Marokkó (dél)

Kalandozás Dél-Marokkó varázslatos tájain: az Antiatlasztól az Atlanti-óceánig

Ha már bejártad velünk Észak-Marokkó messze földön híres királyvárosait, Rif-Atlasz természeti szépségeit és szeretnéd megtapasztalni a déli országrész kevésbe ismert, de legalább ennyire különleges vidékét, akkor ez a Te utad! Marrakesh főterének, a Djemaa El- Fna-nak egyedi hangulatú éjszakai életét, nyüzsgését jó lesz újra átélni, ahogy újra és újra élmény alkudozni a leghíresebb marokkói bazárban,  majd átsuhanunk az Anti-Atlasz rózsaszín sziklás vidékén, varázslatos kanyonokban megbújó berber falvakat keresünk fel, ahol megállt az idő, megmásszuk az Antiatlasz egyik legszebb kilátást adó csúcsát, majd tengeri kajakozással emeljük túránk élményét, Taghazoutba, Marokkó szörf fővárosába csodálatos naplementével zárjuk a napot, végül Essaouira rendkívül hangulatos óceánparti kisvárosában bolyongva búcsúzunk. Éld át Te is! Kalandozz velünk 11 napig mindössze 5 nap szabadságot felhasználva és fedezd fel Marokkó ismeretlen arcát!

Kiemelt látnivalók az út során:

- Marrakesh nyüzsgő városa és medinája (UNESCO Világörökség)

- Tinmel mecset

- Tizi n'-Test-hágó

- Antiatlasz hegyvidéke

- Amtoudi berber hegyifaluja és vízesése

- Legzira sziklaívei

- Souss Massa és Tamri Nemzeti Park

- Essaouira hangulatos medinája és portugál erődje (UNESCO Világörökség)

Telítettség
Jelentkezési határidő
2018. október 19. -
2018. október 29.
Sajnos nincs több helyünk, de vezetünk várólistát!
2018. szeptember 23.
Toubkal csúcsmászó kalandunkat közvetlenül Dél-Marokkó programunk után szervezzük! Amennyiben szeretnéd a Magas-Atlasz legmagasabb csúcsát is meghódítani, akkor a Dél-Marokkó varázslatos tájait, az Antiatlasztól az Atlanti-óceánig felfüző utazásunk után, itt a remek alkalom!

Marrakesh

Érkezés Marokkóba. A repülőjárat menetrendjének függvényében érkezünk meg Marokkóba, ahol elfoglaljuk Marrakesh-ben található szállásunkat. Itt két éjszakát fogunk eltölteni. Az esti órákat Marokkó híres piacterén töltjük, melynek nemcsak szépségének, nyüzsgő nappali és éjszakai életének köszönheti népszerűségét. A Djemaa el-Fna, Marrakesh medinája estefelé, miután a tűző nap lebukik átalakul egy hatalmas szabadtéri étkezővé, ahol közel 100 kifőzdében kínálják a finomabbnál finomabb helyi specialitásokat. Aki egy kis kikapcsolódásra vágyik, csücsüljön be a Djemaa körüli hangulatos kis kávéházak egyikébe s gőzölgő feketéjét kóstolgatva, figyelje a piactér történéseit. Énekesek, fakírok, gyógyítók és hosszan folytathatnánk a sort, ki mindenki köti le a hallgatóság figyelmét.
Szállás: szállodában, ellátás: reggeli.

Marrakesh

Ma Marrakesh városával ismerkedünk. A több tízezer datolyapálmával körülvett oázis okkersárga, vert agyag városfalai között egész évben pezseg az élet. Reggel újra a medina szívében fekvő Djemaa El- Fna misztikus terére igyekszünk, ahol napközben különféle árusok, mutatványosok, mesemondók és kígyóbűvölők tarka forgataga ejt bámulatba. Megtekintjük a Marrakesh szimbólumának számító 12. századi Koutoubia-mecset minaretjét, a Bab Agnaou pompás díszkapuját, Szadida dinasztia mór díszítésű síremlékét és a Bahia-palotát. Délután szabadprogram keretében felkereshetjük Marrakesh egy apró, de nagyon híres kertjét a Majorelle-kertet, vagy a bazár-negyed apró utcácskáiban alkudozhatunk szőttesekre, táskákra, berber és tuareg ékszerekre. Este az előző nap megismert téren lacikonyhák és kifőzdék ínycsiklandozó illatai csábítanak, örömtüzek és dobzene vár, s szinte megelevenedik előttünk az 1001 éjszaka varázslatos világa. Szállás: szállodában, ellátás: reggeli.

