulatos hammamba, azaz arab fürdőbe látogathatunk. Szállás: szállodában, ellátás: reggeli.

Marrakesh, Tizi n`-Tichka-hágó, Ait Benhaddou

Búcsút veszünk Marrakesh egyedülálló hangulatot árasztó városától, és a Magas-Atlasz főgerincén átkelve utazunk Ait Benhaddou irányába. Fantasztikus hegyvidéki tájon, hihetetlen hajtűkanyarokkal tűzdelt szerpentinutakon jutunk fel a Tizi n'-Tichka-hágóra, ahol fotószünetet tartunk és a berber árusoktól gyönyörű kristályokat és őskövületeket vásárolhatunk. Aztán a Magas-Atlaszból leérve rögtön ízelítőt kapunk a sivatagból is. Kietlen, holdbéli tájra érkezünk, ahol a mélyvörös sziklafalak között újra és újra fotószünetet tarthatunk. A délutáni órákban érkezünk Marokkó egyik legszebb, de mindenképpen leghíresebb erődjéhez, a remekbeszabott Ait Benhaddou kasbához. A többször is felújított erődváros olyan híres filmek színhelyéül szolgált, mint az Arábiai Lawrence, a Názáreti Jézus, Gladiátor,és a Mennyei királyság filmhez is. Mára az Unesco Világörökség részévé nyilvánították A nyaranta kiszáradt Ounila folyó medrén átkelve jutunk be a városka néhol már omladozó vályogházai közé. A legszebb panorámát a szomszédos emelkedő tetejére érve élvezhetjük, ahonnan nem csak a város épületeit, de a folyómenti pálmaligeteket és a Hammada, a kősivatag zord, kietlen pusztaságát is remekül beláthatjuk. Végül elfoglaljuk szállásunkat egy közeli fogadó tetőteraszán, ahol egy finom vacsorával tehetjük fel a koronát a mai nap élményeire. Szállás: tetőterasz

Ait Benhaddou, Agdz, M'Hamid

Egy marokkói utazás kihagyhatatlan eleme a homokdűnék egyedülálló világa, így ma mi is a sivatag fele vesszük az irányt. Az Anti-Atlasz vonulatait keresztezve a híres és látványos Dráá-völgyben haladunk Agzd érintésével a sivatag kapuja, Zagora, majd onnan még tovább az igazi homokdűnékkel tarkított vidék, M'Hamid, az algír határ menti oázisfalu irányába. A Dráá mentén többször is megállunk egy-egy fotószünetre, élvezzük a nyári meleget, a több tízezer datolyapálmától zöldellő oázisok színfoltjait, majd Zagora után az első könnyed dűnemászást is abszolválhatjuk. A késő délutáni órákban érkezünk meg az egyik legegyszerűbb, de talán leghangulatosabb szállásunkra, ahol most egy éjszakát töltünk, tuareg barátaink vendégszeretetét élvezvén. Szállás: tradicionális marokkói szállás, ellátás: reggeli.

M`Hamid, Chigaga

Ma a sivatag, és a csillagok közelségét fogjuk „élvezni” hiszen utunk egyik csúcspontjához érkezünk. Két napos kirándulásra indulunk a látványos Chigaga dűnékhez, amelyek a legnagyobbak közé tartoznak Marokkóban. Ide eljutni azonban nem egyszerű, ám annál izgalmasabb vállalkozás. Három-négy órás zötykölődést kell bevállalni úttalan-utakon, igazi sivatagi terepen, amolyan Dakar-rallye érzéssel egybekötve. Több fotószünet közbeiktatásával előbb egy oázist érintünk, majd végre feltűnik az igazi, nagy dűnék láncolata, melyeken újabb dűnemászásra indulhatunk. A késő délutáni fényekben különösen látványos ez a hullámzó vidék. Sivatagi-berber sátras szállásunkra, ahol egy éjszakát fogunk eltölteni, a délutáni órákban érkezünk meg. Az est leszállta után több ezer csillag alatt töltjük a mai estét. Szállás: berber sátor, ellátás: vacsora és reggeli.

