Salzkammergut: Hallstatt, Dachstein, Gosausee (3 nap)

Mindaz, amiért Ausztriát szeretjük: vadregényes hegyek, mélyzöld tavak, gleccserek és bájos városkák.

Ha egy helyen keressük mindazt a szépséget, amivel Ausztria szolgálhat a magunkfajta utazónak, akkor a nem is oly távoli Salzkammergut felé kell vennünk az irányt! Gyönyörű, tükörfelszínű jégvájta tavak bújnak meg a tompa gyémántként őrt álló hegyek között, melyek viselik még törtfehér gleccserdíszeiket, alattuk smaragdzöld füvű alpesi legelők, telve bájosan majszoló tehenekkel, az örökké suttogó öles fenyőerdők alatt, ráadásként mesebeli díszletként szolgáló hangulatos kisvároskák, melyeket áthatnak az elmúlt évezredek. Gyere velünk, ha szeretnél dicsekedni otthon a varázslatos Gosauseenél készült fényképeiddel, ha szeretnéd látni az egyetlen falut, amit a kínaiak szépsége miatt lekoppintottak, ha szeretnél egy gleccser tövében Radlerezni remek társaságban! Gyere, mi ott leszünk!

Kiemelt látnivalók utazásunk során:
- a Gosautal varázslatos hegyi tavai
- Hallstatt városa
- Dachstein gleccser
- Loser panoráma

Ez a programunk a Salzkammergut via ferrata programunkkal párhuzamosan halad, egy autóbusszal utazunk, és a napi túráink is hasonló térségekbe vezetnek – csak más-más utakon.
  • 1. nap Budapest, Hallstatt, Gosausee

Indulás Budapestről reggel 5.30-kor. Találkozás 5.10-kor a XI ker. Pázmány Péter sétány és a Magyar Tudósok krt. sarkán levő parkolónál (az ELTE új épületei mellett, a Petőfi-híd, budai hídfőtől 5 percre az A38 hajóval szemben). A kora délutáni órákban érkezünk meg a Hallstatti tó partjára, - a Hallstatt-Dachsteini kultúrtáj megérdemelten Világörökség helyszín, - majd felverjük sátrainkat a kempingben, majd izgatottan indulunk a nap fénypontját jelentő Gosautalba egy jó kis túrára. A Vorderer Gosausee tükörsima felszínén megduplázódik a csodálatos panoráma: a Gosauklamm Patagóniát idéző 2400 méteres csúcsai, a hegyi legelők harapnivalóan üde gyepe, a Gosau-gleccser vakító fehér tömege és a habcsókszerű felhők giccsbe hajló látványa. Hintertalból egy erősen meredek ösvényen jutunk fel egy nyeregbe, ahol tehenek között szusszanunk egyet. Innen egy rövid ösvény visz le a tópartra, ahol találkozhatunk a falon lógó ferrátásokkal. A túra egy jól járható, de néhol kaptatós dózerúton vezet a Hinterer Gosauseehez, ahol az 1164 méteren fekvő Hintere Seealmhüttében költjük el ebédünket a gleccservölgyben. Innen már visszafelé indulunk, élvezzük a panorámát, hallgatjuk a Launigg vízesés zúgását, elhaladunk pár kisebb tavacska mellett, ahol a kézhez szokott tőkésrécéknek vetünk pár falatot megmaradt elemózsiánkból. Szállás: kemping. (Táv: 17 kilométer, szint: 550 méter fel/le)

• 2. nap Dachstein, Hallstatt

A mai nap irány a Dachstein mészkőfennsíkja, amely a hajszál híján 3000 méteres Dachtstein hegység éke. Nem kell megijedni a magasságtól, kényelmesen és villámgyorsan suhanunk fel modern felvonókkal, 600 méterről egészen 2100 méterig, élvezve közben a tájat. Innen a Heilbronner Rundwanderweg segítségével ismerhetjük meg a Dachstein világhírű karsztos formáit, egy jól kiépített útvonalon. Kimegyünk a Heilbronner kereszthez (1959 m), látunk karsztos tavakat és nyíló virágokat mintegy 2000 méteren. A túra vége az 1788 méteren fekvő Krippeneg, ahonnan ismét felvonóra szállunk és a Hoher Krippenstein csúcs oldalában 2034 méteren lévő Five Fingers egyedülálló és ötletes kilátójában van alkalmunk tátott szájjal csodálkozni. Mihelyst levonóztunk a hegyről, irány Hallstatt, ahol lehetőségünk lesz kicsit megismerkednünk a városka csodáival. Hallstatt évezredek óta lakott, főként a sónak köszönhetően, apró házai a meredek Salzberg oldalára tapadnak, a tóparton hangulatos éttermei, fa csónakházai sorakoznak, és itt található a híres Csontház, ahol kipingált koponyákat láthatunk, mindez Unesco Világörökség. Szállás: kemping.  (Táv: 9 kilométer, szint: 450 méter fel/le.)
  • 3. nap Obertraun, Loser, Budapest

Reggel fájó szívvel pakoljuk össze sátrainkat. Célunk a mai nap a Loser 1838 méteres csúcsa, aminek lábát Ausztria egyik legfestőibb panorámaútján közelítünk meg, amely az 1600 méteren fekvo Loser Alm fogadóig vezet. Innen az Augustsee érintésével kaptatunk fel a gerincre, ahonnan lélegzetelállító és szédítő látvány nyílik az északi oldalra, mindezt akár természetes ablakon is megcsodálhatjuk. A Hochanger csúcsa mindössze 1 méterrel alacsonyabb testvérénél a Losernél, viszont van köztük egy völgy, amin át kell kelnünk mielőtt elfogyaszthatnánk csúcscsokijainkat. Innen egy elég meredek sziklás ösvényen kell magunkat leküzdeni a parkolóig, ahol hűséges buszunk várt ránk egész délelott. Az átélt pozitív élményeket próbáljuk feldolgozni a hazafelé vezető utunkon, kellemes beszélgetéssel kísérve rövid pihenőkkel a késő esti órákban érkezünk vissza Budapestre.
    (Táv: 5 kilométer, szint 400 m fel/le)
Az oldalon látható képeket Cseh Zsombor és Szabó Szilveszter készítette.