Marrakesh, Tizi n' Test, Taroudant,Tafraoute

Hosszú, de rendkívül látványos utazás vár ránk. Búcsút veszünk Marrakesh egyedülálló hangulatot árasztó városától a Magas-Atlasz gerincén átkelve utazunk az Antiatlasz hegyláncai felé. Első megállónk a hihetetlen hangulatú Tinmel mecset lesz, a casablancai Hassan II mecset mellett Marokkó másik, olyan mecsete, ami látogatható nem mohamedánok számára is. Majd fantasztikus hegyvidéki tájon, közel Marokkó tetejéhez, a Toukhal lábánál, hajtűkanyarokkal tűzdelt szerpentinutakon jutunk fel a 2100 méter magas Tizi n'-Test-hágóra, ahol fotószünetet tartunk. Aztán a Magas-Atlaszból leérve a Souss-völgy szívében fekvő Taroudant városában nyújtjuk ki a hosszú út után megfáradt lábainkat. Az elragadó középkori város megőrizte autentikus berber jellegét: azt mondják, hogy a falakkal körülvett Tarodaunt Marrakesh kicsinyített mása, amely a 16. században a Saadian dinasztia idején élte fénykorát, amikor a falak mellett megépült a nagymecset a minarettel. A marokkói királyi városokkal ellentétben Tarodaunt nem rendelkezik modern városrésszel, ami nagyban növeli hiteles régi hangulatát és báját. A közel 6 km hosszú, bástyákkal és kapukkal szegélyezett agyagfal a mai napig érintetlen. Az esti fényekkel megfestett Antiatlasz vonulatai mellett autózva, egy rövid megállót teszünk még Tizourgane erődjénél. Az esti órákban gurulunk be Tafraoutba, ahol három éjszakát töltünk. Szállás: szálloda, ellátás: reggeli.

Tafraoute, Almoddan, Tafraoute

Az Adrar Mkorn, az Antiatlasz-hegység második legmagasabb és talán legszebb panorámájú, 2344 méter magasan fekvő csúcsának meghódítása lesz a mai napi célunk. Almoddan kicsiny, völgybe zárt falujából indulunk el a fokozatosan emelkedő ösvényen, amely mellett elképesztő sziklaalakzatok tesznek különlegessé, melyek között néhol virágok, illetve argán fák kandikálnak ki. Az ösvény esetenként kitettebb szakaszokon halad, de kisebb gyakorlattal rendelkező túrázónak ez nem jelenthet akadályt! Az út során végig elképesztő rálátás nyílik a közeli völgyekre, az Antiatlasz szikla vonulatára. A csúcsról nagyszerű panoráma tárul elénk: alattunk Tafraout, a gránitsziklákkal, körben hatalmas hegyek, picike hegyifalvak. A panorámafotók elkészítése és a jól megérdemelt csúcscsoki elfogyasztása után a már megismert útvonalon túrázunk vissza. Szállás: szálloda, ellátás: reggeli. Gyalogtúra a csúcsra: szintkülönbség: 1030 m fel és le, táv: 12 km oda-vissza.

Tafraoute, Painted Rocks, Ait Mansour, Tafraoute

A délelőtt Tafraout felfedezésére indulunk. Festői völgyek jellemzik ezt a vidéket, melyet rózsaszín gránit sziklák vesznek körül. Számtalan olajfa, narancsfa, citromliget és fügefa díszíti a tájat. A város egy igen magasan fekvő völgyben, 1000 méter magasan bújik meg. A gyalogtúra keretében egy természetes sziklaképződményekben bővelkedő, fantasztikus látványt nyújtó területre látogatunk, ahol megpillanthatjuk a Festett Sziklákat, melyeket egy belga művész 1984-ben pingált össze saját és mások örömére. Délután innen egy könnyebb, ám annál látványosabb körtúrát teszünk, ezért erre a napra ebédet csomagoljunk majd magunknak a hátizsákba. Kevés gyönyörűbb piknikező hely van, mint a festett gránitsziklák háttérben az Antiatlasz láncával. Buszunkkal innen indulunk tovább a mintegy 25 km-re fekvő Ait Mansour döbbenetes szurdokvölgyéhez, ahol több fotószünet abszolválása után gyalogosan folytatjuk az utat. A túránk elején egy nagyobb völgyben indulunk útnak, ami kicsit hamadára (kősivatag) emlékeztethet bennünket, innen egy jó órás séta után azonban egy piciny patak táplálta, oázisok által tűzdelt szakasz következik, ahol már az élet nyomait is felfedezhetőek. Túránk vége felé pedig a hegyoldalba épített elhagyott kasbához kapaszkodhatunk fel, majd a már ismerős útvonalon visszatérünk buszunkhoz és hazaindulunk szállásunkra. Szállás: szálloda, ellátás: reggeli.
Gyalogtúra a Tafraoutból a festett sziklákhoz: szintkülönbség: 250 m fel, táv: 8 km oda (tovább busszal!).
Gyalogtúra Ait Mansourban: szintkülönbség: 90 m fel és le, táv: 3,5 km oda (vissza busszal!) .

