Andalúzia

Ahol a mór megtette a magáét :)

Fedezd fel velünk Andalúzia történelmi emlékekben gazdag városait, Granada, Córdoba és Sevilla misztikus varázsát! Éld át az időtlenség érzetét a végeláthatatlan olajfaligetek között megbúvó bájos andalúz fehér falvakban! Csavarogj az El Torcal fantasztikus sziklaalakzatai között, majd hódítsd meg a Sierra Nevada egyik 3000 méter feletti csúcsát, vagy csak élvezd a nyüzsgést az éjszakai andalúz utcákon! A végleteket szeretnénk Neked ismét bemutatni: hegyi túrák, híres városok – s mindezt remek társasággal az igazi mediterrán életérzéstől túlcsorduló "délnyugati végeken". Válaszd idén nyáron is Andalúziát :)

Kiemelt látnivalók az út során:
- Malaga nyüzsgő városa,
- Ronda és Zahara de la Sierra hangulatos kisvárosai,
- El Torcal de Antequera sziklaalakzatai,
- gyöngyörű túra a Sierra de Las Nieves 1911 méteres csúcsára,
- Sevilla, Córdoba és Granada építészeti emlékei (UNESCO Világörökség),
- a Sierre Nevada Nemzeti Park 3000 méteres csúcsai,
- tengerpart és egyéb aktívitások Malagában.

Részletek: https://konzuliszolgalat.kormany.hu/europa-utazasi-tanacsok?spanyolorszag
  • 1. nap Malaga

Érkezés Malagába várhatóan az esti órákban. Utunk a szállásunkról indul, ahol egy éjszakát töltünk.
  • 2. nap Malaga, El Torcal de Antequera, Zahara de la Sierra, Ronda

Ezen a napon az Antequera közelében található El Torcal de Antequera természetvédelmi területhez utazunk. A terület Spanyolország és Európa egyik legváltozatosabb, legegyedibb felszíni karsztformációival rendelkezik. A szokatlan mészkősziklák között mi is teszünk egy könnyedebb túrát, majd tovább utazunk a Malágától északra fekvő hegyvidékek felé, azon belül is Ronda festői városába. A sziklaszirtekre épült városka egyik lehíresebb látnivalója a drámai viadukt, ám ezen kívül is hangulatos sétákat tehetünk az impozáns kisvárosban. Ebédünk után folytatjuk utunkat Zahara de la Sierra felé, és egy rövid kitérőt teszünk a Zahara-El Gastor víztározó partján fekvő bámulatos, fehér házas településre. A délutáni órákba aztán visszatérünk Rondába, hiszen erre az éjszakára a hangulatos kisvárosban lesz a szállásunk. Szállás: szállodában/apartmanban, ahol két éjszakát töltünk. Ellátás: reggeli. Túratáv összesen: kb. 6 km, időtartam: 2-3 óra.
  • 3. nap Ronda, Sierra de las Nieves, La Torrecilla (1919 m), Sevilla

Mai napon Ronda szomszédságában található Sierra de las Nieves, az 1995 óta Unesco Bioszféra Rezervátumnak deklarált területen túrázunk, azon belül is Malaga tartomány 2. legmagasabb csúcsa, az 1919m magas La Torrecilla a célpontunk. Ehhez Rondat a kora reggeli órákban elhagyva kb. fél órát kell autóznunk, majd az aszfaltos utat magunk mögött hagyva egy további 9km-es murvás út leküzdése vár ránk Los Quejigales piknikezőhelyig. Innen indulunk csúcstámadásra, júniusban már valószínűleg a hegység nevével ellentétben nem éppen havas körülmények közt a csúcsra vezető túránkra, ahol 8km-en kb. 1000 m szintet kell leküzdenie a csúcsmászó csapatnak, miközben 100 éves fenyők és tölgyek közt kanyarog az ösvényünk. Terepviszonyoktól függően részben alternatív útvonalon térünk vissza autónkhoz, hogy a késő délutáni/esti órákban már Sevilla városának vendégszeretetét élvezzük. Szállás: hotelben/apartmanban, ellátás: reggeli. (táv: 16 km oda-vissza, 950 méter szint fel/le, kb. 6-7 óra)
  • 4. nap Sevilla (UNESCO Világörökség)

