Mallorca

Túrák, kalandozások és bájos települések a kék égtől a végtelen tengerig

Mallorcát sokan csak a tömegturizmus egyik fő helyszíneként ismerik. Pedig a sziget a káprázatos strandokon túl gazdag történelmi örökséggel is rendelkezik, az északnyugati oldalon pedig a Serra de Tramuntana közel 90 km hosszú hegyvonulata húzódik végig, melyet az UNESCO 2011-ben a világörökség részének nyilvánított. Itt található a GR221 túraútvonal is, mely közel 50 kilométernyi túraútvonalat jelent Andratx-tól egészen Pollencáig. Ez az úgynevezett “száraz kő” útvonal, ahol több mint 10 hegycsúcs emelkedik 1000 méter fölé. Itt található még a Cuber-víztározó, valamint bájos hegyi falucskák, mint Deia és Valldemossa, köztük pedig számos látványos túraösvény húzódik. Őszi túránkat így tehát a legérdekesebb természeti látnivalókra fűzzük fel, mellette pedig lesz lehetőségünk egy kis fürdőzésre, hangulatos települések felkeresésére és persze némi gasztronómiára is.

Kiemelt látnivalók az út során:
- a Tramontana-hegység, UNESCO Világörökség (2011)
- a GR221 nemzetközi hírű túraútvonala,

- a Formentor-félsziget és csodálatos sziklaformái,
- a Cúber-víztározó és a környező hegycsúcsok,
- a Torrent de Pareis szurdokvölgy

- Soller és Port de Soller települései és tengerpartja,
- Deia és Valldemossa hegyvidéki városkái és köztük fekvő túraösvény,
- Caló des Moro meseszép sziklaöble,

- Palma de Mallorca, a sziget fővárosa.

• 2024. március 28
    → április 03.
  • 1. nap Palma de Mallorca

Érkezés járattól függően a sziget fővárosába, Palma de Mallorcára, majd transzfer a szállásra, ahonnan programunk indul. A szállás elfoglalása után aki még bírja, lesz lehetőség egyet sétálni a tengerparton és/vagy lehetőség szerint beülni egy kései vacsorára. Szállás: hotelben, 2 ágyas szobákban, ellátás: vacsora.
  • 2. nap Formentor-félsziget, Alcúdia

Reggeli után útnak indulunk, hogy felfedezhessük magunknak a sziget északi részét. Alcúdia városában kezdünk, ahol ellátogatunk a vasárnapi piacra. Friss gyümölcsök, izgalmas ízű olíva kúpok, mallorcai mandula vár itt ránk, a bőrdíszműves és mindenféle árusok közt. A forgatagot elhagyva a városba beljebb sétálva hangulatos utcák, színes templom belsők, jó kávézók várnak minket. Alcúdia óvárosát városfal és több látványos kapu veszi körül. Egyik ilyen a Port del Moll, mely a kalózok elleni támadások okán készült 1298-ban, II. Jakab uralkodása alatt. A várostól néhány percnyire található Port de Alcúdia hosszú homokos strandja, melyet néhány fotó erejéig szintén felkeresünk. Következő állomásunk a Formentor-félszigetet és pazar formációi. A 18 km hosszan elnyúló, kopár félszigetet sokan látogatják, ahol kellemes öblök, csipkés hegyvonulatok és a türkiz tenger találkozik. Buszunkból kiszállva két kis öblöt keresünk fel a félsziget két oldalán. Cala Murta strandja egészen pici, csendes hely, ahol nincsenek éttermek, ellenben látványos kilátópontról szemlélhetjük meg a Pollenca-öblöt. Ezt követően a már ismerős erdős részen visszakanyargunk, és átkukkantunk Cala Figuera látványos öblére. Visszaszállunk buszunkra és megállunk még az Es Colomer látványos kilátópontnál néhány fotó erejéig, majd elindulunk vissza a sziget déli részére szállásunkra. Formentor túra: 6-7 km, 280 méter szint fel és le, 2,5 óra Szállás: hotelben, 2 ágyas szobákban. Ellátás: reggeli, vacsora.
  • 3. nap Lluc, l'Ofre csúcs (1093), Palma de Mallorca

Reggeli után buszunkra szállva a Tramuntana-hegység felé vesszük az irányt. Első állomásunk Lluc kolostora, mely Mallorca Mária-kegyhelye és zarándokhelye. Itt áll ugyanis Moreneta, azaz a Fekete Madonna faragott szobra. A kolostor udvarában érdekes szobrok és hatalmas magnólia fák közt sétálhatunk, vagy kávézhatunk is egyet. A nyugalmas időtöltés után elindulunk mai túránkra és egészen a Cúber-víztározóig gurulunk. Mondhatjuk, hogy ez a rész a Tramuntana-hegység szíve, ahol a kristálytiszta víztükörben körben látjuk Mallorca legmagasabb csúcsait! Innen indulunk aztán igazán látványos túránkra! Útközben rálátunk a sziget legmagasabb csúcsára is, a Puig Majorra, mely a radarral a tetején könnyen felismerhető, és a hegyek közt megbúvó Gorg Blau-víztározóra is. Lankás, köves, kopár úton indulunk a parkolóból a Cuber-víztározó partján végig. Majd szép lassan, erdős részeken át kezdünk el felkapaszkodni a csúcs felé. A végén meredekebb, sziklás részen felküzdve magunkat 360 fokos panoráma vár a csúcson. Egy kis pihenő, a magunkkal hozott ebédünk elfogyasztása után a már ismerős úton indulunk vissza, le buszunkhoz. A túrát követően visszaszállunk buszunkra és a sziget fővárosa, Palma de Mallorca felé vesszük az irányt. Itt egy közös sétán megnézzük a látványosságokat, majd szabadprogram keretében lesz idő bolyongani, kávézni, vásárolgatni, felfedezni ezt a zegzugos várost. Ami talán mindenkinek beugrik Palma nevének hallatán, az a Katedrális, azonban emellett ott a Belver-kastély, csodálatos kilátással, valamint izgalmas múzeumok is találhatók itt. Túra hossza: 11 km, szintemelkedés: felfelé és lefelé: 400 m, menetidő: 4-5 óra. Szállás: hotelben, 2 ágyas szobákban. Ellátás: reggeli, vacsora.
  • 4. nap Sa Calobra, Soller, Port de Soller

