Ötschergraben: Ausztria Grand Canyonja

Egynapos, könnyű kirándulás a vadregényes szurdokvölgybe

Az elmúlt években számos alkalommal ellátogattunk az Ötscher régió legszebb természeti kincsei közé, melynek talán legkedveltebb célpontja az Ötschergraben szurdokvölgy, ahol vadregényes úton haladva csodálhatjuk meg vízesések tucatjait, mindezt sziklakapukon, hidakon és fapallókon átkelve. Az Ausztria Grand Canyonjaként is emlegetett szurdokvölgy valóban egyedülálló természeti látnivalót képvisel, amelyet egy egynapos kirándulás keretében is végigjárhatunk. Egynapos túráink külön gyönyörűsége, hogy elegendő egy kis hátizsák a napi felszerelésnek, este pedig mindenki a saját otthonában, kényelmesen nyújtóztathatja ki fáradt végtagjait. Tehát kalandra fel, újra irány a természet egy valóban varázslatos szeglete!
  • 1. nap Budapest, Ausztria: Ötschergraben, Budapest

Találkozó 5.00-kor a XI ker. Pázmány Péter sétány és a Magyar Tudósok krt. sarkán levő parkolónál (az ELTE új épületei mellett, a Petőfi-hídtól 3 percre, az A38 hajó magasságában). Indulás 5.15 órakor. Az M1 autópályán utazunk Ausztria irányába, s várhatóan jó 5 órás utazást követően érjük el a Wienerbruck településnél található Ötscher-Tormauer Naturpark bejáratát. Az összekészülődés után megkezdjük vadregényes túránkat Ausztria egyik legszebb és leghíresebb szurdokvölgyében, az Ötschergrabenben. Jól kiépített és könnyen járható úton haladunk tovább a szurdok gyomrába, hol a patak bal, hol pedig a jobb oldalán, majd alig negyedórás séta után elérjük az első meseszép vízeséseket. Kisebb-nagyobb hidakon átkelve csodás fenyvesek közt pár perc után már a Lassingfal-vízesés látványában gyönyörködhetünk az erre a célra épített pihenőhelyek egyikén. Szűkre szabott sziklakapuk között folytatva túránkat utunk néhány helyen pár méterrel a patak fölött halad tovább, néhol pedig jól rögzített fapallókon kelünk át a kristálytiszta és sokszor egészen mélyzöld színű Ötscher-patak felett, amelyben az ember legszívesebben mártózna egyet. A parkolótól indulva alig másfél-két óra után érjük el a Ötscherhias turistaházat, ahol egy-egy helyi specialitás, illeve habzó sörök fogyasztása közben élvezhetjük a ház előtt lezúduló vízesések sokaságát. Egy kis pihenés után elhagyva az Ötschergräben első részét folytatjuk utunkat a felső szakasz felé, majd egy alig 1 kilométeres séta után elérjük az egész környék talán legszebb vízesését, a Mirafallt, amely mintegy 80 méteres magasságból zúdul lábunk elé egészen lenyűgöző látványt nyújtva. Utunk a szurdok oldalában vezet, a patak változatos zúgói és sziklába vájt medencéi mellett, ahol ha szerencsések vagyunk, könnyen halakat is láthatunk. A Mirafall vízesésétől  a már ismerős útvonalon visszasétálunk az Ötscherhias-menedékházhoz, ahonnan egy erdei ösvényen felkapaszkodva, néhány kilométeres sétát követően érjük el Erlaufklause megállót, ahol egy romantikus hegyi vasút vár ránk, hogy visszatérjünk Wienerbruckba, túránk kiindulópontjához. Friss élményekkel feltöltődve indulunk vissza Budapestre, ahova késő este érkezünk.

(Menetidő: 4-5 óra, táv: 12 kilométer, szint: 220 méter le / 250 méter fel)

Az oldalon szereplő fotókat Kalkó Ildikó, Pál Máté és Szabó Szilveszter készítették.

További képek az Eupolisz facebook oldalán, a képgalériákban.