Negyedik napunkon Andalúzia szívét és fővárosát, Sevillát fedezzük fel. Megcsodálhatjuk a sevillai székesegyházat, ami a világ egyik legnagyobb gótikus temploma. A székesegyház belsejében láthatjuk a világhírű felfedező Kolumbusz Kristóf síremlékét, a szomszédos Giralda toronyból pedig remek kilátás tárul elénk, ahol jól megfigyelhetjük a szűk és kanyargós utcákat, melyek házai a mór építészeti stílusra emlékeztetnek bennünket. Ezután szabadprogram keretében sétálunk az óvárosban, a Real Alcázar, a Plaza d' Espana és az Aréna felkeresése mindenkinek ajánlott, napnyugta után pedig átélhetjük az andalúz életkedvet a hangulatos Santa Cruz negyedben, ami felteszi a mai napunkra a koronát. Szállás: szállodában/apartmanban. Ellátás: reggeli.
  • 5. nap Sevilla, Córdoba, Granada (UNESCO Világörökség)

Reggel elhagjyuk Sevillát, és a mai napot a mór történelem egyik ékköve, Cordoba városának megismerésével kezdjük. Reggel a városhoz közeli Medina Azahar-ba utazunk. A III. Abd al-Rahman által épített egykori város az akkori kalifátus építészeti remekműve. A romvárosból visszatérve belevetjük magunkat Cordoba történelmi és kulturális emlékeinek a felfedezésébe. A városra nagy hatást gyakoroltak az arabok, akik hatalmas kulturális örökséget hagytak maguk után. A X.században Európa egyik legnagyobb városa volt a maga egy millió lakosával. Córdoba belvárosát 1984-ben az UNESCO Világörökség részének nyilvánították. A történelmi városrészben előbb a Guadalquivir partján emelkedő Alcazar erődítménnyel, az inkvizíció egykori székhelyével ismerkedünk, majd megtekintjük a nyugati világ legnagyobb mecsetét, a Mezquita-t, amelynek belső terét több száz díszes oszlop tagolja, és már 784-től az iszlám szent helyeként funkcionál. 1236-ban a keresztények visszafoglalták a várost és a mecsetet keresztény templomként kezdték használni. Legvégül a régi zsidó városrész, a Júderia zegzugos kis utcácskáiban bóklászhatunk, tapas bárok után kutatva, mielőtt késő délután áttennénk székhelyünket Granadába. Szállás: szállodában/apartmanban, ahol 2 éjszakát töltünk. Ellátás: reggeli.
  • 6. nap Granada (UNESCO Világörökség)

Ma Andalúzia legismertebb városának, Granadának a felfedezésére indulunk. Reggelink után rögtön a város talán legismertebb látványosságát csodáljuk meg, ez pedig nem más, mint a mór építészet mesterműve, az Alhambra, amit nyugodtan nevezhetünk a világ 8. csodájának. Méltán lett ez a „földi paradicsom" szintén az UNESCO Világoörökség része. Pompás épületegyüttes ez egyedülállóan díszes palotákkal, mecsettel, szökőkutas kertekkel és citrus-ligetekkel. Az Alhambra meglátogatása után még kedvünkre bóklászhatunk az óvárosban, vagy egy esti séta keretében fedezhetjük fel a hangulatos arab negyedet, a karavánszerájt és a katedrális környéki sikátorokat, ahol lépten-nyomon arab-mór emlékekre lelhetünk. Szállás: szállodában/apartmanban. Ellátás: reggeli.
  • 7. nap Granada, Sierra Nevada Nemzeti Park, Pico Veleta (3394 m), Malaga

Ma újra a természet felé vesszük az irányt, és a Granada fölé magasodó Sierra Nevada egyik legmagasabb csúcsa, a Pico Veleta meghódítására indulunk. A kb. másfél órás utazás során 2500 méter magasra kanyarog fel az út. Innen, egy parkolóból kezdődik a tulajdonképpeni túra a 3394 méter magas Veleta csúcsra. A táj ugyan nem túl változatos, szinte csak szikla mindenütt, de ennek a holdbéli tájnak is megvan a maga varázsa, vadsága, s tiszta időben a csúcsról akár a tengerig is ellátni. No meg közel 3400 méteres magasságban állni sem mindennapi élmény! A csúcstámadás után visszatúrázunk a parkolóba, majd a tengerpart felé vesszük az irányt és az utolsó egy éjszakát Malaga városában töltjük. Késő délután aztán már csobbanhatunk is egyet, háttérben a Pico Veleta frissen meghódított csúcsával. Túratáv: 15 km, szint: 880 m fel/le, időtartam: 6-7 óra. Szállás: szállodában/apartmanban, ahol két éjszakát töltünk. Ellátás: reggeli.
  • 8. nap Malaga

A mai napon szervezett programunk már nincsen, ám mivel gépünk várhatóan a késő esti órákban indul vissza Budapestre, a mai napot is hasznosan tudjuk eltölteni. Amennyiben időnk engedi, lehetőségünk Malagában a tengerparton pihenni, de akár egy alapos városnézés is lehet az utolsó órák programja.