Andalúzia

Ahol a mór megtette a magáét :)

Fedezd fel velünk Andalúzia történelmi emlékekben gazdag városait, Granada, Córdoba és Sevilla misztikus varázsát! Éld át az időtlenség érzetét a végeláthatatlan olajfaligetek között megbúvó bájos andalúz fehér falvakban! Túrázz velünk a  az Caminito del Rey világhírű gyalogösvényén, csavarogj az El Trocal fantasztikus sziklaalakzatai között, hódítsd meg a Sierra Nevada egyik csúcsát. Élvezd az nyüzsgést az éjszakai andalúz utcákon! A végleteket szeretnénk Neked ismét bemutatni: hegyi túrák, híres városok – s mindezt remek társasággal az igazi mediterrán életérzéstől túlcsorduló "délnyugati végeken". Válaszd idén is az igazi élményeket!

Kiemelt Látnivalók az Út során:
  • Córdoba belvárosa ( UNESCO Világörökség)
  • Granada  mór emlékek ( UNESCO Világörökség)
  • Sevilla (Unesco Világörökség)
  • Sierra Nevada
A jelentkezés lezárult
2016. április 24.

Malaga, Córdoba

Érkezés Malagába, ahol már vár buszunk és Cordobába utazunk, ahol két éjszakát töltünk. Szállásunk elfoglalása után a város központját fedezhetjük fel az esti órákban. Szállás szállodában, ahol két éjszakát töltünk.

Córdoba (Unesco Világörökség)

A mai napot a mór történelem egyik ékköve, Cordoba városának megismerésével kezdjük. Reggel a városhoz közeli Medina Azahar-ba utazunk. A III. Abd al-Rahman által épített egykori város az akkori kalifátus építészeti remekműve. A romvárosból visszatérve belevetjük magunkat Cordoba történelmi és kulturális emlékeinek a felfedezésébe. A városra nagy hatást gyakoroltak az arabok, akik hatalmas kulturális örökséget hagytak maguk után. A X.században Európa egyik legnagyobb városa volt a maga egy millió lakosával. Córdoba belvárosát 1984-ben az UNESCO Világörökség részének nyilvánították. A történelmi városrészben előbb a Guadalquivir partján emelkedő Alcazar erődítménnyel, az inkvizíció egykori székhelyével ismerkedünk, majd megtekintjük a nyugati világ legnagyobb mecsetét, a Mezquita-t, amelynek belső terét több száz díszes oszlop tagolja, és már 784-től az iszlám szent helyeként funkcionál. 1236-ban a keresztények visszafoglalták a várost és a mecsetet keresztény templomként kezdték használni. Legvégül az éjszakába nyúlóan régi zsidó városrész, a Júderia zegzugos kis utcácskáiban bóklászhatunk, tapas bárok után kutatva. Szállás szállodában.

Córdoba, Sevilla (Unesco Világörökség)

Reggeli órákban búcsút veszünk Cordóbától és Sevillába utazunk, hogy Andalúzia szívét és foővárosát, Sevillát fedezzük fel. Megcsodálhatjuk a sevillai székesegyházat, ami a világ legnagyobb gótikus temploma. A székesegyház belsejében láthatjuk a világhírű felfedező Kolumbusz Kristóf síremlékét, a szomszédos Giralda toronyból pedig remek kilátás tárul elénk, ahol jól megfigyelhetjük a szűk és kanyargós utcákat, melyek házai a mór építészeti stílusra emlékeztetnek bennűnket. Ezután szabadprogram keretében sétálunk az óvárosban, a Real Alcázar, a Plaza d' Espana és az Aréna felkeresése mindenkinek ajánlott, napnyugta után pedig átélhetjük az andalúz életkedvet a hangulatos Santa Cruz negyedben, ami felteszi a mai napunkra a koronát. Szállásunkon 1 éjszakát töltünk.

