Montenegró (repülővel)

A fekete-hegyek színes országa

Edina

Mindent egybevetve nagyon jól éreztem magam, sok érdekes és értékes embert ismerhettem meg. Az utazás a várakozásomnak megfelelt, sőt sokszor felülmúlta azt! Felejthető részt nem tudnék most mondani. A legszebb része a hegyvidéki túrák voltak és persze az esti tábortűzek, naplemente, ami azóta is sokszor eszembe jut! Abszolút javasolnám az utat ismerőseimnek is!

Gyöngyvér

Fantasztikusan éreztem magam ezen az úton. Az út minden pontban a várakozásaimon felül teljesített, minden egyes percét élveztem az útnak, nem volt felejthető pont. Sokat vártam ettől az úttól, mégis sokkal többet tudott ettől adni, barátokat szereztem, gyönyörű tájakon jártam, a csapat jól összekovácsolódott, rengeteget nevettünk, jól éreztük magunkat.
Csúcspontja? Nem tudom, az egész út, a rafting, a túrák, a táj szépsége, az esti beszélgetések, a tengerpartok, a tengerben való fürdés, az óvárosok szépsége, a sikátorok rejtelme, a túravezetők felkészültsége és kedvessége, a jó hangulat, a tavakban való fürdés, tehát minden.
Fantasztikus volt, nagyon jól éreztem magam, szívesen elmennék ebbe a gyönyörű országba még egyszer, hogy még több dolgot megismerhessek.
Mindenkinek fogom javasolni ezt az utat, mert csodálatos, nekik is meg kell ismerniük ezt az országot, meg a balkáni feelinget, mert teljesen más, mint ami itthon van.
Hálával tartozom, köszönöm az eupolisz csapatának, a túravezetőknek ezt a csodálatos utat!

Anita

"A várakozásaimat felülmúlta ez az utazás! A program leírásából lehetett látni, hogy nagyon jó lesz, de hogy ennyire gyönyörű, változatos a táj, azt nem gondoltam. Montenegró belopta magát a szívembe! A túrázás tökéletes volt, a látvány pazar, a szintkülönbség kihívás volt, de teljesíthető. Nehéz megnevezni a legnagyobb élményt, de talán az egyik a Planinica csúcs lenne, a másik a Kotori öböl. Attila türelmén még most is csodálkozom. Problémamegoldó képessége csak Misuéval vetekedhetne. Az információ, amit megosztott velünk, több volt, mint alapinformáció, öröm volt hallgatni azt a sok-sok érdekes dolgot. Naná, hogy utaznék vele, nem kérdés!"

Adrienn

"Összességében fantasztikusan jól éreztem magam! Változatosak és érdekesek voltak a túraútvonalak. Pont azt értékeltem, hogy a tömegtől távol túráztunk, kevés emberrel találkoztunk az út során és gyönyörű helyeken jártunk. Eleinte kicsit megerőltető volt az iram és a táv is, viszont idővel fizikailag erőssé váltam és így jól bírtam az utat. Szerintem tartsátok meg ezeket az útvonalakat, hacsak Attila nem unja még őket :), mert az emberek fizikai állóképességeivel van általában baj és ezért nem bírják a tempót tartani. De mindenki azért fizet be egy ilyen útra, hogy egy igazán jót túrázzon és hogy felejthetetlen élményben legyen része. :) Nem tudok kiemelni az útból sem legnagyobb, sem leggyengébb élményt. Én minden helyen megtaláltam a „csúcspontot” és örömmel csodáltam meg a legapróbb virágot is. Mindenképpen ajánlom ezt az utat a barátaimnak, ismerőseimnek, amit már meg is tettem. :)"

Szilvia

"Remek út volt - így másodszorra is - nagyon tetszett, jól éreztem magam, sok szép helyen jártunk és rengeteg érdekes információt hallottunk Attilától. Zabljak környékén látványos túrákat tettünk, ezenkívül szíves túráztam volna hosszabban is a Plav környéki hegyekben (Ropojana-völgy és környező hegyek) és sajnáltam, hogy kikerült a programból a Shkodrai-tó. Naplemente nézéshez talán egy kevésbé hegyek között fekvő hely alkalmasabb lett volna, viszont innen remek kilátásunk nyílt Budvára és a környező partokra. A Zabljak-i kemping 2008-ból már ismerős volt, sokat fejlődött, jó volt látni a változásokat és azt, hogy a tulajdonos Miso mindent megoldó hozzáállása nem változott – hangulatos hegyi szállás. A Budva-i szállással kapcsolatban nem voltak különösebb elvárásaim, de meglepetéssel szolgált a vadonatúj és tiszta, minden igényt kielégítő apartman. Attila barátságos, segítőkész és végtelenül türelmes, rengeteget tud a vidékről, élmény volt hallgatni és vele utazni."

Zsuzsanna

"A program nagyon tetszett, nem voltak üres járatok. Rengeteg helyen jártunk és gyönyörű tájakat láttunk. Néha kicsit zsúfoltnak tűnt (5. nap), de ezt betudom annak, hogy Attila a túrákon túl Montenegró minden apró szépségét is meg akarta mutatni nekünk. :) A pihenőnap Budvában jólesett, volt időnk a saját tempónkban sétálgatni, bámészkodni az óvárosban. A tengerpartra utazás napján tartottunk egy fotómegállót két szép kis hídnál, ahol szívesen megebédeltünk volna, ha időnkbe belefér, illetve Cetinje-re is jó lett volna kicsit több időt szánni. Ha az arányon változtatnék, biztos, hogy egy nappal többet töltenék a hegyekben egész napos túrával és egy nappal kevesebbet a tengerparton. A túraútvonalak változatosak és egytől-egyig nagyon látványosak voltak. Az első és a harmadik túranap kemény volt, így volt benne kihívás, kellett küzdeni felfelé, és estére kellemesen elfáradtunk. Számomra megfelelő volt a tempó úgy, hogy tudtam, a csapat eleje valahol bevárja a végét. Szívesen maradtam a vége felé, mert így könnyebben tudtam fotózni, nem tartottam fel a sort. A túravezetők készségesek, barátságosak voltak. Attila szívvel-lélekkel irányította a csapatot, minden mondatából érződött a Balkán, Montenegró és a túrázás szeretete. Igyekezett minél több információt átadni nekünk. Rugalmasan alakította a tengerparti programot az időjárás előrejelzés függvényében. Aki nem kívánt minden túrán részt venni, annak is javasolt alternatív programot, illetve a tengerparti pihenőnapra is több lehetőséget ajánlott. Szívesen utaznék vele máskor is. Összességében nagyon jól éreztem magam, csodálatos helyeken jártunk, azt kaptam, amire jelentkeztem. Élményekkel gazdagodva tértem haza. A túrával töltött időt és a Durmitort értékelem leginkább, de nagyon tetszett Budva óvárosa, Kotor és Perast, valamint a Grlja-patak. Ami felejthető, az a kemping fürdőszobájának állapota, de emiatt a túrák és látottak semmit nem veszítenek értékükből."