Tafraoute, Amtoudi, Igmir, Tafraoute

Ezen a napon kicsit hosszabb utazás és számtalan csoda vár minket. Újra elhaladunk Napóleon kalapjának nevezett hatalmas sziklatömb alatt, aztán a festett sziklák mellett, végül integetünk az Adrar Mkorn csúcsának, majd tovább haladunk délnek. Innét már Amtoudi a következő megállónk. A hatalmas völgyben megbújó berber falu (douar) igazi időtlen település, ahol a történelem mindenhol ránk integet: a település két végén két bámulatos Agadir magasodik fölénk, völgyben ősi öntözőrendszer működik a mai napig. Megnézzük a varázslatos, település fölé magasodó erődöt, ahonnan pazar kilátás nyílik a szurdok völgyben megbújó településre. Egy kisebb túrát teszünk a vádi 15 méteres vízeséséhez, és akinek van kedve, feljebb egy gyönyörű szakaszon úszkálhat és ugrálhat a kanyon hűsítő vizében.  Visszafele útközben megállunk a lenyűgöző l'Assif n'Mouguene kanyon peremén, amit Dél-Marokkó Grand Canyonjaként emlegetnek.  Az Igmir oázis legszebb kilátópontjait keressük fel, majd hatalmas szerpentineken kanyargunk fel a mély szurdokvölgyből. Szállás: szálloda, ellátás: reggeli. Gyalogtúra a vádiban: szintkülönbség: 85 m fel és le, táv: 7,5 km oda-vissza-

Tafraoute, Mirleft, Sidi Ifni, Mirleft

Tafraouteból egy nagyszerű utazásra indulunk az óceánhoz. Gyönyörű hegy- és dombvidéki tájon autózva jutunk el Tiznit nevű ősrégi településére. Ez a város volt hajdan az ezüstművesség fővárosa. Megnézzük az erőd falait, elsétálunk Tiznit medinájába, ahol a szukban nézegethetünk berber kézműves ezüstékszereket. Innen Sidi Ifni óceánparti üdülővároshoz utazunk. Sidi Ifni hatalmas homokos partján folytatjuk pihenős napunkat: napozás és strandolás mellett, egyénileg van lehetőség a szörfbázison szörfoktatásra is.  A Legzira strandot a világ egyik legszebbjének tartják, méltán híres a naplementéje az Atlanti-óceán fölött, a különleges vöröses boltívekkel a háttérben. Fakultatív program keretében lehetőség van a kajakozás után quadozni az óceán mellett vagy tandem siklóernyőzni is és a varázslatos partszakaszt felülről is megtekinteni. A legzirai strandon a kis kifőzdékben elképesztően finom tengeri halat sütnek, különleges zárása lehet a túrának egy késő délutáni kulináris élmény itt a hullámok játékát nézve, hallgatva a morajlást. Napunk zárásaképp a Mirleft felett magasodó Tidli erőd romjait keressük fel. Szállás: szálloda, ellátás: reggeli.

