Marokkó (dél) szilveszter

Szilveszteri kalandozás Dél-Marokkó varázslatos tájain: az Anti-Atlasztól az Atlanti-óceánig

Vica

"Dél-Marokkó? Nekem a hihetetlen gömbölyű sziklák, a sivatag, a tuaregek és a beduinok testközelben. Ha valami, akkor ez NEM az ipari turizmus. Életemben nem gondoltam volna, hogy örömmel hajtom fejem álomra egy frissen döngölt vályog falú beduin sátorban. És mégis! Ott és akkor mintha 18 éves lettem volna újra. Elvarázsoltak a fények, a naplemente és felkelte a pálmafák fölött, a talán soha nem tapasztalt őszinte vendégszeretet a turbános, kaftános vendéglátók részéről, az egyedülálló hangulat és a ragyogó idő. Másztunk hegyet, tevét, homokdűnét, cipeltünk biciklit hegyre föl, hegyről le, vásároltunk narancsot teherautóról, bőrpapucsot, és egyéb haszontalanságokat kedves arab bazárosoktól, főztünk és röhögtünk együtt az utitársakkal, egyszóval újra fiatalok lettünk és maradéktalanul kikapcsolódtunk. Fantasztikus volt a vidéki Marokkó, a természet, a helyiek mindennapi életének és ételeinek (elképesztő jókat ettünk) igazi megtapasztalása. Ragyogó és dinamikus volt a szervezés, az út végére sikerült teljesen megnyugodni. :-) Imádlak Dél Marokkó!"

Tamara

"Összességében nagyon jó út volt. Az túra végére úgy éreztem mintha nem egy idegenekből álló csapattal, hanem a barátaimmal mentem volna nyaralni. Kalandtúrát vártam, és azt kaptam. Az út legnagyobb élménye számomra az m’hamidi sivatagos kirándulás volt, illetve a nagy túra kiindulópontjában lévő Tagdicht falu, ami nekem nagyon tetszett. Ami felejthető az helyi sajátosság, a higiéniai viszonyok, az ételek egyhangúsága, a hatalmas távolságok, rengeteg buszozás, de ezek szerintem az út kötelező velejárói. Nem lehet m’hamidba csöppenni a reptérről – sajnos. Csak pozitívat tudok mondani a túravezetőnkről, Gáborról és bátran ajánlom mindenkinek az útjait. Mindenre és mindenkire figyelt, a váratlan helyzeteket és problémákat higgadtan kezelte, mindent megoldott. A lelkét kitette, hogy minden utas jól érezze magát és ne legyen semmilyen fennakadás. Minden információt megosztott, ha kellett, 52-szer türelmesen elismételte ugyanazt. Az út előtti megbeszélésen, illetve a levelezőlistán mindenről részletes tájékoztatást kaptunk. Közvetlensége sokat segített abban, hogy egy jó kis csapat formálódjon az út során. A kevésbé nyitott és közvetlen utasokat is igyekezett mindenbe bevonni, hogy senki ne érezze, hogy esetleg kevesebb figyelmet kap és kimarad valamiből. Maximálisan vigyázott ránk, minden helyi ügyintézésben, ellátásban segített (kórház, biztosítás, önállóan repülők érkezése stb.) A sztrájk okozta nehézségeket és a közös pánikolást nagyban enyhítette, hogy bár az út hivatalosan véget ért, teljes mértékben számíthattunk rá, biztonságban érezhettük magunkat. Külön köszönet és hála, amiért segített, hogy a sérülésem ellenére, a lehetőségeimhez mérten, de minden programban részt tudjak venni. Örülök, hogy Zsombor is velünk volt az úton, nagyon jó túravezető alapanyag. Megbízható, közvetlen, kedves és figyelmes az utasokkal, jó problémamegoldó képességgel, kommunikativ, gyorsan feltalálja magát a legváratlanabb helyzetekben is. Szerintem az iroda és a leendő utasok is jól járnak vele."