Sevilla, El Trocal de Antequera, Antequera

Elhagyjuk Sevillát és az az Antequera közelében található El Trocal de Antequera természedvédelmi területhez utazunk. A terület Spanyolország és Európa egyik legváltozatosabb, legegyedibb felszini karsztformációival rendelkezik. A szokatlan mészkősziklák között mi is teszünk egy könnyedebb túrát, majd továbbutazunk Antequeraba. Szállás szállodában, ahol két éjszakát töltünk.
(Táv: 6 km, szint: :300 méter fel/le, menetidő: 3-4 óra)

Antequera, El Choro Nemzeti Park, Caminito del Rey, Antequera

Ezen a napon Andalúzia és Spanyolország leghíresebb túraútvonalát vesszük célba. A Caminito del Rey a gyönyörű El Chorro kanyonban található. Az 1905-ben átadott utat eredetileg munkások számára építették, hogy lerövidítsék az helyi vízierőművekhez vezető utat. Az ösvényen maga XIII. Alfonz spanyol király is végigment. Az ösvény fokozatos lepusztulás és ebből fakadó veszélyek miatt a kalandturisták egyik kedvenc célpontja lett. 2015 tavaszára teljes felújításon esett keresztül, így megnyílt a lehetőség a biztonságos túrázás számára. Ardales mellett kialakított központból indulunk el a túrára. A közeli regisztrációs ponton kapjuk meg sisakjainkat, ami kötelezően viselünk majd a túra alatt. A túra során kiépített pallókon haladunk a kanyon oldalában helyenként nagy mélységek felett. A túra végén az El Chorro településre érkezünk, ahol már vár minket a buszunk, és visszaindulunk Antequera városába, hogy az est eljövetelével egy finom vacsorával és borral ünnepeljük meg a utunk egyik fénypontját. Szállás szállodában.
(Táv: 7,7 km, Időtartam: 4-5 óra)

Antequera, Granada (Unesco Világörökség)

Ma Andalúzia legismertebb városába, Granadába indulunk. Megérkezés és szállásunk elfoglalása után rögtön a város legismertebb látványosságát csodáljuk meg. Ez nem más, mint a mór építészet mesterműve, az Alhambra, amit nyugodtan nevezhetünk a világ 8. csodájának. Méltán lett ez a „földi paradicsom" szintén az UNESCO Világoörökség része. Pompás épületegyüttes egyedülállóan díszes palotákkal, mecsettel, szökőkutas kertekkel és citrus-ligetekkel. Az Alhambra meglátogatása után még kedvünkre bóklászhatunk az óvárosban, vagy egy esti séta keretében fedezhetjük fel a hangulatos arab negyedet, a karavánszerájt és a katedrális környéki sikátorokat, ahol lépten-nyomon arab-mór emlékekre lelhetünk. Granadai szállásunkon két éjszakát töltünk.

Granada, Sierra Nevada, Pico Veleta (3394 m)

Ma újra a természet felé vesszük az iránytm, és a Granada fölé magasodó Sierra Nevada egyik legmagasabb csúcsa, a Pico Veleta meghódítására indulunk. A kb. másfél órás utazás során 2500 méter magasra kanyarog fel az út. Innen, egy parkolóból kezdődik a tulajdonképpeni túra a 3394 méter magas Veleta csúcsra. A táj ugyan nem túl változatos, szinte csak szikla mindenütt, de ennek a holdbéli tájnak is megvan a maga varázsa, vadsága, s tiszta időben a csúcsról akár a tengerig is ellátni. No meg közel 3400 méteres magasságban állni sem mindennapi élmény! Granada városába a délutáni órákban érünk vissza, így a napnyugta egyedülálló fényeit már az Alhambrával szemközti kilátópontról csodálhatjuk, a háttérben a Pico Veleta frissen meghódított csúcsával.
(Táv: 15 km, Szint: 880 m fel, 880 m le, időtartam: 6-7 óra)

Granada, Malaga

A mai napon elbúcsúzunk a mór emlékektől, Andalúziától és a malagai reptérre utazunk, ahonnan repülőre szállva megkezdjük hazautazásunkat.

Az oldalon látható képeket Garai Gábor, Garamvári Gábor és Bodon Pál készítette.