Reggeli után a már ismerős úton indulunk ismét a Tramuntana-hegység látványos hegyei közé. Európa egyik leglátványosabb szerpentines útján fogunk végig kanyarogni Sa Calobra tengerparti városkájáig. Egészen szédületes szerpentines út vár itt ránk. Miután leértünk a településre a Torrent de Pareis vadregényes szurdokvölgyének bejáratához sétálunk. Itt ki-ki eldöntheti, hogy a hatalmas sziklakapuk tövében, a tengerparton pihenget, vagy nekivág egy kalandos kanyontúrának. Vízállástól függ, hogy meddig tudunk a kanyonban felfelé túrázni miközben kerülgetjük a vizet, sziklatömböket, vagy utóbbiakra épp felmászunk, hogy tovább jussunk. Innen hajóra szállunk és a sziklapart mentén áthajózunk Port de Sollerbe. Itt lesz lehetőségünk megkóstolni a híres narancsos fagyit és sétálni egyet a napsütésben. Majd az igazi turistalátványosságnak számító keskeny nyomvonalú fa villamossal utazunk fel Sollerbe. A városka főtere a katedrálissal, a téren rendszeresen keresztülhajtó nosztalgia fa villamossal számtalan étteremmel, kávézóval vár. Teszünk egy sétát a településen, majd elindulunk vissza szállásunkra. Szurdoktúra: 3-4 km, 1,5 óra. Szállás: hotelben 2 ágyas szobákban. Ellátás: reggeli, vacsora.
  • 5. nap Valldemossa, Deia túra

Reggeli ismét egy aktív napra indulunk. A már részben ismerős úton elbuszozunk Valldemossa hegyi falucskájába, ahol bájos macskaköves utcákat találunk. Amiről még ismert, hogy lI. Jakab mallorcai király építtetett itt nyári palotát, híres kolostor is található még itt, a Real Cartuja, illetve művészek kedvelt helye volt mindig is, a legismertebb közülük Chopin. Egy kávé után felkerekedünk, hogy átsétáljunk Deia városába. A környéken szintén számos turistaút indul, de csak egy vezet Deiába, mely igazán emlékezetes és látványos! Szintén egykoron művész falu volt, jellegzetes virágos utcák és lépcsők vezetnek fel a templomhoz és temetőhöz, ahonnan ragyogó kilátás tárul elénk. A túra végeztével igazán jól esik itt megpihenni és csak szemlélődni. Ezután vissza buszozunk szállásunkra, az estét pedig a tengerparton töltjük, fürdőzve, egy kis hűsítővel belefeledkezve a naplemente színeiben. Valamint a helyi éttermek felhozatalát megkóstolva, ahol igazi mediterrán ételek közül választhatunk. Túratáv: 12 km, 650 m szint fel, 900 m szint le. 5,5 óra. Szállás: hotelben, 2 ágyas szobákban. Ellátás: reggeli, vacsora.
  • 6. nap Caló des Moro, Es Trenc

A mai napon a sziget déli, délnyugati részét indulunk el felfedezni. A hegyeket itt messze magunk mögött hagyjuk, viszont a partvonal itt számos rejtett, vagy kevésbe rejtett, ám rendkívül látványos sziklaöblöt tartogat, melyek közül mi a számunkra legszebbnek tartott Caló des Morot fedezzük fel. Egy erdei ösvényen kell leereszkednünk a partra, ahol a bátrabbak akár csobbanhatnak is a türkizkék öbölben. Innen magánbirtokok között tudunk átsétálni a  szomszédos s'Almunia szintén látványos öbléhez, ahol egy különleges sziklakatlant is megcsodálhatunk. Ezután visszaszállunk buszunkra, majd nyugat felé vesszük az irányt: megállunk egy rövid kávé és fotószünetre Colonia de Sant Jordinban, a világítótoronynál, majd a híres neves Es Trenc karibi hangulatot idéző, természetvédelmi területű strandján. Ha az idő engedi és elég bátrak vagyunk még csobbanhatunk is egyet a tengerben, vagy csak sétálhatunk egy nagyobbat a homokdűnék által szegélyezett türkiz vízparton. Szállás: hotelben, ellátás: reggeli, vacsora.
  • 7. nap Palma de Mallorca

Elérkezett utolsó napunk is, szervezett program már nincs, a repülőjáratok indulásának függvényében kimegyünk a reptérre és megkezdjük hazautunkat. Természetesen amennyiben több időnk lesz, azt hasznosan fogjuk eltölteni. Ellátás: reggeli.