Közkívánatra hiánypótló sorozatot indítok a nem-vinyei miről kell számla levél sikere után a leggyakrabban elhangzó repjegyes kérdésekre. Mivel ebből jó sok van, akár több héten át is küldözgethetem a hülyeségeimet. Ha már a Földgömb akadozik legyen mit a WC-n olvasgatni! Heti néhány kérdés minden péntekre, egyben várom furfangos kérdéseiteket, amivel a későbbi le nem mondható lapszámok bővülhetnek.

Repjegyek I.

Bevezetés az eupoliszos repülőjegy-vásárlások világába

Mikor veszünk jegyet az utasoknak?

Ha az út garantálttá válik, ami akkor következik be, ha a minimális létszámot elérő utas jelentkezik az útra ÉS befizeti az előleget. A biztosan jön, ha majd garantálttá válik és engem már négyszer keresett, hogy tuti jön, az nem számít bele a létszámba.

Az utasoknak hogyan történik a jegyvásárlás?

A névvel és egy általam kinézett menetrenddel felkeresem az egyik partnert, ő lefoglalja a jegyeket névre szólóan, majd visszaküldi a foglalást, amiben szerepel az ár, a menetrend, a visszaváltás feltételei és a foglalás érvényességének ideje (fizetési határidő), ezután ebből készítem az utasok részére az ajánlatot. Ha elfogadják az ajánlatot, akkor fizetnek határidőre, ha nem, akkor ebből az ajánlatból tudják meg, hogy a csoport hogyan fog repülni. Ezért annak is hasznos ez az infó, aki saját maga akarja megvenni a jegyet.

Az utas mikor veheti meg magának a repülőjegyet?

Ha az út garantálása előtt veszi meg a jegyet, akkor mi nem tartozunk kártérítési felelősséggel a repjegyre nézve, ha az utat lemondjuk vagy a dátumait megváltoztatjuk. Megtiltani nem tudjuk a vásárlást, de nem ajánljuk a fenti kockázat miatt.

Mivel repülős útjaink a célországból indulnak és végződnek, egyik utunkon sem kötelező rajtunk keresztül vásárolni repülőjegyet, az bármikor, bárhonnan mindenki magának is megveheti. Ugyanakkor mindig fontos, hogy az ügyfélszolgálattal egyeztessen a vétel előtt, hogy az a jegy valóban megfelel és a vásárlás után el kell küldenie részünkre a jegyét.

Akkor miért veszünk mi repülőjegyet?

Mert nem mindenki tud vagy szeretne ezzel foglalkozni az utasok közül, mi tapasztalatból tudjuk melyik útra melyik repülőjegy szokott jobb lenni (átszállási idők, csomagok kavarása, stb.), egyszerűbb nálunk venni, mert ha máshol veszi, nagyobb az esélye a tévedésnek, pl. hogy a nagyértékű repjegy téves dátummal lesz megvásárolva. 2017-ben idáig az összes repülőjegy kb. 70%-át vásárolták az utasok az irodán keresztül.

Miért azt a gépet ajánljuk ki?

Az út garantálttá válása környékén vagy közvetlenül az után egyeztetek a túravezetővel ha tudok és/vagy a napok.xls adatait veszem figyelembe.

Nem tudod mi az a napok.xls fájl? Kérdezd meg a szerinted legfelkészültebb túravezetőtársadat, Ő biztosan tudja és el is készíti!

Ha egyszer megegyeztünk az egyik járatban, utána miért ajánlunk ki mást?

Alapvetően két eshetőség szokott előfordulni:

Az egyeztetés és a kiajánlás között megváltozik az ár, ekkor a megbeszélthez legközelebb eső járatot ajánlom ki. Ezért is fontos, hogy ha az egyeztetésnél több menetrendet is átküldök, mindről mondj véleményt, mert ami most a legolcsóbb, lehet később a legdrágább lesz vagy fordítva. Írd le a kizáró tényezőket (pl.: reggel 6-ig mindenkinek mindenképpen meg kell érkeznie stb.)

A másik lehetőség, hogy a csoport egyik fele már megvette egy járatra a jegyét, a később jelentkezőknek mégis mást ajánlunk ki. Ez akkor történik meg, ha időközben jelentősen változik az ár, esetleg megtelik egy gép, ritkább esetben külön az utas kéri valamilyen spéci szempont alapján. Kényelmesebb lenne mindenkit egy gépre tenni, de ha egy jelentősen drágább ajánlatot adunk, mint ami a piacon elérhető, akkor ezek a lehetőségek jóval valószínűbbek, mint az, hogy befizeti a drágább árat az utas: átverve érzi magát, minket néz hülyének, megveszi magának más járatra, nem jön az útra. Nyilvánvalóan fontosabb az, hogy több utas legyen az úton, mint az, hogy nehezebb a transzfer megszervezése, pláne ha az első két verziót elkerülhetjük és az utas is jön.

Folyt köv. jövő héten: Repjegyek II. - A Skyscanner csodás világa