Mirleft, Tiznit, Sous Massa Nemzeti Park, Sidi R’bat, Tifnit, Taghazout

Mirleftből vágunk neki különleges partszakaszokat felfűző túranapunkra. Elsőként jön egy különleges útszakasz a Souss Massa Nemzeti Parkba a Massa völgye mentén. Az Agadir melletti, 1991-ben alapított nemzeti park méltán híres páratlan madárvilágáról: igazi feledhetetlen fotóparadicsom. A marokkói Souss-Massa Nemzeti Park olyan ritkaságok élőhelye, mint a Természetvédelmi Világszövetség (IUCN) által súlyosan veszélyeztetett fajnak minősített az addax vagy mendeszantilop. A nemzeti parkban bekukkanthatunk a halászok rejtett barlangzugaiba, gyűjthetünk különleges kagylóburkokat Sidi R'bat elszigetelt strandján, nézhetjük a hatalmas hullámok játékát és szebbnél szebb dűnéket mászhatunk meg. Tovább utazva megnézzük Agadir híres várát, Agadir Oufella-t, ahonnan páratlan kilátás nyílik az óceánparti városra. A 30 km hosszú partvonal Taghazout és Agadir között tele van remek szörfhelyekkel, és itt vannak a legjobb hullámok egész Marokkóban, amit a kezdők és a haladók egyaránt élvezhetnek. A táj itt mindent biztosít, ami a felhőtlen kikapcsolódáshoz szükséges: lenyűgöző óceáni panoráma, finom ételek és vagány szörfözők. Taghazoutban elfoglaljuk szállásunkat egy tengerparti szállodában, ahol egy éjszakát töltünk.
Szállás: szállodában, ellátás: reggeli.

Taghazout, Ouassane, Essaouira

A délelötti fürdőzés után lassan elindulunk Essauria felé. Útközben gyönyörű kilátópontok, hangulatos halászfaluk és csábító strandok várnak majd minket. Essaouirába késő délután érkezünk meg ahol elfoglaljuk szállásunkat belvárosi kis szállodában, ahol két éjszakát töltünk. A délután kalandjait egy könnyed gyalogtúra túra fokozza: Essauria városától délre gyönyörű dűnék találhatóak, ide teszünk vagány kiruccanást. Essauriában a fehér házacskák, kékre festett ablakok, ajtók közt sétálunk az est folyamán. Szinte minden érzékszervünkre kihat a város: az óceán friss illata, a szukban található színkavalkád, a friss hal íze és a folyton mozgásban lévő lakosok látványa teszi oly egyedivé a hangulatot. A kikötő szinte kihagyhatatlan látványosság, a fa ladikok sokasága, az öreg óceánjáró hajók és a sirályok látványa, hangja igazán magával ragadja az itt időző turista képzeletét. Szállás: szálloda, ellátás: reggeli. Gyalogtúra Essauria homokdűnéihez: szintkülönbség: 60 m fel és le, táv: 9 km oda-vissza.

Essaouira

Számtalan hangulatos városkát számlál Marokkó, azonban szépségével kiemelkedik Essaouira, melyet gyakran emlegetnek Atlanti-Afrikai óceánpart gyöngyszemeként. Agadir látványosságokban viszonylag szegény, de strandolásra tökéletesen alkalmas modern városával ellentétben a tőle északra fekvő Essaouira minden sarkán valami csodára bukkanhatunk. Délelötti programunk a város középkori medinája teljes egészében az Unesco Világörökség részét képezi. Az Essaouira medináját körülvevő városfal homokkőből épült, míg a város belsejében és kikötőjében a fehér és a kék színek uralkodnak. Ebben a keleti hangulatban fogunk elvegyülni, majd a középkori erőd „bevétele” lesz a célunk, ahol megtekintjük a 200 méter hosszú, megemelt emelvényen elterülő ágyúsort. Ezt követően a földszinti cellákba, fülkékben kalandozunk, ahol a város legjobb kézművesei alkotnak. Érdemes megkóstolni a helyi halpiac széles választékát ebédre vagy vacsorára. Délutáni szabad program alatt kedvünk szerint lehet benne napozás, szörf és kite, quadozás, tradicionális teázók, szőnyegárusok, bolyongás a hangulatos sikátorokban, tengeri herkentyűk kóstolgatása és történelmi látványosságok felfedezése. A végtelen homokos tengerparton hosszú sétát tehetünk és esténket csodálatos óceánparti naplementével zárhatjuk.
Szállás: szálloda, ellátás: reggeli.

Essaouira, Marrakesh

A mai napon búcsút veszünk Marokkótól. Essaouirából buszunkkal a Marrakeshbe utazunk. A repülőgép indulásának függvényében megyünk ki a repülőtérre, hogy elinduljunk Budapestre.

Az oldalon látható képeket Nagy Gergely készítette.