Repjegyek II.

A Skyscanner csodás világa

Ha a gépet látom a skyscanneren miért nem tudjuk lefoglalni az irodában?

A skyscanneren lévő ár sok esetben kamu, persze általában nem az. Az alábbi gondok szoktak előfordulni a skyscannerrel (és nyilván a többi hasonló oldallal is) ha nem is mindig, de az eseteknek nem elhanyagolható százalékában:

A skyscanner jó hely arra, hogy kinézz egy menetrendet, ami ott olcsó, az valószínűleg máshol is az. Ilyenkor küld el a járatszámokat, amiket ott néztél és megnézem mi a helyzet vele.

Én megvehetem onnan magamnak a jegyet az Eupolisz útra?

Meg, bárhonnan megveheted magadnak a jegyet ha:

Elenyésző, de nem nulla azon jegyek aránya, amik így kerülnek megvételre. Néhány esetben ezzel nagyon jól tud járni az iroda, nem vagyunk magunk ellenségei, de az esetek többségében a végén kiderül, hogy mégse jár ezzel olyan jól senki.

Az utazómajom miért tud 10 fillérért oda jegyet, ahova mi 100 ezerért megyünk?

Mert ő erre és nem az utazásszervezésre specializálta magát. Egy egyéni utazó rugalmassága, hogy mégis egy héttel később és egy 200 km-re lévő reptérre megy, de százezerrel olcsóbban érthető és tök jó, de egy csoportot nem lehet így megszervezni. Ha valaki az utunkhoz talál ott jó repülőjegy ajánlatot, az mindenkinek öröm, vegye meg ott, alapvetően abból élünk, hogy jön az útra, nem abból, hogy itt veszi a repjegyet. A végén valahogy általában kiderül, hogy az a repülőjegy nekünk csak majdnem jó.

Ha a gépet látom 10 Ft-ért a skyscanneren, vagy a légitársaság honlapján, akkor mi miért nem annyiért vesszük és ajánljuk ki?

Ennek több oka van. A legfontosabb, hogy ezeken a honlapokon az ár azonnali vásárlásra szól, míg mi rövid ideig, de foglaljuk a jegyet, hogy azt ki tudjuk ajánlani. A kettő ára eltér, a foglalás drágább, de a kockázatot így nem mi viseljük.

Szintén fontos, hogy mi nem egy embernek vásárolunk. Ha rámész a honlapra és megnézed az árat, az egy főnek annyi. Ha 10 főnek vásárolunk, nem biztos, hogy mindenki azonos áron kapja az ajánlatot, mi viszont azonos áron küldjük ki az egyszerre jelentkezett utasoknak.

Ehhez képest apróság az, hogy egyes országokból ugyanaz a gép ugyanazon a honlapon más árral jelenik meg (ez ugye akkor is játszik, ha egy keresőprogram dob ki különböző árakat ugyanarra a járatra. Az nem feltétlen azért van, mert más a jutalék a különböző cégeknél, hanem azért is, mert az egyik Londonból, a másik Kuala Lumpurból a harmadik meg Brnoból veszi meg a jegyet.), akkor ki milyen valutaváltást használ a honlapján.

És igen, amire mindenki gondol: mert biztos rárakunk jutalékot. Rárakunk, de nem olyan eszement sokat és azt nem a semmiért tesszük: dolgozom vele, az én időm megy a kereséssel, nem az utasé, nem az ő banki adatait kell megadni valakinek, hanem a mienket (mert látta az indonéz honlapon, hogy ott olcsóbb, de azért a bankkártya számát mégse írná be oda...), ha ügyintézés van vele azt mi csináljuk (törölték a járatot, át kell rakni az utast) nem utolsó sorban pedig a célországi transzfer díja is benne van.  

Van ám még… folyt.köv.majd.