Kati

"Gábor rendkívül barátságos és segítőkész volt a csoporttal a találkozás első pillanatától kezdve. Kiváló érzékkel tartotta össze a több generációt is képviselő csapatot. Úgy gondolom, hogy maximális türelemmel viselte és kezelte 13 ember kisebb rigolyáit és különféle kívánságait, leginkább a közös vacsorák és reggelik egyeztetésekor. Ha probléma is adódott - pl. M'Hamid-ban, ahol szállást kellett váltanunk a rossz idő miatt - , azt gyorsan megoldotta. Elképesztő történelmi háttértudással bír, amiről többször is megbizonyosodhattunk a térségről adott alapinformációkon felül is. Nekem ez volt az első csoportos utam, de a marokkói élmények, a szervezés minősége, a szuper csapat, és természetesen a túravezető profizmusa megerősítette bennem az elhatározást, hogy nem ez volt az utolsó, amire az iroda szervezésében elutaztam."

Endzsi

"Hogy mi volt Dél-Marokkó varázsa? Az ezerarcú sivatag. Mindig is kopár helynek gondoltam, de amit láttam, az magával ragadott. Azt hallottam, hogy aki egyszer meglátja a sivatagot, az a szerelmese lesz. Nem hittem! De megláttam!!!!! Hogy lehet egy "pusztaságban" ennyi varázslatos növény? És mennyire változatos! A nagy homokozó!  Na meg a berberek! Azok a tiszta tekintetek, meg a dobszóló! Na meg egy kis falkidöntés! (aki ott volt, tudja!).  És a hegyek, na meg az óceán! És a nomádok, akik tiszta szívvel fogadtak, mosolyogtak, és megköszönték a müzliszeletet! És persze olyan édes narancs sehol máshol nem kapható! Szóval kalandra fel!"

Dóra

"Íme 5 ok, amiért érdemes Dél-Marokkóba utazni az Eupolisszal:
1, mert olyan helyekre is eljuthatsz, ahova Rejtő Jenő könyveinek olvasásakor képzelheted magad.
2, mert hiába láthatsz fotókat erről a helyről, az aszatszilvás-marhahúsos tajine és a pastilla izét, a pálma- és mandulafák és a rózsaszín sziklák körülölelte Tafraut látványát, Essouria kikötőjének sós-tenger-halillatát csak itt tudod igazán élvezni-érezni.
3, mert itt nem a napszúrás jele, ha kecskéket látsz legelni az argan fákon.
4, mert alkudozhatsz mesés kincsekre lelve a marrakeshi bazárban, utána elfogyaszthatsz egy berber viszkit az Ezeregyéjszaka meséit idéző Jem El-Fna téren, a kígyóbüvölöket és akrobatákat szemlélve.
5, mert a helyi emberek őszinte, naív kedvessége, vendégszeretete magávalragadó!"

Róbert

"Nekem nagyon tettszett minden – élmény volt minden nap. Az első nap Marrakech-ben még szét volt szóródva a csapat a különböző érkezési idők miatt ezért sok volt a szabad program, amit igy utólag sok más látnivalóval pótolnék (hammam, több medina). Teljesen elégedett voltam a túrevezetéssel is, Gábor mindenben segitett, rengeteg információt osztott meg velünk. Rengeteg kaland történt az úton, amit nagyon jól és gyorsan megoldott. Köszönöm, hogy kijött velünk a reptérre is pedig tudtuk hogy maradunk tovább... Zsombornak is nagy köszönet, ő is mindig a rendelkezésünkre állt. Nagyon sok szép szállásunk volt az út során, én sokkal rosszabb körülményekre számitottam az út elött. Egyedül egy igazi wc hiányzott amink be tudom csukni az ajtaját.. :) A Lufthansa által biztositott hotel tisztasága el sem érte a korábbi vidéki szállások szinvonalát. Nekem tökéletesen sikerült, nagyon jól éreztem magam. A társaság is nagyon jó volt. Csúcspont a sivatag, marrakech éjszaka és a medina, kerékpározás a szines sziklákhoz."