Chigaga, M`Hamid

A korán ébredőkkel napfelkelte nézésére indulunk a sátrainkhoz közeli egyik homokdűnére, majd a délelőtti órákban „fájdalmas” búcsút veszünk a hatalmas homokdűnék látványától, és újra jeep-jeinkbe szállunk és visszautazunk a negyedik napon megismert, M’Hamidban található tradicionális marokkói szállásunkra, ahol a medence partján pihenhetjük ki az elmúlt éjszaka élményeit. Az éjszaka eljövetelével tuareg barátaink nagy valószínűséggel hangulatos rögtönöznek nekünk, dobzenével, berber és tuareg dalokkal. Szállás: tradicionális marokkói szállás, ellátás: reggeli.

M`Hamid, Agdz,Taroudant

Ma hosszú, de rendkívül látványos utazás vár ránk. Kora reggel búcsút intünk tuareg barátainknak, s M'Hamid oázisát elhagyva visszamegyünk Zagorába, ahonnan Agzd fele indulunk, s onnan döbbenetes folyóvölgyekben kanyarogva, zord hegyvidéki tájon átkelve, kősivatagon keresztezve érkezünk meg mai szállásunkra Taroudant városába.  Egy helyi panzióban töltünk el egy éjszakát. Szállás: panzióban.

Taroudant, Paradise Valley, Essaouira

Fájó szívvel búcsút veszünk ettől az érintetlen vidéktől, hogy az ország egyik legszebb városa, Essaouira felé vegyük az irányt. Az óceán felé vezető utunk során kitérőt teszünk a helyi Paradise Valley-be. A szurdokvölgyben egy  utolsó természetközeli kirándulást teszünk, túrázni indulunk a patak mentén, fürdünk a sziklamedencékben, a kalandkedvelőkkel ugrálhatunk a frissitő hőmérsékletű vízben. A patakvölgyi túránk után visszatérünk a buszunkhoz, és az óceán partja felé indulunk. Essaouirába késő délután érkezünk meg ahol elfoglaljuk szállásunkat belvárosi kis szállodában, ahol két éjszakát töltünk. A városban fehér házacskák, kékre festett ablakok, ajtók közt sétálunk az est folyamán. Szinte minden érzékszervünkre kihat a város: az óceán friss illata, a szukban található színkavalkád, a friss hal íze és a folyton mozgásban lévő lakosok látványa teszi oly egyedivé a hangulatot. A kikötő szinte kihagyhatatlan látványosság, a fa ladikok sokasága, az öreg óceánjáró hajók és a sirályok látványa, hangja igazán magával ragadja az itt időző turista képzeletét.  Szállás: szálloda, ellátás: reggeli.

Essaouira

A város középkori medinája teljes egészében az Unesco Világörökség részét képezi. Ebben a keleti hangulatban fogunk elvegyülni, majd a középkori erőd „bevétele” lesz a célunk, ahol megtekintjük a 200 méter hosszú, megemelt emelvényen elterülő ágyúsort. Ezt követően a földszinti cellákba, fülkékben kalandozunk, ahol a város legjobb kézművesei alkotnak. Érdemes megkóstolni a helyi halpiac széles választékát ebédre vagy vacsorára. A zsidónegyed számtalan üzletében végnélkül alkudozhatunk különböző szőttesekre, ékszerekre, marokkói papucsokra, szandálokra. A „végtelen” homokos tengerparton hosszú sétát tehetünk és esténket csodálatos óceánparti naplementével zárhatjuk. Szállás: szálloda, ellátás: reggeli.

Essaouira, Marrakesh

A mai napon búcsút veszünk Marokkótól. Essaouirából buszunkkal a Marrakeshbe utazunk. A repülőgép indulásának függvényében megyünk ki a repülőtérre, hogy elinduljunk Budapestre.

Az oldalon látható képeket Szabó Szilveszter és Cseh Zsombor készítette.